Vægt ?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
HamsterPigen

Vægt ?

Indlæg af HamsterPigen » 2. nov 2012 19:01

Hej jeg har en gulhamster hun på 3-4 måneder købt den 15/10 fra Plantorama Odense. Har lige haft hende på vægten og hun vejer præcist 100 gram (hun sad stille fordi hun lytter efter min mor der rumsterede i køkkenet) og har læst at gulhamster vejer 120-160 gram og hunnen typisk vejer mere. Er hun så underernærig eller er det normalt ?
Vedhæftede filer
lille-lilly.png
lille-lilly.png (232.02 KiB) Vist 1620 gange

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. nov 2012 08:13

Der er stor forskel på guldhamsteres størrelse og derfor også på deres vægt. 100 gram er formentligt ok - måske vokser hun stadig.
Hun ser ikke umiddelbart for tynd ud (men heller ikke tyk). Man kan altid mærke knoglerne på en hamster, men der skal være lidt "blødhed" udover pelsen - hvis knoglerne f.eks. ribben kan ses eller mærkes meget tydeligt, er den for tynd.

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 3. nov 2012 09:59

Lykke skrev:Der er stor forskel på guldhamsteres størrelse og derfor også på deres vægt. 100 gram er formentligt ok - måske vokser hun stadig.
Hun ser ikke umiddelbart for tynd ud (men heller ikke tyk). Man kan altid mærke knoglerne på en hamster, men der skal være lidt "blødhed" udover pelsen - hvis knoglerne f.eks. ribben kan ses eller mærkes meget tydeligt, er den for tynd.
Tak for svar, og nej jeg kan ikke mærke nogle knogler tydeligt  :)

Låst