Duftkirtel

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Duftkirtel

Indlæg af Thitte » 31. dec 2012 00:39

Godaften allesammen :-)
Havde lige min dværg Mikkel oppe og opdagede, at hans duftkirtel har en gul skorpe-lignende ting rundt om sig. Er det normalt at dette nogle gange kommer, eller skal jeg gøre noget ved det og behandle på nogen måde? Læste, at deres duftkirtler godt kan væske nogle gange.
Vædede den lidt med en smule kamillethe, og tænker dette kan "opløse" den lidt, men er dette korrekt at gøre?

Nogen der har råd til dette? :-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Indlæg af milla.b » 31. dec 2012 21:14

Jeg vil nok også tage lidt kamillete på og vente ca. 2 dage og se om det var væk eller ej hvis ikke vil jeg nok kontakte min dyrlæge selvom jeg ikke tror det er så alvorligt men kan godt forstå din bekymring
Fortsat god nytårs aften

Wampi
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 24. jan 2006 19:48

Indlæg af Wampi » 10. jan 2013 23:58

kan godt se indlægget er lidt ældre af dato men here goes anyway til andre senere også :)

Det er normalt da det ofte er det de sprøjter med der kan sætte sig fast der...

Pas på med kamillethe.. det er noget med støvpartikler har man fundet ud af så det er ikke så godt til de helt små dyr som hamstere...

Så medmindre det sidder der i flere dage og han ikke selv fjerner det så prøv at fjerne det med lidt lunkent vand :)

Da vi havde GiZmo havde han en periode hvor han hele tiden havde sådanne "klatter".. det lugter sødeligt hvis du prøver at lugte til det...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst