Meget hævede poter! Opdatering!

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
burrus

Indlæg af burrus » 4. apr 2009 08:05

jeg ville starte med at skifte til træpiller med hende igen og se ad...
evt. når fødderne går i orden, så prøve med et lille areal med hamp igen og se ad  :?  

hvis det er bundlaget så tror jeg ikke det er hampen i sig selv, men det eucalyptus der er i....  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 4. apr 2009 14:59

Ja jeg vil skifte det ud og se, om det hjælper. Ellers står der flere steder, at træbaseret strøelse kan have skylden, men det oplevede jeg ikke med pillerne i hvert fald.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 6. apr 2009 15:11

Bubbi har været ved dyrlægen i dag. Hævelsen er heldigvis faldet lidt og der er ikke betændelse i poterne, som jeg ellers frygtede. Hun mente det var pga. hjulet og at hævelsen vil gå væk i løbet af en uges tid.
Det håber jeg hun har ret i.
Bubbi har det ellers fint og er som hun plejer at være. Hun kan gå normalt, hvilket også er tegn på, at der ikke er betændelse. Så jeg håber, jeg slipper med skrækken denne gang. Pyha.  :D

contraria

Indlæg af contraria » 6. apr 2009 15:28

min første tanke var bumbelfeet. og selv mus kan få det af de der tråd hjul. så jeg vil sige hjulet. skulle det være allergi mod hempen burte det være alle 4 fødder ville jeg mene. men god bedre til hende
de venligste hilsner amanda

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 7. apr 2009 09:03

Tak Amanda. Jeg tror heller ikke, det er hempen, da hendes futter er i langsom bedring.  :D

Imasy

Indlæg af Imasy » 7. apr 2009 14:18

Usch usch usch, det där såg ut att göra riktigt ont!

En tjej på "mitt" forum frågade mig om en av sina hamstrar, som hade som stora bölder under tassarna. Kan det ha varit samma problem som denne?

Hon trodde det kunde bero på hjulet, men jag vet faktiskt inte hur det gick sedan för den hamstern.

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 8. apr 2009 11:29

Det kunne da godt tænkes, at det var det samme problem.
Så vidt jeg har forstået, så er det specielt med tremme-hjul at problemet opstår. De skal have hjul med "fast bund".

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 8. apr 2009 14:16

Ja det var temmelig sikkert hjulet, men det var ikke et tremmehjul. Det er af metal, men mere netagtigt.
Mange af mine hamstere bruger de hjul uden at få problemer.
Det kan være selve metallet, Bubbi ikke kan tåle. Dyrene kan godt få en allergisk reaktion på metal, som så viser sig på den måde.
Dyrlægen rådede mig også til at skylle Bubbi's poter med rent vand, for at fjerne evt. rester af de stoffer der måtte genere.
Det går stadig langsomt fremad.  :)

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 9. apr 2009 08:28

Dejligt at høre, at det går fremad. Det så godt nok ikke rart ud.

Men jeg tænker, om det også kunne være fordi metal simpelthen er for hårdt for poterne. Det er jo et noget hårdere materiale end plastik. Det er bare en tanke, jeg ved det ikke...

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 9. apr 2009 12:45

Jeanette skrev:Dejligt at høre, at det går fremad. Det så godt nok ikke rart ud.

Men jeg tænker, om det også kunne være fordi metal simpelthen er for hårdt for poterne. Det er jo et noget hårdere materiale end plastik. Det er bare en tanke, jeg ved det ikke...
Det kan det jo godt være. Måske er hendes poter mere følsomme end andre hamsteres. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det før. Heldigvis.  :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 2. maj 2009 14:18

Bubbi's poter er blevet pæne igen.
Jeg prøvede så at give hende et andet hjul af plastic (doneret af Burrus), men efter to nætters brug, er poterne begyndt så småt at hæve igen. Heldigvis ikke så meget, men jeg har taget hjulet væk igen og må nok konstatere, at Bubbi ikke kan tåle at bruge løbehjul.  :(

burrus

Indlæg af burrus » 2. maj 2009 15:19

æv hvor trist at hun bare ikke kan tåle løbehjul!
Jeg skriver lige en mail til Caroline og hører hende ad om det er noget hun nogensinde har oplevet før!  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 2. maj 2009 15:48

Stakkels Bubbi.
Jeg har også 2 af de metal løbehjul med trådnet. Plastik hjulene som jeg ville have var udsolgt og da jeg havde læst, at det var alt for hårdt for hamster fusser at løbe på, løste jeg problemet med at sætte gaffa tape, indvendig. Selv om de tisser i hjulet, er det nemt at tørre af med en klud.
Det er næsten synd, hvis stakkels Bubbi ikke kan løbe i hjul mere. Æv æv.
Håber du finder en løsning. Pøj pøj. :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 2. maj 2009 16:23

burrus skrev:æv hvor trist at hun bare ikke kan tåle løbehjul!
Jeg skriver lige en mail til Caroline og hører hende ad om det er noget hun nogensinde har oplevet før!  :wink:
Ja det er ærgeligt.  :(
Jeg tror ikke Caroline har set det før.

burrus

Indlæg af burrus » 2. maj 2009 16:25

Mahonia skrev:
burrus skrev:æv hvor trist at hun bare ikke kan tåle løbehjul!
Ja det er ærgeligt.  :(
Jeg tror ikke Caroline har set det før.
nej det er ikke sikkert - men hun har et kæmpe netværk i sverige, så vil lige høre hende ad alligevel...
Pia B

Låst