Lange Kløer/negle på dværghamster-hun
Lange Kløer/negle på dværghamster-hun
Min dejlige dværghamster hun har MEGET lange kløer/negle! Skal jeg gøre noget?
Re: Lange Kløer/negle på dværghamster-hun
Tråden er flyttet hertil
Du kan klippe dem selv.
Nogle bruger saks, nogle bruger en negleklipper.
Hold hende fast og klip, sæt hende evt. i en si så neglene stikker ud og kan klippes på den måde
Nogle bruger saks, nogle bruger en negleklipper.
Hold hende fast og klip, sæt hende evt. i en si så neglene stikker ud og kan klippes på den måde
Husk hamster har naturlige lange negler, og pas på du ikke klipper i blodåren
Kan ikke selv klipper, da min hamster spræler alt for meget
Kan ikke selv klipper, da min hamster spræler alt for meget
Hamsterpigen: guldhamstere plejer heller ikke på samme måde som dværghamstere at døje med for lange negle
Okay, men syntes Kenai har sygt lange negle, og jeg ved at de har lange, men hans er ret lange.Luna skrev:Hamsterpigen: guldhamstere plejer heller ikke på samme måde som dværghamstere at døje med for lange negle
Kan en sten eller flere i buret ikke være med til at slibe dem naturligt, for så ville det da være en løsning på at få dem lange.
Fra mig og Zoo
Jeg har en sten, kan ikke se nogen virkningPiaH skrev:Kan en sten eller flere i buret ikke være med til at slibe dem naturligt, for så ville det da være en løsning på at få dem lange.
Okay, ja så er det jo ikke nogen idé.HamsterPigen skrev:Jeg har en sten, kan ikke se nogen virkningPiaH skrev:Kan en sten eller flere i buret ikke være med til at slibe dem naturligt, for så ville det da være en løsning på at få dem lange.
Fra mig og Zoo
Medmindre neglene kroger helt, så synes jeg ikke at man behøver klippe dem, for klipper man dem først så vokser de hurtigere. Er de alt for lange skal de selvfølgelig klippes, men ellers synes jeg at man skal lade være.
-
Alle mine vinterhvide får klippet negle, men de får også lange negle. Jeg kan mærke det i deres aktivitet når de er for lange. De bliver mindre aktive.
De er ikke glade for at få klippet negle, men det er nødvendigt.
Jeg har ikke gjort det ved guldhamstere endnu da de ikke er lange nok. De kradser bare lidt, men virker ikke gerneret af deres skarpe negle
De er ikke glade for at få klippet negle, men det er nødvendigt.
Jeg har ikke gjort det ved guldhamstere endnu da de ikke er lange nok. De kradser bare lidt, men virker ikke gerneret af deres skarpe negle
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Jeg klipper også Flora og Faunas negle når de er for lange.. De har en tendens til at bøje ud til siderne, så lige nu arbejder jeg på at få blodåren til at trække sig lidt tilbage, så neglene kan klippes ned til en længde hvor de ikke bøjer i alle mulige retninger..
Jeg købte engang et lille manicuresæt i Rema1000 hvor der var en lille neglebåndssaks med, den bruger jeg til pigerne som tager det super fint, selvom det ikke er deres yndlingsbeskæftigelse
Jeg købte engang et lille manicuresæt i Rema1000 hvor der var en lille neglebåndssaks med, den bruger jeg til pigerne som tager det super fint, selvom det ikke er deres yndlingsbeskæftigelse