Hej alle
Da jeg kom hjem her i går fra efterskole, opdagede jeg at der var noget galt med Lilje's ene øje - det var fuldstændig lukket i, i forhold til det andet, og min mor havde set hende dagen inden, hvor det havde været åbent..
Jeg observerede hende i lidt tid, men øjet forblev lukket.
Først troede jeg hun var blevet blind, men et par timer senere, havde øjet åbnet sig, men hun blinkede helt vildt.
Så jeg tror simpelthen at hun har fået øjenbetændelse.
Min mor siger, at vi skal dyppe det i varm kamillete, men jeg ville ikke gøre det, inden jeg havde spurgt jer herinde?
øjenbetændelse + kamillete?
-
Kold/lunken kamillete, tror ikke der er noget dyr/menneske der ville nyde at få varm te i øjne. Ellers så prøv med en vatpind og lidt vand, det kan være lidt pels der driller, støv fra bundstrøelsen eller måske noget søvn.
Ville tro at hvis det var øjnbetændelse at der skulle være puds omkring øjne, og lyder det ikke til der er.
Ville tro at hvis det var øjnbetændelse at der skulle være puds omkring øjne, og lyder det ikke til der er.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
-
Som nævnt, det kan være noget støv der har irriteret, et hår som har drillet øjet, eller søvn vil jeg stærkt tro.
Har oplevet det ved et par af mine igennem tiden og bare med en vatpind og en gang vand har jeg kunnet vaske al pelsen væk og selve øjet mens det var lukket og efterfølgende har der ingen problemer været.
Har oplevet det ved et par af mine igennem tiden og bare med en vatpind og en gang vand har jeg kunnet vaske al pelsen væk og selve øjet mens det var lukket og efterfølgende har der ingen problemer været.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
kamillethe er faktisk ikke der bedste, pga små partikler i theen...
det er bedre at koge noget vand med salt i, og så lade de køle af og bruge det eller gå på apoteket/ i matas efter rigtig øjenbadevand
det er bedre at koge noget vand med salt i, og så lade de køle af og bruge det eller gå på apoteket/ i matas efter rigtig øjenbadevand
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
-