... og det bliver ved

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 22. jun 2013 09:51

Ja, desværre hjalp Ivomec ikke som jeg frøst troede på Mikkels ekstreme kløen. Han har jo fået 2 gange, og det er en uge siden han fik anden gang, og det har intet hjulpet. Han klør stadig mere og mere, og er nu begyndt at få sår i nakken igen.

Jeg synes det er synd for ham, og synes ikke han skal lide under det mere - kan kun forestille mig hvor skrækkeligt det må være at klø sådan så længe.
Så det bliver vidst til en tur til dyrlægen mandag morgen, og medmindre han synes det på mystisk vis har hjulpet uden jeg kan se det, så får Mikkel fred.
Hvor er det bare så mega ærgeligt og sørgeligt ikke at kunne hjælpe den lille mand - har efterhånden prøvet ALT og der er bare intet der virker :-(

Så det bliver en rigtig hyggewekend i det omfang Mikkel kan klare, og så må jeg nok indstille mig på, at det er sidste weekend jeg har ham... Puha, det gjorde ondt bare at skrive :cry:
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 22. jun 2013 10:20

Det er jeg rigtig ked af at høre :(
Jeg havde sådan håbet han havde fået det bedre og var blevet rask.

Men jeg synes det er en rigtig flot beslutning og jeg synes den lyder til at være til Mikkels bedste.

:kram: :kram:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 22. jun 2013 10:38

mosegaardmortensen89 skrev:Det er jeg rigtig ked af at høre :(
Jeg havde sådan håbet han havde fået det bedre og var blevet rask.

Men jeg synes det er en rigtig flot beslutning og jeg synes den lyder til at være til Mikkels bedste.

:kram: :kram:
Ja, det havde jeg virkelig også, og da dyrlægen så sagde, at han så ud til at være i bedring, bliver man jo ekstremt glad :-(

Tak, søde Maria. Det er rart med lidt opbakning på så træls en beslutning :-(
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

annette gregersen
Indlæg: 2633
Tilmeldt: 21. okt 2012 18:27

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af annette gregersen » 22. jun 2013 10:40

kram til dig og Mikkel
sitanes opdræt af langhårede guldhamstre.

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Lotte » 22. jun 2013 14:46

Øv, hvor er det ærgerligt, at han ikke har fået det bedre. Hvor er det synd for jer begge. Og jeg kan sagtens forstå din beslutning. Det er bare så hårdt at se de små have det skidt.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Luna » 22. jun 2013 22:58

Stort kram til dig! :'( stakkels Mikkel hvor er det tragisk at han ikke kan komme af med det:/ men hvor er han heldig at have en ejer som dig som virkelig har kæmpet for ham! Men det lyder til at det er det bedste for ham nu. Krydser alligevel fingre for at der på magisk vis sker en bedring!
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 23. jun 2013 15:30

Åh, hvor er I allesammen søde :heart:

Det hjælper at vide, at det er den rigtige beslutning jeg tager, selvom det er hårdt.
Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at det skulle forsvinde, men nogen gange må man bare se sig slået :-(

Tak for opmuntringen piger, jeg skriver lige en update om hvordan det går imorgen.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Lykke » 23. jun 2013 20:15

Hej Thitte

Har der været andet end kløen? Har I fx set kryb?

Det er så hårdt, når de små ikke har det godt.

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 23. jun 2013 20:44

Lykke skrev:Hej Thitte

Har der været andet end kløen? Har I fx set kryb?

Det er så hårdt, når de små ikke har det godt.
Nej, der har kun været kløen, hvilket er SÅ mærkeligt. Dyrlægen har kigget på ham mindst 4 gange, og har også taget skrab fra ham, og der blev intet fundet. Han har fået både Stronghold og Ivomec, så det burde bare tage hvad end der nu måtte være af kravl i pelsen og indeni ham, men intet har virket.
Alt i buret er skiftet og rengjort med rodalon mindst 3 gange, og vi har forsøgt at udelukke forskellige ting i buret for at se om det kunne være allergi - også uden succes. Det er et kæmpe mysterium hvad søren det kan været. Har konsulteret 4 forskellige dyrlæge med ham, og ingen kunne forstå, at hverken Stronghold eller Ivomec havde virket...

Har du er bud siden du spørger om det kun er kløen :-)?

Ja, det er det allerværste - specielt når man bare kan stå på sidelinjen uden at gøre noget der virker :-(
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Maria1997 » 23. jun 2013 20:45

Det er den eneste og bedste beslutning du kunne tage :( Og du har helt sikker gjort alt for ham, som du kunne gøre
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 23. jun 2013 20:49

Maria1997 skrev:Det er den eneste og bedste beslutning du kunne tage :( Og du har helt sikker gjort alt for ham, som du kunne gøre
Tak for det Maria, det er rart at folk bakker op og er enige i min beslutning. Det gør det hele lidt nemmere. Men du har ret, det er det eneste rigtige for ham nu :(
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af burrus » 23. jun 2013 22:14

ærgerligt det ikke virkede! :(


Jeg ville egentligt ikke foreslå det fordi du allerede har kastet en masse dyrlæge-penge i ham og det er ikke "nødvendigt", medmindre du "vil" vide svar.
Men jeg tænker om det kan være noget (så sjældent som) hudcancer?
Det kan kun ses ved biopsi, som sikkert skal sendes til et eller andet lab, medmindre de selv har faciliteter til at tjekke den. og det vil med garanti blive pebret!
Men det er faktisk det eneste jeg tænker efterhånden det kan være - ud over en allergi over for "et eller andet" i hans miljø :( og begge dele er uhelbredeligt.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 23. jun 2013 22:25

burrus skrev:ærgerligt det ikke virkede! :(


Jeg ville egentligt ikke foreslå det fordi du allerede har kastet en masse dyrlæge-penge i ham og det er ikke "nødvendigt", medmindre du "vil" vide svar.
Men jeg tænker om det kan være noget (så sjældent som) hudcancer?
Det kan kun ses ved biopsi, som sikkert skal sendes til et eller andet lab, medmindre de selv har faciliteter til at tjekke den. og det vil med garanti blive pebret!
Men det er faktisk det eneste jeg tænker efterhånden det kan være - ud over en allergi over for "et eller andet" i hans miljø :( og begge dele er uhelbredeligt.
Ja, håbede god nok alt jeg kunne på denne omgang :-(
Tanken har også strejfet mig, da ingenting virker - men hvad end det er, så er det ikke livsnødvendigt for mig at vide. Jeg havde tænkt lidt på at spørge dyrlægen om man lavede obduceringer på så små dyr - om ikke for min information, men så for at hjælpe andre i fremtiden, da dyrlægen som sagt aldrig har set så ekstremt et tilfælde før.
Så hvis dyrlægen vil ligge tiden og pengene i en prøve eller obducering, så tror jeg, at jeg vil "donere" Mikkel hertil, for at kunne hjælpe andre i samme situation, men desværre er en SU ikke til hverken obducering eller prøve af egen lomme :-(

Jeg håber ikke, at mine overvejelser støder nogen, for det er bestemt ikke meningen.
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Thitte
Indlæg: 443
Tilmeldt: 13. jul 2009 15:09

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Thitte » 24. jun 2013 15:50

Så fik Mikkel fred. Selvom det var hårdt at se og beslutte mig til, så ved jeg at det var det allerbedste jeg kunne gøre for Mikkel på dette stadie. Dyrlægen var enig, og Mikkel er nu fløjet over til alle de andre små hammier på den anden side.
Han ligger så stille og fint her ved siden af mig, og senere idag bliver han lagt i jorden.

Tak for alle jeres opmuntringer, idéer til hvad det kunne være og støttende kommentarer igennen forløbet - det har hjulpet mig meget, og jeg er glad for at forummet findes, så vi kan hjælpe hinanden på den måde.

Tak allesammen, og hvil i fred min lille mus :heart:
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: ... og det bliver ved

Indlæg af Maria1997 » 24. jun 2013 17:59

Hvil i fred lille Mikkel :engel2:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

Låst