lus/lopper
lus/lopper
Jeg tror min hamster har fået lus/lopper, men ved ikke om jeg bare kan behandle hende, da hun har babyer på 11 dage. Er det sikkert? og skal babyerne os behandles? og hvordan?
Jeg har hørt frontline vet skulle være det rigtige at bruge, nogen der kender til det?
Jeg har os 2 ørkenrotter (ved ik om de os har fået lus/lopper), men kan man behandle dem med det samme for et sikkerhedsskyld?
Jeg har hørt frontline vet skulle være det rigtige at bruge, nogen der kender til det?
Jeg har os 2 ørkenrotter (ved ik om de os har fået lus/lopper), men kan man behandle dem med det samme for et sikkerhedsskyld?
hm det er i hvert fald MEGET lidt du skal bruge...
kender en der har givet loppe kur til mus - han tog en vat pind med noget frontline som han så bare lige hurtigt kørte i nakken af dem... altså MEGET lidt!
kender en der har givet loppe kur til mus - han tog en vat pind med noget frontline som han så bare lige hurtigt kørte i nakken af dem... altså MEGET lidt!

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
bruger du ikke hø til dit hamster... min hjerne kan ikke lige huske det..
hvis du bruger hø, så er den største chance at der er hø mider.. små sorte satander som ligner lus og lopper. de forsvinder ikke ved brug af frontline...
der skal der en dyrelæge ind over.
også bare en af grundene til jeg ikke bruger hø hos værken mine hanstere eller mus
hvis du bruger hø, så er den største chance at der er hø mider.. små sorte satander som ligner lus og lopper. de forsvinder ikke ved brug af frontline...

også bare en af grundene til jeg ikke bruger hø hos værken mine hanstere eller mus

de venligste hilsner amanda
i princippet er der ikke noget "i vejen" for at de kan få lopper... men så vil lopperne have meget dårlige levevilkår pga hamsteren er så lille at der ikke er ret meget plads at formere sig på - så det er ret "utænkeligt"
hømider, lus eller andre mindre er mere tænkeligt... men se nu hvad frontline'en gør og se om det ikke virker
gør det så er det jo fint
:D ellers må du høre din dyrlæge ad 

hømider, lus eller andre mindre er mere tænkeligt... men se nu hvad frontline'en gør og se om det ikke virker

Pia B
hva farve var de?
Pia B
Hømider skader ikke dyret den mindste smule - så det ville være fjollet at gå til dyrlægen p.gr. af det. jeg har i øvrigt aldrig set hømider på en hamster - men ofte på marsvin.contraria skrev:bruger du ikke hø til dit hamster... min hjerne kan ikke lige huske det..
hvis du bruger hø, så er den største chance at der er hø mider.. små sorte satander som ligner lus og lopper. de forsvinder ikke ved brug af frontline...der skal der en dyrelæge ind over.
Desuden vil jeg lige gøre opmærksom på, at hømider IKKE kommer fra hø - men i mange tilfælde fra spåner - og som sagt er de fuldstændig harmløse

Mange hilsner fra Jeanne.