Pels under ørerne
Pels under ørerne
Min guldhamster Joy har meget lidt pels i forhold til på resten af kroppen hvis man kigger under ørerne. Jeg er i tvivl om det bare er fordi der skal være plads til at ørerne kan folde ned eller om det er mider eller andet. Det ser også ud som om der er lidt mindre pels rundt om det der kunne være brystvorter, har ikke haft en hun før.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy
Jeg ved ikke, hvad du mener med "under" ørerne, men lige bag ved ørerne - nærmest i nakken - har de tit lidt hud uden pels. Og det er som det skal være
Der kan også være variationer pga. hormonelle ændringer -altså uden at det er mider.
Det er også almindeligt at der er mindre pels omkring dievorterne, men hamsteren skal helst ikke blive pelsløs jo :)
Hamstere kan også godt få lidt tør hud f.eks.
Hvis det er mider, vil hamsteren klø sig meget.
Alle dyr har i øvrigt lidt mider og kan få lidt ekstra i en periode - det bedste kan være at give hamsteren almindelig ro, da det naturlige immunsystem så regulerer det!
(afhængig af typen af mider...)
Der er formentlig ikke noget at bekymre sig om, hvis der ikke er rifter/ sår
Der kan også være variationer pga. hormonelle ændringer -altså uden at det er mider.
Det er også almindeligt at der er mindre pels omkring dievorterne, men hamsteren skal helst ikke blive pelsløs jo :)
Hamstere kan også godt få lidt tør hud f.eks.
Hvis det er mider, vil hamsteren klø sig meget.
Alle dyr har i øvrigt lidt mider og kan få lidt ekstra i en periode - det bedste kan være at give hamsteren almindelig ro, da det naturlige immunsystem så regulerer det!
(afhængig af typen af mider...)
Der er formentlig ikke noget at bekymre sig om, hvis der ikke er rifter/ sår