Hjælp - Tandproblemer

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Camomille

Hjælp - Tandproblemer

Indlæg af Camomille » 30. mar 2013 12:28

Hej

Håber virkelig der er nogen her inde der kan give mig et råd om hvad jeg skal gøre.

Har for 2 små uger siden købt et hamster, og lige siden jeg har fået hende hjem har hun bidt i tremmerne på buret.

Har så anskaffet mig salt og mineral sten, som jeg så håbede hjalp. Men da jeg kom hjem til hende idag ser jeg til min forskrækkelse at hendes tand stikker ud af munden på hende ;(

Hvad ville i gøre? Skal jeg tage til dyrelægen? eller ?

HamsterPigen

Re: Hjælp - Tandproblemer

Indlæg af HamsterPigen » 30. mar 2013 13:44

Jeg vil tage til Dr dyr ASAP!
vis den virkelig "stikker" ud af munden må den side løst. Men har hun ondt ?

Mineral/saltsten vil jeg fjerne da det gør mere skade end gavn, det eneste mod tremmegnaveri er at få et bur uden tremmer...

burrus

Indlæg af burrus » 30. mar 2013 13:50

Helt enig - hvis tanden stikker ud af munden, sådan lige ud - så er det af sted til dyrlægen!
Salt og mineralsten kan du godt smide ud igen - de gavner intet, tværtimod.
Tremmegnaveri stoppes kun ved at fjerne tremmerne.. Har en gang set nogle englændere skrive om at det er stereotyp adfærd, men om det passer skal jeg ikke kloge i - jeg har i gen tremmebur og deraf ingen tremmebideri.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 30. mar 2013 17:50

Jeg er enig med de to andre og ville tage til dyrlægen.

Jeg håber ikke det er alvorligt :pray:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

milla.b

Indlæg af milla.b » 31. mar 2013 00:59

Ja afsted til dyrlægen :( Håber det ikke det rigtig er noget
Jeg har tremmebur og ingen gnaveri men har set det i tidligere forum hvor en gave tørrede rugbrød som lå 4 dage og så hang hun det op i tremmerne skal ikke kunne sige om det virker
Calobe's hamsteropdræt

Camomille

Indlæg af Camomille » 4. apr 2013 07:12

Tusind tak for jeres råd :)

Der endte godt nok med at hun 2 timer efter jeg havde skrevet indlægget ikke havde den tand der stak ud?, om hun selv har trykket den ud eller hvad hun har lavet ved jeg ikke, men den er i hver fald pist væk. Jeg tog så ned til det sted hvor jeg købte hende og så kiggede de på hende og sagde at hun bare har haft slebet den helt ned ? Sys godt nok det er underligt, men hun har det i hvert fald godt nu. Hendes tremmebideri er også holdt op i takt med at jeg har udvidet mit bur så hun kunne få et større løbehjul end før, så nu løber hun konstant i det i stedet for at bide i buret :)

milla.b

Indlæg af milla.b » 4. apr 2013 08:05

Det er da ikke umuligt hun har slibe den ned eller noget andet har du kigget at hun ikke har mistet den? Fedt hun er holdt op med at bide i tremmer! :D
Calobe's hamsteropdræt

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 4. apr 2013 17:22

prøv nu at tage hende i nakkeskindet (skader ikke,hun vil bare ikke kunne lide det!) og se om tanden stadig er der. For vis du har købt hende os en dyrehandler/masse-avler så er det slet ikke sikkert de folk ved hvad de laver.
Det bedste er altid en dyrlæge.

Låst