Jeg har netop oprettet dette indlæg på Gnaverportal.dk, men vil også lige prøve her.
Det hele handler om min dværg, Mikkel, som klør sig noget så forfærdeligt. Han klør, klør og klør konstant, og han får sår mange steder heraf. Jeg tog ham naturligvis til dyrlægen hurtigst muligt, og fik en omgang Stronghold til ham - jeg har tidligere haft en guld, som døjede med skab, og jeg mistænker at kløen måske kan være startet som smitte fra ham.
Stronghold havde ingen effekt overhovedet, og Mikkel KLØR sig i vildskab stadigvæk. Afsted til dyrlægen igen, som blev meget overrasket over, at Stronghold ikke havde dræbt hvad end der måtte forårsage kløen. Jeg fik derfor noget kløestillende for at se om det kunne hjælpe ham, men jeg synes heller ikke, at dette har nogen effekt. Dyrlægen konferede med 3 andre dyrlæger, som heller aldrig havde oplevet denne form for kløen før - og jeg har altid været tilfreds med min dyrlæge og hans kendskab til hamster-lidelser, så stoler på, at det ikke bare er fordi han er udvidende på området. Jeg bruger dyrlægerne ude på Dyrehospitalet City Syd i Aalborg.
Jeg ringede så ud til dyrlægen efter at have researchet lidt og spurgt mig til råds ved fx Kenneth Worm og Steph fra Lux-shoppen, og foreslog om det kunne være blodmider? Han sagde, at det burde Stronghold have taget - men er det ikke med Frontline man behandler blodmider?
Jeg har også været inde over om det kunne være allergi for noget, men det kløestillende burde jo have taget kløen herfra.... Jeg har flyttet Mikkel i et noget mindre bur med absolut minimum af ting, for at se om det kan være allergi for noget i hans gamle bur.
Før gik han på Biobase og fik Hamster Crispy, men har flyttet ham på Carefresh og Hamster Complete for at se om det muligvis kunne give noget udfald.
Mikkel er ikke engang 1 år gammel endnu, så jeg synes det er tidligt, hvis det skulle være aldersbetinget. Han er hybrid og købt i dyrhandel, så jeg ved desværre intet om fortid eller forældre.
Jeg er simpelthen så fortvivlet, da jeg jo ikke vil have at han skal have sådan en kløe, for det må jo være ekstremt udmattende og irriterende at skulle klø sig konstant.
Har I nogen idéer eller bud på hvad det muligvis kunne være? Alle råd modtages med kyshånd!

Jeg ønsker jer alle en fantastisk god og solrig lørdag

Mvh Mette Johansen