har mit hamster orm?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Mette35
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. jun 2013 11:28

har mit hamster orm?

Indlæg af Mette35 » 2. jun 2013 11:47

Hej allesammen :)
jeg har fået et hamster af min veninde og da hun skulle af med det, med det samme sagde jeg straks ja til at tage det. Efter en uge kunne jeg komme og hente det, hun havde ikke haft det i lang tid og turde ikke at tage det ud da det var ret vildt og hoppede lidt, så hun puttede mad ind til det og satte frisk vand op og tjekkede derfor ikke om den fejlede noget....
jeg har nu haft den i 3 dage og har først lagt mærke til at den har små tynde lange orme i spidsen af pøllen.
Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre, for det ser ud til at han spiser godt og løber i hjulet men så er der også det at vi har et andet hamster der er en hun og jeg er lidt nervøs for at han smitter hende. (de er ikke sammen men alligevel)
skal vi tage det til en dyrelæge eller give den noget specielt?
Ville være meget glad for hjælp tak :D

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: har mit hamster orm?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. jun 2013 18:57

Jeg kender intet til orm. Men du kan evt. prøve at ringe til dyrlægen imorgen og forklare det og høre hvad de mener om det. De må have kendskag til orm ved dyr :D

Men ved andre dyr mener jeg orm er meget smittende, så indtil i ved hvad der er galt så vil jeg forslå at vaske hænderne grundig inden i røre de to hamstere efter hinanden :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Mette35
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. jun 2013 11:28

Re: har mit hamster orm?

Indlæg af Mette35 » 2. jun 2013 19:39

[quote="mosegaardmortensen89"] okay mange tak for hjælpen jeg vil lige ringe og høre imorgen :)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: har mit hamster orm?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 2. jun 2013 19:44

Mette35 skrev:
mosegaardmortensen89 skrev: okay mange tak for hjælpen jeg vil lige ringe og høre imorgen :)
Det var så lidt :D

Jeg krydser fingre for hende :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst