Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
-
Lemmingexpress
Hej alle,
Jeg er den heldige ejer af en Campbells dværg han-hamster ved navn Charlie (osse kaldet Charlie-Bassen eller Bumle

). Han er 9 måneder gammel, er sund og rask og meget livlig, men jeg tror han har et problem med hørelsen.
Jeg synes at ha læst at hamstere har en god hørelse... hvis det er rigtigt, så tror jeg altså Charlie har et problem!
Når jeg kalder på ham eller vil nusse ham i buret går han i den forkerte retning. Jeg kan se, at han sidder og lytter efter de lyde jeg laver, men det virker som om han slet ikke kan finde ud af hvor lyden kommer fra. Han går konsekvent væk og bliver så helt vildt forskrækket når han opdager hvor jeg er.
Er det normalt ?? Har nogle af jer erfaringer med hamstere med nedsat hørelse...
/Heidi
-
Gax
hehe well min hamster stikker hoved op af savsmullet eller står på bagben eller er ligeglad

-
Wampi
jeg har med mit guldhamster der er praktisk taget blind så kender godt den med at den blvier vildt forskrækket.... det er ikke sjovt at opleve for man ønsker dem intet ondt... ved ikke med hørelsen.. men det kan da godt tænkes at det osse er en af de ting hamstere kan have.. nu har mit guldhamster jo gråstær så hvorfor ikke osse dæmpet hørelse?
tror ikke der er noget at gøre ved det, ikke andet end tålmodighed og så prøv at lade ham selv finde hen til dig bliv ved med at lave lyde i buret... det kan jo være han bare ikke helt har lært af sine forældre at bruge sine sanser? mener i hvert at have læst om at hvis en hundehvalp bliver fjernet for tidligt fra sine forældre kan den ikke finde ud af at bruge sine sanser og krop korrekt... ved det ikke...
men mit råd er prøv at lade ham finde dig altså tålmodighed hvis han ikke lige kommer hen til dig først... bliv ved med lydende det kan da i hvert fald prøves og bliver det ikk bedre så er det jo nok dårlig hørelse...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11