Hun bløder

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
os2

Hun bløder

Indlæg af os2 » 6. jul 2009 17:25

Hej...

vi har nu flere gange set at vores Ronja (dværghamster) bløder ud fra underlivet... de første gange tænkte vi at hun måske var lige i gang med at føde men der er ikke kommet nogen unger i lang tid og i dag blødte hun lidt mere end de andre gange..
Vi er lidt bekymrede.. men hun er som hun plejer aktiv, spiser, drikker osv.

den eneste forskel er at hun ikke har fået unger længe...
hun går sammen med hannen..

Nogen der har en idé om hvad det kan være eller som har oplevet nogen ligende??

kathrine8D

Re: Hun bløder

Indlæg af kathrine8D » 6. jul 2009 17:26

os2 skrev:Hej...

vi har nu flere gange set at vores Ronja (dværghamster) bløder ud fra underlivet... de første gange tænkte vi at hun måske var lige i gang med at føde men der er ikke kommet nogen unger i lang tid og i dag blødte hun lidt mere end de andre gange..
Vi er lidt bekymrede.. men hun er som hun plejer aktiv, spiser, drikker osv.

den eneste forskel er at hun ikke har fået unger længe...
hun går sammen med hannen..

Nogen der har en idé om hvad det kan være eller som har oplevet nogen ligende??
nej det har aldrig oplevet men
prøv lige og tjekke om der er noget galt med hendes underliv :wink:
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. jul 2009 18:36

Der har været eksempler herinde på komplikationer ved en fødsel eller at en hamstermor har blødt et stykke tid efter en fødsel. Det store problem er selvfølgelig blodtab og muligheden for at hamsteren kan dø af forblødningerne (men det afhænger selvfølgelig af hvor voldsomt det bløder) - og det kan jo også være tegn på en eller anden indvendig sygdom. I kan evt. prøve at søge i de gamle tråde om det.

Det lyder i hvert fald som om noget er galt, og jeg ville ringe og høre dyrlægen om det er noget man kan undersøge/ gøre noget ved.
Har der været et fast interval? For hvis det nu er fast hver 3. uge kunne det lyde som noget med drægtighed.
Spiser og drikker hun normalt? Bevæger hun sig normalt, løber i hjul osv.?

os2

Indlæg af os2 » 7. jul 2009 16:31

er der slet ikke nogen der har oplevet et dværghamster der har blødt fra underlivet? (samme hul hvor ungerne kommer ud)

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 7. jul 2009 16:41

Jeg har prøvet det, men det har været i forbindelse med fødsel, dog var det 1 guldhamster :wink: , dyrelægen hjalp min hamster ved at give nogen forskellige indsprøjtninger.
Kan se Lykke har skrevet at du skulle søge dyrelæge , har du gjort det ?
Du skal tænke på at en hamster er et meget lille dyr, og dermed er det begrænset hvorlænge den kan tåle at bløde inden den forbløder.

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 8. jul 2009 16:04

Jeg ville skynde mig til dyrlægen med hamsteren.
Mange hilsner fra Jeanne.

Låst