Rød knude på mit hamsters overlæbe
-
har læst tråden med stor interesse. Jeg har en vinterhvid han som fik sådan et tilsvaredne knude på toppen af hovedet! Den voksede og voksede, det var sidst maj måned 2011 Jeg tog ham til dyrlægen i frygt at hun vil bare sige at desværre, er der ikke noget at gør. MEN da hun så det, hun skønnede at fordi det var så stor, den skulle væk, og hun tilbudt at OPERERE ham!! Så til dyrlægen igen, næste dag fastende til FULD NARKOSE!!! Og han fik knuden nærmest 'klippet' af og fik 7 agrappa (som hæfte klemmer) i såret som var et godt 2 1/2 cm lang lige på hans nakke og toppen af hovedet. HAN OVERLEVEDE!! Og jeg har ham stadig den dag i dag, godt nok er hans ørestilling blivet lidt tæt på fordi klemmer samlede såret sammen, men for mig var det et mirakel! Jeg fik min dejlig dværhamster tilbage til livet, og han er rigtigt frisk i dag. Dyrlægen skønnede at det kunne havde været et lille græs frø fra hø, som har prikket sin veje ind oven på hoved, og kroppens forsvar mod sådan noget er den skal afstøde det. Derfor kommer der et helt hær af hvide blod legme og hud celler, og de prøver med alt deres styrke til at skubbe den fremmed dele ud af hams hoved! Og det er faktiske MULIG at operere på de små, det er et 'tricky' business, men det kan lad sig gør hvis du kan finde en dyrlæge som har interesse i det små, nok til at give den et god lange liv. Min hamster var kun 3 måneder gammel da den fik den vækst. Og i dag, det eneste man kan se er at hans dorsal linie, går lidt i stykker på toppen af hoved fordi den har været fjernet, og, som sagt, ørene er lidt høj!! Og det hele kostet mig kun 600kr!!!
sandi : all good things comes to those who wait....
Det var dog en dejlig nyhed, at begynde dagen påsandi skrev:har læst tråden med stor interesse. Jeg har en vinterhvid han som fik sådan et tilsvaredne knude på toppen af hovedet! Den voksede og voksede, det var sidst maj måned 2011 Jeg tog ham til dyrlægen i frygt at hun vil bare sige at desværre, er der ikke noget at gør. MEN da hun så det, hun skønnede at fordi det var så stor, den skulle væk, og hun tilbudt at OPERERE ham!! Så til dyrlægen igen, næste dag fastende til FULD NARKOSE!!! Og han fik knuden nærmest 'klippet' af og fik 7 agrappa (som hæfte klemmer) i såret som var et godt 2 1/2 cm lang lige på hans nakke og toppen af hovedet. HAN OVERLEVEDE!! Og jeg har ham stadig den dag i dag, godt nok er hans ørestilling blivet lidt tæt på fordi klemmer samlede såret sammen, men for mig var det et mirakel! Jeg fik min dejlig dværhamster tilbage til livet, og han er rigtigt frisk i dag. Dyrlægen skønnede at det kunne havde været et lille græs frø fra hø, som har prikket sin veje ind oven på hoved, og kroppens forsvar mod sådan noget er den skal afstøde det. Derfor kommer der et helt hær af hvide blod legme og hud celler, og de prøver med alt deres styrke til at skubbe den fremmed dele ud af hams hoved! Og det er faktiske MULIG at operere på de små, det er et 'tricky' business, men det kan lad sig gør hvis du kan finde en dyrlæge som har interesse i det små, nok til at give den et god lange liv. Min hamster var kun 3 måneder gammel da den fik den vækst. Og i dag, det eneste man kan se er at hans dorsal linie, går lidt i stykker på toppen af hoved fordi den har været fjernet, og, som sagt, ørene er lidt høj!! Og det hele kostet mig kun 600kr!!!
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Men desværre ville man ikke kunne have opereret hverken denne hamster, eller mit eget, da knuden sad så udsat et sted.
Det ville være det samme som at fjerne hele hamsterens ene læbe og jeg kan blot forestille mig hvor ondt det så ville gøre at spise - hvilket jeg tror ville føre til, at hamsteren ville dø af sult.
Men skønt, at du fik din hamster med hjem igen!
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
Ja, det kan jeg godt se, men lykkelig over at den har forsvundet igen! Vi altid håber at vores hamstere vil have gode, langt leve, men ja, desværrer hvis det er sådan noget, man er altid bang for det værste. MEN jeg kan bare ikke sige fri fra en tanke jeg har, og set er det er ikke altid penge-mæssig ansvarsfuld for dyrlæger til at operere og behandler vores små venner. Jeg var heldig at finde denn dyrlæge som er super til hamstere og andre små gnaver, men hvis jeg tog min samme hamster til den nærmeste dyrlæge, vil det simpelthen havde været hans sidste tur, desværre. Det gir plads til en tanke her på Forummet:- hvis der kunne kom en liste over de dyrlæger som vi VED tar godt af vores små hamstere, og ikke bare tror at aflivning er det eneste vej ud af et dårlig situation. Der er osse dyrlæger som tar overpris for konsultationer osv. når det er en hamster, og det er jo dem vi skal ihvertfald IKKE skrive ned, men vi skal kun skrive hvem og hvor man har haft god behandling, og hvilket område man bor i?? Bare en idé??????
MVH Sandi HAMSTERHEAVEN![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
MVH Sandi HAMSTERHEAVEN
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
sandi : all good things comes to those who wait....
Det lyder som en kanon idé! Jeg opretter fluks en tråd om emnetsandi skrev:Ja, det kan jeg godt se, men lykkelig over at den har forsvundet igen! Vi altid håber at vores hamstere vil have gode, langt leve, men ja, desværrer hvis det er sådan noget, man er altid bang for det værste. MEN jeg kan bare ikke sige fri fra en tanke jeg har, og set er det er ikke altid penge-mæssig ansvarsfuld for dyrlæger til at operere og behandler vores små venner. Jeg var heldig at finde denn dyrlæge som er super til hamstere og andre små gnaver, men hvis jeg tog min samme hamster til den nærmeste dyrlæge, vil det simpelthen havde været hans sidste tur, desværre. Det gir plads til en tanke her på Forummet:- hvis der kunne kom en liste over de dyrlæger som vi VED tar godt af vores små hamstere, og ikke bare tror at aflivning er det eneste vej ud af et dårlig situation. Der er osse dyrlæger som tar overpris for konsultationer osv. når det er en hamster, og det er jo dem vi skal ihvertfald IKKE skrive ned, men vi skal kun skrive hvem og hvor man har haft god behandling, og hvilket område man bor i?? Bare en idé??????
MVH Sandi HAMSTERHEAVEN
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.