Redning af Balder

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
burrus

Indlæg af burrus » 10. mar 2010 19:50

Altså jeg har fri i morgen og går bare hjemme og venter på vvs'er og pakker fra gls, så du skal være velkommen til at kigge forbi med ham/hende, så ska jeg nok kigge på om det er han eller hun  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 10. mar 2010 19:53

Må du meget gerne for synes allerede den har taget en del på imens jeg har den. Men er først hjemme kl 19. Du har evt ikke tid til at jeg kommer forbi 5min med den her til aften? Er ved at dø over tanken om at det måske er en pige og gravid!
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Indlæg af burrus » 10. mar 2010 20:02

jo du kommer bare  :wink:   du ved jo hvor jeg bor  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 10. mar 2010 21:34

Update.
Balder er en hun har Pia nu fastslået. Det største problem lige nu er dens øjne, som ser forkerte ud. Pia mener den kan have kronisk øjenbetændelse og jeg kan kun give hende ret, øjnene ser ømme ud. Hun var så sød at give mig noget med jeg skulle duppe dens øjne med et par gange om dagen de næste dage. Jeg er dybt taknemmelig.

Pt overvejer jeg at flytte den hen i pet carryen i morgen, det vil være meget nemmere at tjekke den i løbet af dagen så og få fat i den når dens øjne skal smøres...

Fik købt bøgeflis ved lux som nu dækker overfladen af Balders halvdel, jeg håber det mindsker støv og derved giver dens øjne en bedre chance for at blive normale.

Jeg håber virkelig, at dens øjne bliver bedre. I det mindste er den alene nu og tryg og får mad og vand, ingen bider den mere og hvis nødvendigt bliver den også aflivet så den ikke lider.

Kryds fingre alle som læser det her.
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

LUX

Indlæg af LUX » 10. mar 2010 22:44

Balder er en Baldrine :mrgreen:
Sofie

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 11. mar 2010 09:29

Jeg krydser fingre for din stakkels Balder.  :hsmile:

kwo

Indlæg af kwo » 11. mar 2010 11:35

Ja, det er jo noget af et dilemma med de dyrehandlere.

På den ene side er det jo synd for dyrene og man får lyst til at tage dem alle med hjem "for at redde dem". Og dyrene får det sikkert også godt derefter. Men dyrehandlerne får det også kun bedre. De får solgt nogle flere dyr, tjener flere penge, og bliver bekræftet i at deres dyr har det fint nok. "For folk bliver jo ved med at købe dem".

Hvis alle lod dyrene være, og gjorde opmærksom på at deres dyr var i for dårlig stand og levede under for dårlige forhold, kunne det være at der skete noget. Det er jo besværligt at have levende dyr i butikken, og det koster penge. Og hvis ingen køber dyrene, tror jeg hurtigt de ville indse at det ikke kunne betale sig. Nogle ville forbedre forholdene, andre ville sikkert bare stoppe med at have dyr i butikken. Men i begge tilfælde ville det kun komme dyrene til gode.

Det er selvfølgelig synd for de dyr, der så ikke "bliver reddet". Men nogle gange vil det være bedre at nogle få må lide for at mange andre kan få det bedre fremover. :)
Kenneth Worm

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 11. mar 2010 11:50

kwo skrev:Ja, det er jo noget af et dilemma med de dyrehandlere.

På den ene side er det jo synd for dyrene og man får lyst til at tage dem alle med hjem "for at redde dem". Og dyrene får det sikkert også godt derefter. Men dyrehandlerne får det også kun bedre. De får solgt nogle flere dyr, tjener flere penge, og bliver bekræftet i at deres dyr har det fint nok. "For folk bliver jo ved med at købe dem".

Hvis alle lod dyrene være, og gjorde opmærksom på at deres dyr var i for dårlig stand og levede under for dårlige forhold, kunne det være at der skete noget. Det er jo besværligt at have levende dyr i butikken, og det koster penge. Og hvis ingen køber dyrene, tror jeg hurtigt de ville indse at det ikke kunne betale sig. Nogle ville forbedre forholdene, andre ville sikkert bare stoppe med at have dyr i butikken. Men i begge tilfælde ville det kun komme dyrene til gode.

Det er selvfølgelig synd for de dyr, der så ikke "bliver reddet". Men nogle gange vil det være bedre at nogle få må lide for at mange andre kan få det bedre fremover. :)
Jeg er også kommet frem til, at jeg aldrig skal gå ind i en dyrehandler igen og se deres dyr. Vil ikke redde flere, det er ret trist, når den lille ikke klare det så godt som man håbede jo :?
Med Venlig Hilsen

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 11. mar 2010 13:32

darkangel87 skrev:dyrehandlernes mangel på viden og uddannelse er for dårlig,
det samme gælder for dyrenes velfærd i en dyrehandel.
har nogle gange overvejet om man skulle lave en facebook gruppe om det for at få det ud i lyset
GØR DET!

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 11. mar 2010 13:46

Lillejyde skrev:
darkangel87 skrev:dyrehandlernes mangel på viden og uddannelse er for dårlig,
det samme gælder for dyrenes velfærd i en dyrehandel.
har nogle gange overvejet om man skulle lave en facebook gruppe om det for at få det ud i lyset
GØR DET!
Hvis du laver en sådan gruppe, skal jeg nok melde mig ind.  :wink:

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 11. mar 2010 14:13

De butikker som jeg kan lide er dem uden dyr og kun sælger ting til dyr og dem med ordentlige behandlede dyr:). Tror i at det vil sætte skub i fremgangen hvis man kunne få Niarn i det? For det er sgu ham der er dyreglad og i sin teenagestid stjal en hamster. Hvis loven var sådan at hvis man vil sælge dyr så skal man blive godkendt for det, og får en dyreart ændret navnet - f.eks hamstere så skal dyrehandleren tage imod ændringen! Hvor mange år har i klaget over dyrenes vanrøgt i butikkerne?

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 11. mar 2010 19:01

Dagens update.
Balders øjne er mere åbne i dag, den misser ikke så slemt med dem som de andre dage. Håber en kombination af bøgeflis, øjendråber fra Pia og en bunke tiltrængt opmærksomhed får taget dens sygdom! Er en smule lettet, men stadig bekymret...
Med Venlig Hilsen

Låst