Aflivning? UPDATE

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Æda

Indlæg af Æda » 25. jan 2009 14:16

Åh det var godt at høre!  :)
Hilsen Ida <3

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 25. jan 2009 14:16

Hvor dejligt, hun klarede den! :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 25. jan 2009 14:45

hvor godt at høre  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. jan 2009 17:17

Årh hvor godt Jeanette :D
Hun er da bare en lille fighter <3
~ Mvh. Mette og Clean

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 25. jan 2009 18:14

Ja, jeg er godt nok også glad for, at jeg valgte at se tingene lidt an!
Og ja, hun er virkelig en fighter! Jeg havde virkelig slet ikke forventet at hun ville klare den.

Men hun er jo over 2 år nu, så hun holder jo desværre ikke en evighed endnu. Men det er stadig fantastisk at vi kan nyde hende lidt endnu  :D

Spot

Indlæg af Spot » 25. jan 2009 20:08

stort tillykke eller hvad man nu siger! Det er da bare så dejligt :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 26. jan 2009 15:30

Jeanette skrev:Ja, jeg er godt nok også glad for, at jeg valgte at se tingene lidt an!
Og ja, hun er virkelig en fighter! Jeg havde virkelig slet ikke forventet at hun ville klare den.

Men hun er jo over 2 år nu, så hun holder jo desværre ikke en evighed endnu. Men det er stadig fantastisk at vi kan nyde hende lidt endnu  :D
Bare vent at se! Hun bliver sikkert 3 år :D
Hihi.. Det er jo svært sådan at sige ;)
Men selvom at mine 2 gamle guldhamstere, Miu og Fluf, i en længere tid havde set gamle ud blev de alligevel over 3 år :D
~ Mvh. Mette og Clean

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 28. jan 2009 11:15

Hehe, ja det håber jeg da også lidt på at hun bliver  :D

Ringling

Indlæg af Ringling » 30. jan 2009 15:17

Det var dejligt at høre!  :D
Hilsen Lotte
Billede

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 24. feb 2009 14:36

Nu ser det desværre skidt ud med min lille prinsesse igen.
Hun havde jo fået det meget bedre, og var næsten helt sig selv, selvom man stadig kunne se, at alderen trykkede.
Men nu synes jeg hun skranter noget igen. Hun spiser og drikker stadig, så der er der ingen problemer.
Men hun kan ikke holde sig selv ren bagi mere. Hver gang jeg har hende ude, bliver jeg nødt til at vaske hende så godt jeg kan med et stykke fugtigt vat, fordi pelsen er gul og klæbrig af urin. Desuden sover hun også meget mere igen, og virker generelt usikker på benene.

Det lyder lidt hårdt at sige, men jeg håber snart hun sover ind af sig selv. For jeg tror bare ikke, at hun har det særlig godt, når hun ikke kan holde sig selv ren mere. Og jeg vil aller helst undgå at skulle aflive hende og udsætte hende for den stress der er forbundet med det.

Men hvad synes I? Er tiden alligevel til, at jeg må tage den svære beslutning?

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. feb 2009 14:51

Det er da trist søde. Nu håbede vi ellers lige, at det gik godt. :(

Jeg kan kun svare for mig selv: Hvis hamsteren er så skidt, at den ikke kan klare sig selv og hvis den på nogen måde virker generet af sin alderdom (med evt. sygdom til følge), så ville jeg vælge aflivning.  :(  
Ja det er frygteligt hårdt, men jeg synes ikke tiden skal trækkes ud, hvis dyret ikke har det godt og svinger op og ned i helbred. Det tærer jo også.

Det er kun dig, der kan tage den beslutning, men i betragtning af hamsterens alder, er det måske det bedste, du kan gøre.
Ellers kan du tage en snak med din dyrlæge og høre, om det er noget, der kan helbredes og hvad chancerne er.
Jeg håber, du finder en løsning.

Knus fra mig.   :kram:

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 24. feb 2009 14:58

Mange tak for dit svar.

Jeg er så sikker som jeg som læg-mand kan være på, at det ikke er noget der kan helbredes. Tror bare det er generelt skrantende helbred pga. alderdom. Og som tidligere nævnt, har jeg en idé om, at det der startede det hele var en ikke fatal hjerneblødning.

Tror måske også at tiden er ved at være moden til en aflivning. Hun er næsten en for stærk lille tøs, der bare ikke vil give op. Men det er jo ikke en særlig god ting, når nu hun ikke har det for godt mere. Og det er også ret hårdt at se på, at hun ikke rigtig er sig selv og sådan.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. feb 2009 15:11

Jeanette skrev:Mange tak for dit svar.

Jeg er så sikker som jeg som læg-mand kan være på, at det ikke er noget der kan helbredes. Tror bare det er generelt skrantende helbred pga. alderdom. Og som tidligere nævnt, har jeg en idé om, at det der startede det hele var en ikke fatal hjerneblødning.

Tror måske også at tiden er ved at være moden til en aflivning. Hun er næsten en for stærk lille tøs, der bare ikke vil give op. Men det er jo ikke en særlig god ting, når nu hun ikke har det for godt mere. Og det er også ret hårdt at se på, at hun ikke rigtig er sig selv og sådan.
Nej, det er ikke godt, når de sådan hænger ved livet, at de har det meget skidt den sidste tid. Så er tiden lang og det er ikke et godt hamsterliv mere. Jeg tror du selv har den bedste fornemmelse af, hvad der skal gøres. Jeg forstår godt det er svært for dig og jeg føler med dig. Har jo selv stået i samme situation et par gange.  :cry:

liv

Indlæg af liv » 24. feb 2009 15:23

Hvor er det bare trist at høre!!  :cry:  :cry: ØV!! ved ikke hvad jeg ville gøre.. har aldrig været i den situation med hamstere endnu.. men det er da for syndt hvis hun skal gå og lide sin sidste tid så ville jeg også vælge aflivning selvom det bare er så hårdt! :cry:  :cry:

trøstekrammer :kram:

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 24. feb 2009 19:52

Mange tak Liv, det er rigtig sødt af dig.

Jeg overvejer stadig hvad jeg skal gøre, så flere in-puts er meget velkomne!

Låst