tabt 20 gram på 2 uger
tabt 20 gram på 2 uger
Hej hamsterland brugere. Min lille hamster (Malthes Sesam) har tabt sig 20 gram på ca 2 uger.
Ved i hvad der lige sker? han er ca 6 Uger.
Ved i hvad der lige sker? han er ca 6 Uger.
-
har han skiftet foder?
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Ser I ham spise og drikke?
Det er jo relativt meget for en lille unge, men den kan jo godt være blevet forvirret/ stresset over at flytte hjemmefra.
Det er i hvert fald en god ide lige at holde øje med at det ikke bliver ved.
Prøv evt. at give ham noget kattevådfoder, ærtemos og kokos. Det har den fordel at det er nemt at spise og fuldt af både fedt og proteiner.
Er det den samme vægt I har brugt til at veje ham? Og hvor store spring laver den?
Det er jo relativt meget for en lille unge, men den kan jo godt være blevet forvirret/ stresset over at flytte hjemmefra.
Prøv evt. at give ham noget kattevådfoder, ærtemos og kokos. Det har den fordel at det er nemt at spise og fuldt af både fedt og proteiner.
Er det den samme vægt I har brugt til at veje ham? Og hvor store spring laver den?
Vi ser ham spise meget, men aldrig rigtig drikke.Lykke skrev:Ser I ham spise og drikke?
Jeg har snakket med Hanne, og hun siger agurke skiver vi har give ham en han spiste en halv på lidt tid.
Jeg vil prøve og give ham noget af det du skriver. Ja det er den samme vægt
Gør han også han spiser det mad vi fik af Hanne jo. Men han spiser ikk det der katte mad, eller melorme.Lykke skrev:Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.
Vi prøvede og give ham lidt leverposteg han rørte det ikk
-
Klog hamster, leverpostej er fyldt med løg og krydderier, og det er ikke godt for den lille mave.golillefod98 skrev:Gør han også han spiser det mad vi fik af Hanne jo. Men han spiser ikk det der katte mad, eller melorme.Lykke skrev:Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.
Lykke: Ved at der ingen næring er i agurk, men da Oliver ringede til mig gav han udtryk for at han ikke vidste om sesam fik nok væske, og da man ikke kan overleve uden væske foreslog jeg agurk for at sikre at sesam fik væske nok, og det ser udtil at det bragte lykke.
Snakkede også med Oliver´s mor som fortalte at Sesam er meget aktiv klatrer rundt i buret og virker ikke syg overhoved, har selvfølgelig tilbudt dem en ny hamster da jeg ikke vil sælge syge dyr.
Nå ok spurgte og mor om den kunne tåle det, hun sagde bare jaja. Ja og agurk blev en sucessmalthesmor skrev:Klog hamster, leverpostej er fyldt med løg og krydderier, og det er ikke godt for den lille mave.golillefod98 skrev:Gør han også han spiser det mad vi fik af Hanne jo. Men han spiser ikk det der katte mad, eller melorme.Lykke skrev:Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.
Lykke: Ved at der ingen næring er i agurk, men da Oliver ringede til mig gav han udtryk for at han ikke vidste om sesam fik nok væske, og da man ikke kan overleve uden væske foreslog jeg agurk for at sikre at sesam fik væske nok, og det ser udtil at det bragte lykke.
Snakkede også med Oliver´s mor som fortalte at Sesam er meget aktiv klatrer rundt i buret og virker ikke syg overhoved, har selvfølgelig tilbudt dem en ny hamster da jeg ikke vil sælge syge dyr.
ja, jeg forstod godt at det var det, der var pointen. Det var mere for at sikre at den også fik noget med næring :)malthesmor skrev:Klog hamster, leverpostej er fyldt med løg og krydderier, og det er ikke godt for den lille mave.golillefod98 skrev:Gør han også han spiser det mad vi fik af Hanne jo. Men han spiser ikk det der katte mad, eller melorme.Lykke skrev:Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.