Hej
Jeg var ude og købe mig en guld hamster her i fredags..
Er lidt bekymret for den, den har fået ro og alt det i starten. Men den kommer aldrig ned fra sin hule og spiser eller drikker..
Den er ikke aktiv, har ikke set den ude af sin hule på noget tidspunkt, den ligger og sover hele dagen og natten..
Har prøvet at kigge på dens numse og det er virker til at være fugtig og halen er også våd, og den sked på mig også..
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, og om der er noget i vejen??
Våd hale??
Hvis den har fået ændret sin kost, kan den våde hale skýldes det. F.eks. hvis du har givet den grønt, og den ikke har fået det før. I så fald fjern alt grønt og køb noget har-glemt-navnet-på-det på apoteket mod diarre.
Det kan dog også være den sygdom der hedder wet tail, men så skal du ringe til dyrlægen og høre mere.
Det kan dog også være den sygdom der hedder wet tail, men så skal du ringe til dyrlægen og høre mere.
-
En våd hale kan i første omgang behandles med Zoolac som kan købes på apoteket uden recept, det koster ca. 100 kr.
Hvis den har wet tail så er det en stresslateret sygdom som meget hurtigt skal behandles af en dyrlæge, da det ellers desværre er en sygdom med en høj dødelighed.
Hvis den stadig her efter 3 døgn ikke kommer ud af sin hule, og at den hverken drikker eller spiser, så ville jeg begynde at blive bekymret. Er du sikker på at den slet ikke er ude, hamstere er natteaktive så måske er den oppe alligevel.
Hvis den har wet tail så er det en stresslateret sygdom som meget hurtigt skal behandles af en dyrlæge, da det ellers desværre er en sygdom med en høj dødelighed.
Hvis den stadig her efter 3 døgn ikke kommer ud af sin hule, og at den hverken drikker eller spiser, så ville jeg begynde at blive bekymret. Er du sikker på at den slet ikke er ude, hamstere er natteaktive så måske er den oppe alligevel.