Vi har over noget tid op til og efter vores kuld unger haft problemer med vores vinterhvide hun.
Hun gik til angreb, gnavede tremmer og peb ved kontakt bestemte steder.
Her til morgen nåede det så niveauet, hvor jeg fandt 2 knuder hvor en eller flere af ungerne har fået bidt dievorten af.
Det var så om at finde bedste behandling muligt, og det er ret så svært,når vi snakker så små patienter.
Nå ud ve paramedicinertasken og kigge efter en mikro-fin kanyle og se om selve samlingen kunne drænes- intet held med det.
nå, så var løsningen ret klar ingen væske fra knuden og betændelse omkring bidsåret= byld
så frem med meget lille pean (fancyt ord for en krum saks i det her tilfælde en mikro lille en af slagsen) og så ellers lægge et lille fint 1½-2mm indsnit og få klemt hele bylden med sæk og masse ud (bylden var ca på størrelse med en rosin) og ¨så ellers hen at skylle ud med saltvand og få givet antiviralt.
så så fint ud men her opdager vi så endnu en knude ved forbenet i samme side så forfra igen med rens og tømning skylning osv..
nu er der så gået små 3½time og mor har det fint passer fint sine unger og lykkeligst af alt utrolig kælen og ikke længere aggressiv
så nu spørger jeg så er her andre der har haft lignende problemer med at unger bider dievorter af eller at deres hamster danner knuder ??
der er tale om pusfyldte knuder på størrelse med en rosin og pudset er en hvidgullig blodtingeret masse.
bylder iforb. med unger
bylder iforb. med unger
første kuld 11/11-10
intet giver karma som feng shui med forhammer
lad mig give et lille hint jeg levede af at lappe skudsår og lignende både herhjemme og steder hvor der er ulækkert varmt om dagen og meget koldt om natten:) - jeps jeg har erfaringen på plads dog ikke med hamstere men med menneskerwebsol skrev: du er dyrelæge eller lig ikke... beklager, jeg har ikke nogen erfaring, men hvor godt at moderen har det godt nu..
OBSNBosv : alt jeg har lavet er sket i samråd med dyrlæge er ingen barbar eller lignende
første kuld 11/11-10