Vægttab-alder allerede ?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Isa/DeLaCreme

Vægttab-alder allerede ?

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 25. okt 2011 20:28

Min guldhams Blomst er en rescue. Hun er efter sigende fra sidste sommer,- muligvis august.
Jeg er hendes 4 hjem udover avleren af hende.

Jeg fik hende februar mener jeg hvor hun vejede 120. Hun begyndte så at tage godt på. Hun toppede på 160 lå der lidt. Ramte 145-150 og var stabil der.
Og så er det gået stille og roligt ned af bakke siden. Idag vejede hun kun 115 gram  :shock:
Hun virker fit for fight. Ingen knuder eller andet mærkbart uden på hende. Fortænder fine, ingen problemer bagtil ej heller med det der kommer ud (tjekkede hende for sukkersyge for en 3-4 uger siden). Hun er glad, nysgerrig men syntes måske hun sover mere end hun plejer men det kan være indbildning.
Hun får alsidig kost, også protein og frisk frugt og grønt (det er altid det der er spist først). Hun samler forråd som altid også. Hun har et kæmpe giga hamsterpalads og har ingen stereotyp adfærd heller.

Jeg ved jo godt at de her små har vi ikke så længe. Men jeg syntes måske det alligevel er for tidligt trods alt at det går ned af bakke for hende. Men hun er min første hamster og jeg ved ikke hvad der er forventeligt.
Kan en dyrlæge gøre meget når man kommer med en hams uden andre symptomer end vægttab ? Har hendes lidt rodede liv før mig tæret på hende ?
Og kan jeg forvente hun trods alt lever længe endnu selvom hendes vægt er faldende ?

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 26. okt 2011 12:45

hun kan sagtens leve et år eller mere endnu så længe der ikke er andet end vægttab..

hold øje med om der kommer hårtab eller andre alderdomstegn oven i..

ellers kan det bare være at hun måske har overspist i starten pga hendes hårde fortid med så mange skift...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Isa/DeLaCreme

Indlæg af Isa/DeLaCreme » 26. okt 2011 14:49

Vi tog til dok dyr for en sikkerheds skyld. Det lille pus havde "bare" blærebetændelse.
Dyrlægen bemærkede i øvrigt hun slet ikke var alarmerende tynd så du har nok ret i hun måske oveni overspiste i starten.
Men så fik hun også et fuldt tandcheck, pels osv og hun er i øvrigt tip top  :D

Låst