min hamster ser søvnig og tynd ud (hjælp)

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
hamstersimon

min hamster ser søvnig og tynd ud (hjælp)

Indlæg af hamstersimon » 18. maj 2011 13:20

hej i går aftes fandt jeg ud af at min lile filur/grønnebæks isak var meget træt og gad ikke reagere på at jeg løftede den og den sover og den lukker lidt øjnene og den gider ikke at komme ud fra sin rede og den er en smule skrå når den går..

Joy

Indlæg af Joy » 18. maj 2011 13:45

Hvor gamlen er den og hvilken race er det.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. maj 2011 15:44

Ja, det er vigtigt at vide hvor gammel den er og hvilken art det er.

De kan jo altid blive lidt groggy, når de har sovet og lige skal have tid til at vågne, men det ved du sikkert godt.
Når den går skævt, lyder det som om den kan have fået en hjerneblødning eller noget lignende.

At den ikke rigtigt reagerer, bliver ved med at sove osv. kan også være tegn på at den er svag (hvis det ikke bare er fordi den er almindeligt træt) - igen pga. hjerneblødning eller noget andet sygdom.

Spiser og drikker den normalt?
Du skriver at den er tynd - den kan jo også have fået for lidt vand eller mad af en eller anden grund.

Jeg ville nok ringe til dyrlægen, hvis ikke han er blevet frisk i mellemtiden.

hamstersimon

Indlæg af hamstersimon » 18. maj 2011 17:41

ja han er nok omkring 2 år og er en campells dværghamster og han får det li´dt bedre end i starten.. og hvis jeg sætter min hånd ned følger den efter.... ps den er stadig lidt svimmel..

Wampi

Indlæg af Wampi » 18. maj 2011 18:33

det lyder desværre som alderdomstegn...

det er også en flot alder for en dværghamster...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 19. maj 2011 13:57

Hvis den ikke lider, så skal du bare give den helt ro og sørge for at den kan nå både vand og mad. De kan godt blive lidt kolde, så du skal være opmærksom på om den har tilstrækkeligt redemateriale og at rumtemperaturen ikke er for lav.

hamstersimon

Indlæg af hamstersimon » 20. maj 2011 16:50

så nu er den frisk og løber i hjulet og spiser og drikker og hvad en hamster ellers gør... :D

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 20. maj 2011 19:43

Det var dejligt at høre :D .

De kan nogen gange være så trætte, at de ser helt døende ud, jeg har selv engang troet, at jeg skulle miste en hamster, da den lå mærkeligt og ikke gad at komme frem, selvom jeg lokkede med diverse godbider. Efter den havde sovet et par timer løb den rundt.

Låst