Min hamster er dellerfed!

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Helene:)

Min hamster er dellerfed!

Indlæg af Helene:) » 27. apr 2011 18:36

Hej alle sammen.
som i kan gætte ved at læse overskriften til mit indlæg, er min dværghamster DELLERFED og KUGLERUND. hun vejer dog 55gram som vist skulle være normalt. det ved jeg ikke helt da jeg ikke ved hvilken race hun er. men en ting er jeg sikker på. hun er overvægtig! hun er total rund og jeg ved ikke hvordan hun kan slanke sig.

nogen der ved hvordan man sætter sin hamster på slankekur? (hvis man kan det)

hilsen en i problemer B)
skriv hvis i har spørgsmål om min hamster.

Nougat

Indlæg af Nougat » 27. apr 2011 18:47

Dværghamstre kan godt se meget runde ud.
Men hvis du synes hun skal ned i vægt, så lad være med at give hende for meget frugt, hamster slik, solsikkekerner og andet med højt sukker og fedtindhold. Og sørg for motion. Andet kan du vist ikke gøre.
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 27. apr 2011 22:44

Enig i ovenstående, det er ligesom med os mennesker: Mere mortion og mindre fedt.

Du må dog endelig ikke skære ned på grundfoderet, hamster skal ALTID have adgang til foder og selvfølgelig rent vand.

Har den et hjul i buret? En motionsbold kan også være en god ide,  men det er dog ikke alle hamstere der bryder sig om at være i en.

Wampi

Indlæg af Wampi » 28. apr 2011 10:15

sørg for at hun kan de ting en hamster ville gøre i naturen:

kravle gennem gange (køkkenrullerør eller toiletrør hvis man ikke lige har penge til at købe rør hos dyrehandleren)

klatre (f.eks. platforme eller hvis der er tremmer så hæng noget så hun skal klatre op ad dem for at komme til det)

grave (hamstere jeg har haft har altid holdt utroligt meget af selv at grave ting frem af godter m.v. jeg havde gemt forskellige steder i buret)

spred maden ud i bundstrøelsen fremfor i en skål så hun skal være aktiv for at finde det...

som de andre siger undgå fedende ting det gælder også ting som lyst brød og for meget menneskemad såsom pizzaskorper eller kød med meget fedt indhold...

hvis hun skal have animalsk protein er kattetørfoder nok det sundeste da der ikke er så meget ekstra ting i som i f.eks. hundekiks...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

svar til spørgsmål om hjul

Indlæg af Helene:) » 28. apr 2011 17:23

ja min hamster har et hjul :wheel: og hun bruger det også. hun har også en motionsbold, men hun kommer aldrig i den da hun ikke kan lide at være i den.

spare på godter og ligenede

Indlæg af Helene:) » 28. apr 2011 17:27

jeg sparer allerede på godterne. hun får storset ingen. tak for tippet omkring grovfodder, grønt og meget andet. selvom hamstere skal være lidt buttede, er min hamster nu alligevel fed. det kan jeg se når hun sammenlignes med min søsters ikke-fede-hamster.

Thitte

Indlæg af Thitte » 2. maj 2011 16:34

Tænkte på, kan hamstre være oppustede? Altså, som i, at de har maveproblemer?
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Låst