tabt 20 gram på 2 uger

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
golillefod98

tabt 20 gram på 2 uger

Indlæg af golillefod98 » 6. apr 2010 18:34

Hej hamsterland brugere. Min lille hamster (Malthes Sesam) har tabt sig 20 gram på ca 2 uger.

Ved i hvad der lige sker? han er ca 6 Uger.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 6. apr 2010 18:35

har han skiftet foder?
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

golillefod98

Indlæg af golillefod98 » 6. apr 2010 18:39

nej han har fået det vi fik af Hanne.

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. apr 2010 18:55

Ser I ham spise og drikke?

Det er jo relativt meget for en lille unge, men den kan jo godt være blevet forvirret/ stresset over at flytte hjemmefra.

Det er i hvert fald en god ide lige at holde øje med at det ikke bliver ved.

Prøv evt. at give ham noget kattevådfoder, ærtemos og kokos. Det har den fordel at det er nemt at spise og fuldt af både fedt og proteiner.

Er det den samme vægt I har brugt til at veje ham? Og hvor store spring laver den?

golillefod98

Indlæg af golillefod98 » 6. apr 2010 18:59

Lykke skrev:Ser I ham spise og drikke?

Det er jo relativt meget for en lille unge, men den kan jo godt være blevet forvirret/ stresset over at flytte hjemmefra.

Det er i hvert fald en god ide lige at holde øje med at det ikke bliver ved.

Prøv evt. at give ham noget kattevådfoder, ærtemos og kokos. Det har den fordel at det er nemt at spise og fuldt af både fedt og proteiner.

Er det den samme vægt I har brugt til at veje ham? Og hvor store spring laver den?
Vi ser ham spise meget, men aldrig rigtig drikke.

Jeg har snakket med Hanne, og hun siger agurke skiver vi har give ham en han spiste en halv på lidt tid.

Jeg vil prøve og give ham noget af det du skriver. Ja det er den samme vægt ;)

Lykke

Indlæg af Lykke » 6. apr 2010 20:10

Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.

golillefod98

Indlæg af golillefod98 » 7. apr 2010 07:41

Lykke skrev:Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.
Gør han også han spiser det mad vi fik af Hanne jo. Men han spiser ikk det der katte mad, eller melorme.

Vi prøvede og give ham lidt leverposteg han rørte det ikk :(

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 7. apr 2010 08:24

golillefod98 skrev:
Lykke skrev:Agurk får han kun vand af. Og det er selvfølgelig vigtigt, hvis han ikke drikker. Men der er ingen næring i, så det er vigtigt, at han også spiser noget andet.
Gør han også han spiser det mad vi fik af Hanne jo. Men han spiser ikk det der katte mad, eller melorme.

Klog hamster, leverpostej er fyldt med løg og krydderier, og det er ikke godt for den lille mave.

Lykke: Ved at der ingen næring er i agurk, men da Oliver ringede til mig gav han udtryk for at han ikke vidste om sesam fik nok væske, og da man ikke kan overleve uden væske foreslog jeg agurk for at sikre at sesam fik væske nok, og det ser udtil at det bragte lykke. :D
Snakkede også med Oliver´s mor som fortalte at Sesam er meget aktiv klatrer rundt i buret og virker ikke syg overhoved, har selvfølgelig tilbudt dem en ny hamster da jeg ikke vil sælge syge dyr.

golillefod98

Indlæg af golillefod98 » 7. apr 2010 08:53

malthesmor skrev:
golillefod98 skrev:

Klog hamster, leverpostej er fyldt med løg og krydderier, og det er ikke godt for den lille mave.

Lykke: Ved at der ingen næring er i agurk, men da Oliver ringede til mig gav han udtryk for at han ikke vidste om sesam fik nok væske, og da man ikke kan overleve uden væske foreslog jeg agurk for at sikre at sesam fik væske nok, og det ser udtil at det bragte lykke. :D
Snakkede også med Oliver´s mor som fortalte at Sesam er meget aktiv klatrer rundt i buret og virker ikke syg overhoved, har selvfølgelig tilbudt dem en ny hamster da jeg ikke vil sælge syge dyr.
Nå ok :) spurgte og mor om den kunne tåle det, hun sagde bare jaja. Ja og agurk blev en sucess :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. apr 2010 11:02

malthesmor skrev:
golillefod98 skrev:

ja, jeg forstod godt at det var det, der var pointen. Det var mere for at sikre at den også fik noget med næring  :)

golillefod98

Indlæg af golillefod98 » 7. apr 2010 11:23

Nå vi må vente og se en uge.

Låst