Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
-
Benjamin
Jeg sad lige og læste lidt på Den Svenska hamsterforenings hjemmeside under sygdomme og jeg faldt lige over at de skrev at Våd hale kun kan smitte Guldhamstere kan det virkelig passe?
Jeg havde en Dværghamster for 8 måneders tid siden som jeg er sikker på havde våd hale den havde alle symptomerne og den døde også på få dage har det så været en helt anden sygdom eller har svenskerne taget fejl?
Jeg har også læst at Symptomer tager 7 dage at opdage vil det så sige at hvis man har haft et dyr man mener har våd hale og man flytter det vil en karantæne på 8 dage så være nok til at man kan slå fast at ens andre dyr ikke er smittede?
Det er jo en slem sygdom så det er altid rart at vide det hele på forhånd.
Nu hvor vi lige snakker sygdomme så syntes jeg tit man ser øjenbetændelse som en meget normal sygdom den er jo ikke lige så slem for den kan kurreres igen men hvor lang tid tager smitteforløbet med øjenbetændelse?
Det ville også være rart at vide da jeg ikke kan finde det nogen steder.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Odgaard
Jeg kan desværre ikke svare på dine spørgsmål med sikkerhed, men altså det med våd hale, skyldes vel en bestemt virus, men diarré er en af hovedsymptomerne. Men diarré kan jo også skyldes mange andre ting, så fordi en hamster får diarré og dør behøver ikke nødvendigvis skyldes våd hale.
Mvh. Pia
-
Benjamin
Men uanset om man mener ens hamster har haft våd hale eller diarre er de der 7-8 dages karantæne så nok hvis der ikke opstår nogle nye symptomer?
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Odgaard
Jeg vil sige 14 dage bare for at være på den sikre side. Eller dvs. det er jo aldrig 100% sikkert.
Mvh. Pia