Sår på snuden

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
benny334
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. jun 2013 06:20

Sår på snuden

Indlæg af benny334 » 17. jun 2013 11:19

Min datter er den lykkelige ejer af et sibirisk dværghamster. Vi anskaffede den 2/2-13 da den var 6 - 8 uger gammel. Hun har den oppe og lege med dagligt og den har det godt, selvom den går alene i sit bur. Hver 5 - 7 dag får den skiftet sit bur med savsmuld og hø i rigelige mængder. Den har hele tiden adgang til både frisk vand og en god, varieret hamsterblanding. Den er både sød, sjov (og fræk) og virker velfungerende.

For ca 1 uge siden begyndte der at vise sig sårdannelser rundt om snuden og langs kanten i den lille revne under snuden. Det skal siges at den aldrig har fået klippet klør eller lign.

Hvad kan det mon være og vigtigst af alt : Hvordan kan man afhjælpe såret? :crossed:

Håber at nogen kan hjælpe med et svar da jeg er ny i dette forum og synes det er synd for det lille kræ :(

MVH Benny Jakobsen

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Sår på snuden

Indlæg af Maria1997 » 17. jun 2013 12:30

Hej og velkommen på forummet!

Først og fremmest vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at der ikke findes nogle hamster arter der hedder sibiriske hamstere. Dette er et navn som dyrhandlere osv. har givet dem. Rigtigt er det en blanding mellem en vinterhvid og campbells dværghamster, eller en så kaldt "hybrid", dvs. at lave en blanding mellem en hund og en kat. Selvom det er en hybrid kan den sagtens være skøn og dejlig, som du beskriver jeres. :D

http://www.hamsterland.dk/sibirisk_dvaerghamster.htm
http://www.hamsterland.dk/hybrider.htm

For det andet ville jeg nok fjerne hø'et, da der ingen næring er i det for hamstere, og hamsteren kan få prikket hul på sine kindposer.

Sårene omkring jeres hamsters næse kunne måske være fra høet, som den har stukket sig på. Men jeg ville nok ringe til dyrlægen, og høre ad hvad der kan være galt :D

Krydser fingre for at det ikke er noget særligt galt med hammi'en :crossed:

(Forresten godt at høre nogle flere som holder af de små dyr) :D
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: Sår på snuden

Indlæg af Luna » 18. jun 2013 00:51

Hej og velkommen til! Jeg tænkte også omkring det med høet at det måske kan skyldes det? Kan hamsteren måske have ridset snuden på sine kløer? Bliver såret større?
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Låst