Forkølelse? Update: Dyrelægen?
Forkølelse? Update: Dyrelægen?
Jeg tror min guldhamster på ca. 2 måneder er blevet forkølet, han laver nogle lyde som lyder meget som et lille nys og når han snuser, kan jeg høre det, lidt ligesom når vi mennesker har stoppet næse.
UPDATE:
Sidste uge ringet jeg til dyrelægen for at spørge, hvad de syntes jeg skulle gøre og de svaret at hvis min hamster stadig drak, spiste og løb rundt, behøvet jeg ikke at tage til dyrelægen og det gør han stadig.
Men nu er der altså gået ca. en uge og det er ikke blevet bedre, kun værre syntes jeg. Hans næse er våd rundt om, han har noget der ligner snot på poterne og på hans toiletpapir er der noget gult på som ligner snot.
Så nu vil jeg ringe til dyrelægen og bestille en tid, men spørgsmålet nu er:
Hvad kan dyrelægen gøre ved det? Får man noget medicin eller hvad?
Håber nogen kan hjælpe
UPDATE:
Sidste uge ringet jeg til dyrelægen for at spørge, hvad de syntes jeg skulle gøre og de svaret at hvis min hamster stadig drak, spiste og løb rundt, behøvet jeg ikke at tage til dyrelægen og det gør han stadig.
Men nu er der altså gået ca. en uge og det er ikke blevet bedre, kun værre syntes jeg. Hans næse er våd rundt om, han har noget der ligner snot på poterne og på hans toiletpapir er der noget gult på som ligner snot.
Så nu vil jeg ringe til dyrelægen og bestille en tid, men spørgsmålet nu er:
Hvad kan dyrelægen gøre ved det? Får man noget medicin eller hvad?
Håber nogen kan hjælpe
Senest rettet af Riqo 14. jan 2010 12:12, rettet i alt 1 gang.
prøv at give hende en ekstra drikkeflaske med lidt afkølet kamillethe
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Sagtens vil jeg sige.Riqo skrev:Jeg har ikke nogen ekstra drikkeflaske? Men kan jeg køle noget af og så når han er vågen give ham lidt på en ske?
Ellers prøv at tjekke om hamsteren er kold at røre ved. Man er slet ikke i tvivl hvis den er kold i pelsen.
Hvis den er kold, så prøv enten at sætte hamsterburet tættere på varmen, eller lig et tæppe henover buret så varmen bedre bliver inde i buret. Det gjorde vi der hvor vi boede før da der ikke var isoleret særlig godt. Så vi ofrede et par håndklæder til at hamsterne kunne få henover den ene halvdel af buret. Bare husk det helst ikke skal være for syntetiskt hvis hamsteren kan komme til det da de nogen gange mener at stoffet er redemateriale..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
hamstere bør ikke stå på gulvet..
uanset burtype..
gulvet bliver hurtigt koldt medmindre man har gulvvarme og derfor bliver buret hurtigt koldt i bunden..
og man ved jo fra sig selv at når man får kolde fødder bliver man forkølet..
men nej ved et akvarie så hjælper det vist ikke så meget... Det er mest hvis det er et tremmebur at man kan hjælpe ved at dække noget af det åbne område med et klæde..
Jeg har så også set og hørt at min hamster her i denne december har haft et par gange med nys og løbende snude så tror ikke det er mere alvorligt end en lille forkølelse.. medmindre det fortsætter i mere end 2-3 dage ville jeg ikke være bekymret..
prøv at sætte akvariet på en hylde eller et bord.. eller en gammel papkasse.. bare så der er et lille luftrum mellem gulvet og akvariet..
Vi bruger selv en papkasse fra da vi købte nye stole..
uanset burtype..
gulvet bliver hurtigt koldt medmindre man har gulvvarme og derfor bliver buret hurtigt koldt i bunden..
og man ved jo fra sig selv at når man får kolde fødder bliver man forkølet..
men nej ved et akvarie så hjælper det vist ikke så meget... Det er mest hvis det er et tremmebur at man kan hjælpe ved at dække noget af det åbne område med et klæde..
Jeg har så også set og hørt at min hamster her i denne december har haft et par gange med nys og løbende snude så tror ikke det er mere alvorligt end en lille forkølelse.. medmindre det fortsætter i mere end 2-3 dage ville jeg ikke være bekymret..
prøv at sætte akvariet på en hylde eller et bord.. eller en gammel papkasse.. bare så der er et lille luftrum mellem gulvet og akvariet..
Vi bruger selv en papkasse fra da vi købte nye stole..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
og så vil jeg bare lige nævne at jeg altid har haft utallige burer og akvarier at stå på gulvet uden problemer.
Sådan er det når man har mange så må man udnytte pladsen.
Sådan er det når man har mange så må man udnytte pladsen.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Jeg vil nu ikke stille en hamster på gulvet, når man går rundt og er så stor, bliver den lille bange for ens skygge. Et menneske er jo utallige gange større end en hamster. Og som der er blevet nævnt, er der koldt ved gulvet hvis ikke der er gulv varme.
Hvor højt musik høre du, når hamsteren står ved siden af radioen
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
-
der står nu radiatorenBittéHamstereN skrev:Jeg vil nu ikke stille en hamster på gulvet, når man går rundt og er så stor, bliver den lille bange for ens skygge. Et menneske er jo utallige gange større end en hamster. Og som der er blevet nævnt, er der koldt ved gulvet hvis ikke der er gulv varme.
du skal huske hamstere er meget meget nærsynede, så de vil ikke kunne se at du går rundt, og når deer vant til lugtene og lyene fra ejeren er det ikke noget problem.
jeg har også nogen stående på gulvet, og de hr det helt fint.
hvis man har gulvtæppe på i rummet er det heller ikke vildt koldt på gulvet.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
Ups radiatoren :oops:darkangel87 skrev:der står nu radiatorenBittéHamstereN skrev:Jeg vil nu ikke stille en hamster på gulvet, når man går rundt og er så stor, bliver den lille bange for ens skygge. Et menneske er jo utallige gange større end en hamster. Og som der er blevet nævnt, er der koldt ved gulvet hvis ikke der er gulv varme.
du skal huske hamstere er meget meget nærsynede, så de vil ikke kunne se at du går rundt, og når deer vant til lugtene og lyene fra ejeren er det ikke noget problem.
Hamsteren kan da stadig blive bange for skygger? De kan vel ikke kende deres ejers skygge
Jeg tror virkelig vi skal ud i nogle paranoide hamstere, før vi finder nogen som er bange for en skygge. Lyder i mine øre fuldstændig tåbeligt at det skulle kunne lade sig gøre, ganske vidst er de små, men de har da en hjerne, og når de er vant til en, vil de også være vant til den slags. Desuden om de står i bordhøjde vil skygger stadig rammer buret, medmindre din skygge altså kun kan ramme gulv?BittéHamstereN skrev:Ups radiatoren :oops:darkangel87 skrev:der står nu radiatorenBittéHamstereN skrev:Jeg vil nu ikke stille en hamster på gulvet, når man går rundt og er så stor, bliver den lille bange for ens skygge. Et menneske er jo utallige gange større end en hamster. Og som der er blevet nævnt, er der koldt ved gulvet hvis ikke der er gulv varme.
Hamsteren kan da stadig blive bange for skygger? De kan vel ikke kende deres ejers skygge
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
-
Jeg tænkte bare hvis man nu var meget lille og der stod et stort menneske med sin skygge ville den blive bange. I naturen betyder det vel farre, men kan godt være jeg tænkte lidt overdrevent :roll:Rubin skrev:Jeg tror virkelig vi skal ud i nogle paranoide hamstere, før vi finder nogen som er bange for en skygge. Lyder i mine øre fuldstændig tåbeligt at det skulle kunne lade sig gøre, ganske vidst er de små, men de har da en hjerne, og når de er vant til en, vil de også være vant til den slags. Desuden om de står i bordhøjde vil skygger stadig rammer buret, medmindre din skygge altså kun kan ramme gulv?BittéHamstereN skrev:Ups radiatoren :oops:darkangel87 skrev: der står nu radiatoren
Man skal også tænke på at der er stor forskel på hamsteren i naturen og i fangenskab, når hamsteren er vant til lyde og diverse andre ting i huset så bliver den ikke mere skræmt på gulvet end på en hylde eller et bord.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.