Misdannede Ribben VIGTIGT for avlere

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. jul 2009 18:02

Bella skrev:Nu er jeg også ved at uddanne mig til landmand, så er lidt mere hardcore hvad det angår....
Jeg er også landligt opdraget så nu ser jeg lige hvordan de kommer til at se ud men hvis de skulle vise sig at have dette, så bliver de også aflivet.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. jul 2009 18:03

Benjamin skrev:
Bella skrev:Nu er jeg også ved at uddanne mig til landmand, så er lidt mere hardcore hvad det angår....
Jeg er også landligt opdraget så nu ser jeg lige hvordan de kommer til at se ud men hvis de skulle vise sig at have dette, så bliver de også aflivet.
De voksne dyr bliver ikke aflivet før det giver dem problemer, jeg vil gerne se hvordan det udvikler sig på de voksne, men der bliver ikke avlet mere på dem.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Bella

Indlæg af Bella » 28. jul 2009 18:07

Måske laver naturen også frasorteringen af dem der ikke kan klare det, tidligt, som det ser ud til med de 2 kuld fra dig

Bella

Indlæg af Bella » 28. jul 2009 18:08

Benjamin skrev:
Benjamin skrev:
De voksne dyr bliver ikke aflivet før det giver dem problemer, jeg vil gerne se hvordan det udvikler sig på de voksne, men der bliver ikke avlet mere på dem.
Det er der jo heller ikke nogen grund til, når de har det godt :)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. jul 2009 18:10

Bella skrev:Måske laver naturen også frasorteringen af dem der ikke kan klare det, tidligt, som det ser ud til med de 2 kuld fra dig
Nu er der ikke sket så meget med det 2. kuld endnu det er meget normalt at der kan falde en fra.
Men jeg frygter det bliver værre.

Men jo de fleste bliver sikkert frasorteret, og så er der måske kun få der sjældent overlever, men som det ser ud nu så kan de jo også pludselig gå over og udvikle defekten uden at være født med den.  :?

Det er jo det der er så forvirrende for var defekten arvelig burde den jo være medfødt.

Bella

Indlæg af Bella » 28. jul 2009 18:13

Benjamin skrev:
Bella skrev:Måske laver naturen også frasorteringen af dem der ikke kan klare det, tidligt, som det ser ud til med de 2 kuld fra dig
Nu er der ikke sket så meget med det 2. kuld endnu det er meget normalt at der kan falde en fra.
Men jeg frygter det bliver værre.

Men jo de fleste bliver sikkert frasorteret, og så er der måske kun få der sjældent overlever, men som det ser ud nu så kan de jo også pludselig gå over og udvikle defekten uden at være født med den.  :?

Det er jo det der er så forvirrende for var defekten arvelig burde den jo være medfødt.
De kan jo sagtens have det, det er måske bare ikke så udviklet endnu at man kan se eller mærke det ?

Det er noget mærkeligt noget :?

my heaven

Indlæg af my heaven » 28. jul 2009 18:26

Benjamin skrev:
Lykke skrev:Det ser da helt afsindigt vildt ud!
Og ikke som noget man kan overse!

Hvor gammel er Donna Lucia? Jeg tænker på om det kan udvikle sig hos ældre hamstere, eller om det udvikler sig når hamsteren vokser (altså under ½ år eller noget).

(og der er helt sikkert ikke nogle af mine der har haft det)
hun er født d. 24. januar i år så hun er ikke så gammel, men jeg har jo som sagt et par dyr mere jeg tror der har det, jeg har bare taget billed af donna lucia fordi hun har det værste tilfælde, så jo det kan sikkert sagtens overses hvis det ikke er så fremtrædende.
jeg har lige tjekket hvem hun er efter og tror at det er hendes hel søster der er mor til min nye hamster pige,den hedder (mener jeg) mahonias minnie.
jeg har lige tjekket vores 3 hamster og der er ikke noget at mærke nu,men jeg vil da holde godt øje,jeg syntes at cocio mærker lidt anderledes end de 2 hunnen,mere lukket,men jeg vil tjekke ham igen.
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 28. jul 2009 18:37

Jeg skal holde øje med min hun også om der skulle dukke noget.. der er ikke noget lige nu at se på hende.. har lidt svært ved at håndtere hende så har ikke lige mulighed for at mærke efter.. men skal nok holde øje med hende..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 28. jul 2009 19:04

mine er tjekker nu ihvertfald dem jeg kan håndtere (dem jeg ikke kan er ikke brugt i avl) og der er ikke noget
har også tjekket ham du skal have i weekenden Benjamin og hverken ham eller hans 3 søskende der stadig er her eller hans morbror er der noget at mærke på.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Spot

Indlæg af Spot » 28. jul 2009 19:11

hold da op! det ser vildt ud :( håber ikke der sker noget med kuldet :(
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

liv

Indlæg af liv » 28. jul 2009 19:23

det ser godt nok skræmmende ud!!  :shock: men dværghamstere må vel også kunne få det?

må holde øje med mine små så.. har ikke set noget på dem ihvertfald men mærker da lige efter når de kommer hjem om ca 10 dage :wink:

tak fordi du lige gjorde opmærksom på det!

contraria

Indlæg af contraria » 28. jul 2009 19:39

jeg skal da lige have chekket mine nu.

tak for advarslen benjamin.

min umilbare tanke er så om man bør lukke linier hvor donna lucia ligger i? bare for en sikkerheds skyld.

opdateret:

Cleo = fri
Cody = fri
Parmasan = ramt
Smokie = fri
Savina = fri
ungerne = fri (for nu)
de venligste hilsner amanda

my heaven

Indlæg af my heaven » 28. jul 2009 20:14

contraria skrev:jeg skal da lige have chekket mine nu.

tak for advarslen benjamin.

min umilbare tanke er så om man bør lukke linier hvor donna lucia ligger i? bare for en sikkerheds skyld.

opdateret:

Cleo = fri
Cody = fri
Parmasan = ramt
Smokie = fri
Savina = fri
ungerne = fri (for nu)
når du siger donna lucia,mener du så også hendes søskende?
vi har jo købe mahonias minnies datter til avl, og jeg mener de 2 er søskende,men jeg er ikke helt sikker endnu,da jeg ikke har tavlen endnu,men er da nervøs....meget :(
Billede

contraria

Indlæg af contraria » 28. jul 2009 20:19

jeg er ikke sikker på hvad jeg helt selv mener. for nu har jeg jo selv en med det og hans datter har unger lige nu, og så vidt jeg husker er de det eneste som bliver brugt i avl efter min cleo... men er ikke sikker.

så vis linien med donna bliver lukket, så burte linjen efter min han også lukkes.

men på den anden side så vil det jo kunne rede os fra at det ender med at alle er bære af dette (HVIS det er arveligt)
de venligste hilsner amanda

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. jul 2009 20:23

contraria skrev:jeg er ikke sikker på hvad jeg helt selv mener. for nu har jeg jo selv en med det og hans datter har unger lige nu, og så vidt jeg husker er de det eneste som bliver brugt i avl efter min cleo... men er ikke sikker.

så vis linien med donna bliver lukket, så burte linjen efter min han også lukkes.

men på den anden side så vil det jo kunne rede os fra at det ender med at alle er bære af dette (HVIS det er arveligt)
tja men hvis det er arveligt behøver det ikke at nedarves recessivt.
Men hvis det nedarves recessivt kan alle hamstere jo i princippet allerede bære det. :?

Låst