Amanda: det er Kastaniens Donna Lucia du har i dine linier nu.
ind til videre må vi bare undgå avl på dyr der beviseligt har defekten, herhjemme vil jeg fortsætte avl på dyr der ikke har defekten når dyrene skal parres, og alle unger vil blive tjekket for fejlen når de er 4 uger gamle og dem der har fejlen bliver ikke solgt, men aflivet.
Ja de kunne måske blive fine kæledyr, men nej jeg vil altså ikke sætte sådan noget ud i verden bevidst...
Hvis jeg skal stoppe alt avl på alt som måske kan recikere at bære genet skal jeg jo stort set nedlægge avl på alt og da man slet ikke ved hvordan dette nedarves hvis det overhovedet nedarves så kan jeg ikke satse alt på dette.
Og så skulle vi også i princippet nedlægge avl på alt der er beslægtet med Zita og James og stort set hele den chokolade stamme vi har fået opbygget i dk, og det er jo overhovedet ikke holdbart når man ikke ved mere om det, så vi må bare undgå avl på dyr der beviseligt har defekten.
Så jeg fortsætter avl på de dyr der ikke har defekten, og jeg beholder selv en datter fra donna lucia og hvis hun ikke har defekten når hun er 5½ måned gammel så lader jeg hende få et kuld til den tid.
men jeg kan slet ikke lade være med at tænke på at mine dyr måske bare har fået en skade i deres bur så det er derfor de har udviklet defekten og at det måske slet ikke er arveligt, men når man ikke ved mere om det kan det jo ligeså godt være medfødt og kun kunne ses med alderen, hvem ved?
Men for en sikkerheds skyld bliver alle dyr med defekten taget ud af avl.