Dilemma ang. sygdom
Dilemma ang. sygdom
Hej alle, jeg sidder med et lille dilemma her i de sene aftentimer, som jeg gerne vil høre jeres mening til..
Min ældste dreng, Malthe - en gulddreng på 2 år ca. 2-3 måneder - skal til dyrlægen imorgen, da han har fået noget i pelsen, som klør forfærdeligt meget. Han har smidt næsten alt hår langs siderne (der hvor han kan komme til at klø sig) i løbet af de sidste 5-6 dage, og han er nu begyndt at få små sår pga. for meget kløning.
Han har i de sidste 6 måneder dagligt fået medicin for forskellige sygdomme, fx øjenbetændelse, øremider, skab osv., og jeg synes efterhånden det er synd, at han skal døje sådan med sit helbred. Han er jo også en gammel dreng efterhånden og jeg kan mærke han bliver mere og mere træt af mig og bange for mig, da jeg jo efterhånden bare er hende "som giver medicin".
Han spiser og drikker normalt, men kan næsten ingenting se og heller ingenting høre - hvilket resulterer i en masse forskrækkelser. Hvad ville I gøre, hvis dyrlægen ville sætte jeres gamle hamster på medicin igen, hvis den havde samme historie med medicin som Malthe? Ville I lade ham få fred, eller kæmpe endnu engang for hans helbred?
Mvh Mette Johansen
Min ældste dreng, Malthe - en gulddreng på 2 år ca. 2-3 måneder - skal til dyrlægen imorgen, da han har fået noget i pelsen, som klør forfærdeligt meget. Han har smidt næsten alt hår langs siderne (der hvor han kan komme til at klø sig) i løbet af de sidste 5-6 dage, og han er nu begyndt at få små sår pga. for meget kløning.
Han har i de sidste 6 måneder dagligt fået medicin for forskellige sygdomme, fx øjenbetændelse, øremider, skab osv., og jeg synes efterhånden det er synd, at han skal døje sådan med sit helbred. Han er jo også en gammel dreng efterhånden og jeg kan mærke han bliver mere og mere træt af mig og bange for mig, da jeg jo efterhånden bare er hende "som giver medicin".
Han spiser og drikker normalt, men kan næsten ingenting se og heller ingenting høre - hvilket resulterer i en masse forskrækkelser. Hvad ville I gøre, hvis dyrlægen ville sætte jeres gamle hamster på medicin igen, hvis den havde samme historie med medicin som Malthe? Ville I lade ham få fred, eller kæmpe endnu engang for hans helbred?
Mvh Mette Johansen
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.
Re: Dilemma ang. sygdom
Puha... Det er noget af et spørgsmål han er jo ved at være gammel og når han nu har haft alt muligt andet så synes jeg du skal lade ham få ro og fred.
Calobe's hamsteropdræt
Puha, det er svært. Det kommer jo nok også an på hans humør. Han spiser og drikker, men hvis han hører og ser meget dårligt, er det jo også en kraftig forringelse ift. livskvalitet. Så jeg tror nok også, jeg ville give ham fred. Men du er jo den, der kender ham bedst, og jeg kan jo kun give råd på afstand.
Jeg håber, du og dyrlægen kommer til den rigtige beslutning for Malthe, hvad den end måtte indebære.
Jeg håber, du og dyrlægen kommer til den rigtige beslutning for Malthe, hvad den end måtte indebære.
Det lyder godt nok ikke rart
Det er selvfølgelig en svær beslutning, men jeg ville efter hans livskvalitet (som du jo selv må vurdere) vurdere om han skal leve eller for lov til at få fred.
Det er selvfølgelig en svær beslutning, men jeg ville efter hans livskvalitet (som du jo selv må vurdere) vurdere om han skal leve eller for lov til at få fred.
Puha, sikke en ærgelig historie. Men hans alder taget i betragtning, ville jeg personligt lade ham få fred, da han højest sandsynligt ikke vil få det bedre, jo ældre han bliver. Hvis han klør meget osv, så synes jeg personligt det ville være bedst at lade ham slippe for irritationen, selv om det er en hård beslutning Bedste tanker herfra!
-
Det er en svær sitation. Som de andre skriver. Det er vigtig hvordan du vurdere hans livskvalitet i øjeblikket og om du tror det bliver bedre.
Du skal have det godt med beslutningen og føle det er tid til at sige farvel til ham
Krammer herfra
Du skal have det godt med beslutningen og føle det er tid til at sige farvel til ham
Krammer herfra
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Hej alle.
Tusinde tak for jeres svar, de bekræfter blot min beslutning.
I samråd med dyrlægen, blev vi igår enige om, at Malthe skulle have fred, så det fik han selvfølgelig.
Han havde ikke ondt nu, men hvis han fik lov at gå med hudproblemerne for længe, ville hans hud tørre ind, sprække og han ville gå med store sår - og det kunne jeg ikke drømme om at lade ham gå med.
Malthe er lagt i en fin kiste, og han bliver begravet senere i dag.
Sov sødt, min lille mand <3
Kh Mette
Tusinde tak for jeres svar, de bekræfter blot min beslutning.
I samråd med dyrlægen, blev vi igår enige om, at Malthe skulle have fred, så det fik han selvfølgelig.
Han havde ikke ondt nu, men hvis han fik lov at gå med hudproblemerne for længe, ville hans hud tørre ind, sprække og han ville gå med store sår - og det kunne jeg ikke drømme om at lade ham gå med.
Malthe er lagt i en fin kiste, og han bliver begravet senere i dag.
Sov sødt, min lille mand <3
Kh Mette
Puha, sikke en hård beslutning! Mine tanker går til dig i denne hårde tid! Er sikker på at han har haft en helt fantastisk tid hos dig! Sov sødt lille mand!
Ja mine tanker er også hos dig! Det må have været en hård beslutning men jeg tror helt sikkert det var det rigtige sov sødt lille mand!
Calobe's hamsteropdræt
Sov sødt lille dreng
Og selvfølgelig et kram til dig Det var det bedste du kunne gøre for ham
Og selvfølgelig et kram til dig Det var det bedste du kunne gøre for ham
Hilsen
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Fie, Eli og Maria
Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)
Sov sødt, lille fyr.
Det lyder til, at det var den rigtige beslutning, du tog, især hvis han kunne risikere at få store smerter. Men derfor er det bare aldrig nemt.
Det lyder til, at det var den rigtige beslutning, du tog, især hvis han kunne risikere at få store smerter. Men derfor er det bare aldrig nemt.
-
Mine tanker er også hos dig. Synes det er en flot beslutning
Sov sødt Malthe
Sov sødt Malthe
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Hvor er I bare allesammen søde
Er sikker på at Malthe er kommet godt til vejrs - han fik i hvertfald en flot begravelse med kiste og blomster, og nu ligger han trygt og godt hos alle hans tidligere "søskende"
Er sikker på at Malthe er kommet godt til vejrs - han fik i hvertfald en flot begravelse med kiste og blomster, og nu ligger han trygt og godt hos alle hans tidligere "søskende"