Hvad skal jeg gøre?!!

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Vimse

Hvad skal jeg gøre?!!

Indlæg af Vimse » 22. jun 2009 21:57

Hej!(håber dette emne er placert rigtigt)

Altså det fordi... Min veninde har en hamster som er ved at være rigtig gammel den er 2 år.. Og ligner rent ud sagt, noge der var løgn!
Den ser slet ikke godt ud. Dens hoved er næsten skaldet med et stor sår/noget hud sygdom, og den er meget lille og tynd! Den er nok 2 gange mindre en min dværghamster Fanta.
Jeg synes det er rigtig synd for den. Den piver hvis man tager den op (fordi det gør ondt i de der sår, og en har sikkert ondt i kroppen). Og jeg synes ikke det er et liv værd at leve. Den går heller ikke normalt, den vralter rigtig meget. ...

Nu er der bare det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal sige til min veninde at jeg synes det er synd og hun skal få den aflivet? Jeg har prøvet lidt i dag. Men der sagde hun bare at hun håbede den døde af sig selv! Men at hun ville tage den til dyrelæge(og aflive den) hvis den konstant pivede (hvilket den gør rigtig tit nu!).

Jeg kan bare ikke holde ud at se den lide så meget! Den kan næsten ikke drikke at flasken!

Håber i kan hjælpe mig!
KH. Kathrine

burrus

Indlæg af burrus » 22. jun 2009 22:05

jeg ville åbne munden og sige min mening :wink:  
hvis et dyr lider, så er det enten med at få den aflivet eller behandlet!
det er nu en gang en pligt når man vælger at have dyr - det andet er vanrøgt!  :wink:

du er også en langt bedre veninde ved at sige din mening, end ved intet at sige :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Vimse

Indlæg af Vimse » 22. jun 2009 22:08

burrus skrev:jeg ville åbne munden og sige min mening :wink:  
hvis et dyr lider, så er det enten med at få den aflivet eller behandlet!
det er nu en gang en pligt når man vælger at have dyr - det andet er vanrøgt!  :wink:

du er også en langt bedre veninde ved at sige din mening, end ved intet at sige :wink:
Men jeg har sagt min mening! :/ hun gider bare ikke lytte! Er der en måde jeg kan overbevise hende på, at nu skal den altså til dyrelægen! ?
KH. Kathrine

liv

Indlæg af liv » 22. jun 2009 22:11

du kan jo prøve at vise hende det her forum måske hun selv kan læse vores svar :wink:

ihvertfald m[ du sige det sødt altså at du ved hun holder meget af sin hamster men den er gammel og synes hun det er fair over for sådan et vidunderligt dyr at skulle dø af lidelse eller få fred inden det bliver værre?

det er jo trist og hvordan er det endt sådan?

men tror ikke der er andet at gøre end prøve at få hende til at tænke en ekstra gang :wink:

Vimse

Indlæg af Vimse » 22. jun 2009 22:21

liv skrev:du kan jo prøve at vise hende det her forum måske hun selv kan læse vores svar :wink:

ihvertfald m[ du sige det sødt altså at du ved hun holder meget af sin hamster men den er gammel og synes hun det er fair over for sådan et vidunderligt dyr at skulle dø af lidelse eller få fred inden det bliver værre?

det er jo trist og hvordan er det endt sådan?

men tror ikke der er andet at gøre end prøve at få hende til at tænke en ekstra gang :wink:
Det skal prøves ;D
KH. Kathrine

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 23. jun 2009 00:54

Måske kan du også prøve at tale med hendes mor eller far om det. Et eller andet sted er det jo også deres sag, at lære deres datter at tage et ansvar, når et dyr lider sådan.
Som sagt ovenfor, er det vigtigt, at få det sagt på en sød måde.  :wink:

Låst