Han har muligvis lopper ...

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Perry
Indlæg: 42
Tilmeldt: 11. maj 2012 21:55

Han har muligvis lopper ...

Indlæg af Perry » 17. okt 2012 22:12

Ja, Frej har altså været med hjemme hos min mor, og det viser sig at hendes katte har lopper .. Frej blev så, igår,  sløv og var ikke ude af sit hus, dette tænker jeg ikke over før idag, hvor han også holder sig inde i huset ... Jeg har søgt lidt på nettet, og det ser ud somom lopper ikke kan leve på ham, er det sandt - og i så fald, hvorfor er han så sløv ?

Hjælp mig med at hjælpe Frej ...

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Indlæg af Simse » 18. okt 2012 05:07

Hamstere kan ikke tåle kulde. De kan gå i dvale og det er meget farligt for dem, så sørg for at den står i stuetemperatur. Hold rigtig godt øje med den!

Jeg fik en hamster hjem med lus fra katte, og den var ikke sløj eller dårlig. Han blev blot behandlet med Frontline Spray, fik et rent bur og så gik det væk. Det smittede ikke på mine andre hamstere, selvom han endda fik parret en af mine hunner før jeg vidste at han havde lus. (og ikke lopper, da lopper hopper og det gjorde de dyr på ham ikke)
Måske blev de andre ikke angrebet da jeg havde forebygget dem en uges tid før hamstere kom herhjem.
Men jeg tror altså det er pga. kulden.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

Perry
Indlæg: 42
Tilmeldt: 11. maj 2012 21:55

Indlæg af Perry » 18. okt 2012 08:00

Hmm, kulde - synes nu ikke der er specielt koldt i stuen, men jeg skruer lidt op og håber det bedste ...

Perry
Indlæg: 42
Tilmeldt: 11. maj 2012 21:55

Indlæg af Perry » 18. okt 2012 19:30

Har nu haft ekstra varme på i stuen, ved hans bur (En elradiator) og her til aften er han ude, men han virker stadig ikke på toppen, han spiser ikke noget (Kun de katte sticks jeg gir ham)  
Jeg er virkelig bange for at han skal dø fra mig :'(

Dog er jeg i tvivl om han kan være alene hjemme i ca. 24 timer, jeg skal op til en veninde, og ved ikke om jeg bør tage ham med, under normale omstændigheder havde jeg bare ladt ham være derhjemme, men nu, ja nu ved jeg ikke ..

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 18. okt 2012 20:30

Jeg tror jeg ville lade ham blive hjemme, for sådan en tur kan jo være stressende, og det er jo ikke rart hvis han i forvejen ikke er frisk.

Men hvis du har det bedre med at tage ham med, så skal du gøre det  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Perry
Indlæg: 42
Tilmeldt: 11. maj 2012 21:55

Indlæg af Perry » 18. okt 2012 21:57

mosegaardmortensen89 skrev:Jeg tror jeg ville lade ham blive hjemme, for sådan en tur kan jo være stressende, og det er jo ikke rart hvis han i forvejen ikke er frisk.

Men hvis du har det bedre med at tage ham med, så skal du gøre det  :D
Jeg ved ikke hvad jeg har det bedst med, han bliver nok hjemme, det er jo mest for min skyld at han skulle med ..
Han har forresten været ude for at spise lidt her til aften ...

gumle43
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. mar 2016 12:09

Re: Han har muligvis lopper ...

Indlæg af gumle43 » 2. jun 2016 13:35

godt nok en ældre tråd - men mon ikke det var mindst stressende at blive hjemme Billede :D

Låst