Dilemma ang. sygdom

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Thitte

Dilemma ang. sygdom

Indlæg af Thitte » 28. apr 2013 22:16

Hej alle, jeg sidder med et lille dilemma her i de sene aftentimer, som jeg gerne vil høre jeres mening til..

Min ældste dreng, Malthe - en gulddreng på 2 år ca. 2-3 måneder - skal til dyrlægen imorgen, da han har fået noget i pelsen, som klør forfærdeligt meget. Han har smidt næsten alt hår langs siderne (der hvor han kan komme til at klø sig) i løbet af de sidste 5-6 dage, og han er nu begyndt at få små sår pga. for meget kløning.
Han har i de sidste 6 måneder dagligt fået medicin for forskellige sygdomme, fx øjenbetændelse, øremider, skab osv., og jeg synes efterhånden det er synd, at han skal døje sådan med sit helbred. Han er jo også en gammel dreng efterhånden og jeg kan mærke han bliver mere og mere træt af mig og bange for mig, da jeg jo efterhånden bare er hende "som giver medicin".

Han spiser og drikker normalt, men kan næsten ingenting se og heller ingenting høre - hvilket resulterer i en masse forskrækkelser. Hvad ville I gøre, hvis dyrlægen ville sætte jeres gamle hamster på medicin igen, hvis den havde samme historie med medicin som Malthe? Ville I lade ham få fred, eller kæmpe endnu engang for hans helbred?

Mvh Mette Johansen
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

milla.b

Re: Dilemma ang. sygdom

Indlæg af milla.b » 29. apr 2013 06:24

Puha... Det er noget af et spørgsmål han er jo ved at være gammel og når han nu har haft alt muligt andet så synes jeg du skal lade ham få ro og fred.
Calobe's hamsteropdræt

Lotte

Indlæg af Lotte » 29. apr 2013 06:33

Puha, det er svært. Det kommer jo nok også an på hans humør. Han spiser og drikker, men hvis han hører og ser meget dårligt, er det jo også en kraftig forringelse ift. livskvalitet. Så jeg tror nok også, jeg ville give ham fred. Men du er jo den, der kender ham bedst, og jeg kan jo kun give råd på afstand.
Jeg håber, du og dyrlægen kommer til den rigtige beslutning for Malthe, hvad den end måtte indebære.

Alphas

Indlæg af Alphas » 29. apr 2013 09:16

Det lyder godt nok ikke rart :(
Det er selvfølgelig en svær beslutning, men jeg ville efter hans livskvalitet (som du jo selv må vurdere) vurdere om han skal leve eller for lov til at få fred.
Potedask fra Jenny og Alphabanden

Billede

Luna

Indlæg af Luna » 29. apr 2013 11:44

Puha, sikke en ærgelig historie. Men hans alder taget i betragtning, ville jeg personligt lade ham få fred, da han højest sandsynligt ikke vil få det bedre, jo ældre han bliver. Hvis han klør meget osv, så synes jeg personligt det ville være bedst at lade ham slippe for irritationen, selv om det er en hård beslutning :( Bedste tanker herfra!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 29. apr 2013 17:02

Det er en svær sitation. Som de andre skriver. Det er vigtig hvordan du vurdere hans livskvalitet i øjeblikket og om du tror det bliver bedre.

Du skal have det godt med beslutningen og føle det er tid til at sige farvel til ham

Krammer herfra :kram:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Thitte

Indlæg af Thitte » 30. apr 2013 08:51

Hej alle.
Tusinde tak for jeres svar, de bekræfter blot min beslutning.

I samråd med dyrlægen, blev vi igår enige om, at Malthe skulle have fred, så det fik han selvfølgelig.

Han havde ikke ondt nu, men hvis han fik lov at gå med hudproblemerne for længe, ville hans hud tørre ind, sprække og han ville gå med store sår - og det kunne jeg ikke drømme om at lade ham gå med.
Malthe er lagt i en fin kiste, og han bliver begravet senere i dag.

Sov sødt, min lille mand <3

Kh Mette

Luna

Indlæg af Luna » 30. apr 2013 09:12

Puha, sikke en hård beslutning! Mine tanker går til dig i denne hårde tid! Er sikker på at han har haft en helt fantastisk tid hos dig! Sov sødt lille mand! :engel2: :engel2:
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

milla.b

Indlæg af milla.b » 30. apr 2013 15:57

Ja mine tanker er også hos dig! Det må have været en hård beslutning men jeg tror helt sikkert det var det rigtige sov sødt lille mand! :engel2:
Calobe's hamsteropdræt

Maria1997

Indlæg af Maria1997 » 30. apr 2013 16:33

Sov sødt lille dreng :engel2:

Og selvfølgelig et kram til dig :kram: Det var det bedste du kunne gøre for ham :cry:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Lotte

Indlæg af Lotte » 30. apr 2013 18:26

Sov sødt, lille fyr. :engel2:
Det lyder til, at det var den rigtige beslutning, du tog, især hvis han kunne risikere at få store smerter. Men derfor er det bare aldrig nemt. :hcry:

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 30. apr 2013 19:34

Mine tanker er også hos dig. Synes det er en flot beslutning

Sov sødt Malthe :engel2:

:kram: :kram:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Thitte

Indlæg af Thitte » 1. maj 2013 14:10

Hvor er I bare allesammen søde :-)
Er sikker på at Malthe er kommet godt til vejrs - han fik i hvertfald en flot begravelse med kiste og blomster, og nu ligger han trygt og godt hos alle hans tidligere "søskende" :-)

PiaH

Indlæg af PiaH » 1. maj 2013 14:52

R.I.P lille Malthe.

:kram:
Fra mig og Zoo

Låst