hun hamster med sår

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
lund89

hun hamster med sår

Indlæg af lund89 » 5. okt 2012 21:31

Hej
Jeg vil høre hvad I mener om at en han og en hun hamster går sammen?  Hun hamsteren har fået to sår bag på ryggen så ved ikke om jeg skal skille dem ad og anskaffe mig to mere så de kan enes og ikke bliver ensomme pga de går alene. Er der nogen der ved om de fortsat kan gå sammen og sårene heler af sig selv eller om jeg skal skille dem ad så det bliver to af samme køn i et bur?

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 5. okt 2012 21:35

Nu er jeg ikke så klog på hamster, og ved ikke hvad art du har.Men i rigtig mange bøger, og hjemmesider står der at man aldrig skal lade 2 guldhamster gå sammen, og har også læst et sted at selv dværge kan slås.

Så vis jeg var dig ville jeg nok skille dem ad, og istedet gi dem en masse opmærksomhed.  :)

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 5. okt 2012 21:38

Jeg vil gerne høre hvad art det er? For nogle arter kan gå sammen og andre kan ikke. Generelt kan jeg sige at ingen hamster har brug for at gå med andre.

Jeg vil anbefale dig at skille dem ad og lade dem gå i hver sit bur. Jeg synes ikke du skal købe 2 nye, for det sker rigtig ofte at de ikke kan sammen og det vil du højest sandsynlig også opleve hvis de køber 2 nye.

Jeg ved ikke om sårene heler af sig selv. Det håber jeg, men hvis det begynder at se betændt ud eller hamsteren ser ud til at lide under det, så ville jeg tage hende til dyrlæge.

Jeg har lige nu 7 hamstere og alle har gået alene til i går. Jeg havde egentlig opgivet at lade nogen gå sammen, men lige præcis to af mine vinterhvide ser ud til at kunne enes. Men jeg anbefaler de fleste til at have dem hver for sig, fordi det så tit går galt og man kan risikere at finde en hamsterne døde fordi de er kommet sådan op at slås. I naturen kan de jo gå til og fra hinanden som de har lyst, men i et bur er de lukket inde og hvis de virklig bliver uvenner kan de ikke flygte eller gå ret langt væk fra hinanden.

Jeg ved ikke om det var en hjælp. Det håber jeg   :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

lund89

Indlæg af lund89 » 7. okt 2012 18:51

[quote="mosegaardmortensen89"]Jeg vil gerne høre hvad art det er? For nogle arter kan gå sammen og andre kan ikke. Generelt kan jeg sige at ingen hamster har brug for at gå med andre.

Jeg vil anbefale dig at skille dem ad og lade dem gå i hver sit bur. Jeg synes ikke du skal købe 2 nye, for det sker rigtig ofte at de ikke kan sammen og det vil du højest sandsynlig også opleve hvis de køber 2 nye.

Jeg ved ikke om sårene heler af sig selv. Det håber jeg, men hvis det begynder at se betændt ud eller hamsteren ser ud til at lide under det, så ville jeg tage hende til dyrlæge.

Jeg har lige nu 7 hamstere og alle har gået alene til i går. Jeg havde egentlig opgivet at lade nogen gå sammen, men lige præcis to af mine vinterhvide ser ud til at kunne enes. Men jeg anbefaler de fleste til at have dem hver for sig, fordi det så tit går galt og man kan risikere at finde en hamsterne døde fordi de er kommet sådan op at slås. I naturen kan de jo gå til og fra hinanden som de har lyst, men i et bur er de lukket inde og hvis de virklig bliver uvenner kan de ikke flygte eller gå ret langt væk fra hinanden.

Jeg ved ikke om det var en hjælp. Det håber jeg   :D[/quote]

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 7. okt 2012 19:13

Du har citeret mig?
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

lund89

Indlæg af lund89 » 9. okt 2012 12:59

Ja undskyld vidste ikke lige hvordan man svarede :) jeg har to roborovski hamstere en han og en hun men de skal gå sammen bare to af samme køn

Låst