HJÆLP!!!

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
liv

HJÆLP!!!

Indlæg af liv » 6. jun 2011 21:28

Min ene hamster som jeg fornulig skrev et indlæg om gik rundt  og pivede opfører sig til aften ekstremt mærkeligt!

Havde hende ude og hun blev ved med at pive mens hun sagde en klikkelyd... Pludselig åbner hun munden og stikker tungen ud vælter om på ryggen og bliver liggende lidt. jeg får hende på benene og lidt efter gør hun det samme igen...  :cry:

Det er som om hun ikke kan få luft??! Hvad skal jeg gøre??

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. jun 2011 06:30

Hvis du tror, det er noget alvoligt, må du ringe til dyrlægen.

Wampi

Indlæg af Wampi » 7. jun 2011 09:50

hvor gammel er hun?

lyder som da vores var i de sidste timer hos os...

hold hende varm og sørg for at give hende noget at drikke... hold f.eks. vandflasken selv mens du sidder med hende eller hvis hun ikke er helt tam så sørg for at der er vandholdigt mad lige udenfor reden som hun ikke skal arbejde for at få ned.. ville sige agurk men lige pt bør man jo undgå agurkerne..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

liv

Indlæg af liv » 12. jun 2011 11:00

Tak for svarerne! :)

Efter jeg havde sat hende ind i buret igen og hun faldt til ro kunne hun sidde ligeså stille og få vejret og opføre sig normalt igen. Det var hver gang hun blev lidt stresset at hun fik problemer med vejret og besluttede derfor at det var for risikabelt og for syndt at skulle tage hende til dyrlægen for at blive aflivet. Jeg fyldte hendes bur op med godbidder og noget vandbaseret mad så hun ikke skulle anstregne sig for at nå vandflasken og så fik hun lov til bare at gå rundt de sidste dage hun havde tilbage. For som nogen af jer nok har læst gik hun bort i fredags  :cry:

Jeg ved ikke hvad hun fejlede men det har nok været noget hun har fået på lungerne  :( Men hun var jo også efterhånden gammel (2,5år) og er glad for hun nu har fået ro...

Låst