Hjælp!!! Min hamster har noget på maven/bagdelen...
Hjælp!!! Min hamster har noget på maven/bagdelen...
Mine børn er netop blevet de stolte ejere af 3 små dværghamster-piger på ca. 12 uger. Vi har haft dem i 4 dage nu, og her til aften opdager jeg at den ene lille pige har et meget mærkeligt "sår" på maven... Det føles hårdt på overfladen, ru og nopret.
Hun har hele tiden (alle 4 dage vi har kendt hende) været reserveret og en smule asocial. Der har ikke været problemer med at tage hende op, hun bider ikke og virker aktiv - når hun ikke kan gemme sig. Hun har her til aften gnavet lidt på et stykke agurk, og hun pøllede helt almindeligt på mig
Hun er ikke våd eller fugtig på maven/bagdelen, hun virker ikke varm eller sløv. Men hun bryder sig på ingen måde om at jeg lægger hende på ryggen for at tilse "såret", så er der god lyd i den lille tøs!
Min søn siger, at sådan har hendes mave/bagdel set ud - lige fra vi fik hende. Så det kan ikke være den nye strøelse, som vi lagde i burdet dagen efter ankomst.
Er dette noget alvorligt, noget der evt. kan smitte de andre to piger - og måske overføres til vores hund? Skal hun til dyrlægen, eller kan vi klare det selv - ved at holde det rent, og evt. smøre med lidt antibiotisk salve fra dyrlægen?
Og.. hvad er det?
Mayday fra en seriøs nyejer!
Hun har hele tiden (alle 4 dage vi har kendt hende) været reserveret og en smule asocial. Der har ikke været problemer med at tage hende op, hun bider ikke og virker aktiv - når hun ikke kan gemme sig. Hun har her til aften gnavet lidt på et stykke agurk, og hun pøllede helt almindeligt på mig
Hun er ikke våd eller fugtig på maven/bagdelen, hun virker ikke varm eller sløv. Men hun bryder sig på ingen måde om at jeg lægger hende på ryggen for at tilse "såret", så er der god lyd i den lille tøs!
Min søn siger, at sådan har hendes mave/bagdel set ud - lige fra vi fik hende. Så det kan ikke være den nye strøelse, som vi lagde i burdet dagen efter ankomst.
Er dette noget alvorligt, noget der evt. kan smitte de andre to piger - og måske overføres til vores hund? Skal hun til dyrlægen, eller kan vi klare det selv - ved at holde det rent, og evt. smøre med lidt antibiotisk salve fra dyrlægen?
Og.. hvad er det?
Mayday fra en seriøs nyejer!
Re: Hjælp!!! Min hamster har noget på maven/bagdelen...
Kan det ikke være hendes duftkirtel du har fundet?
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
helt enig - det lyder som duftkirtlenMaia skrev:Kan det ikke være hendes duftkirtel du har fundet?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Når jeg sammenligner med de andre to piger, så er det på ingen måde en duftkirtel. Det hun har, er på størrelse med en 5-krone, på maven lige ved numsen... De andre to piger har intet af den slags, de har fin pels det sted.
Det er fordi det er hannerne som har duftkirtel - Hunnernes er i hvert fald ikke synlige. Så det er nok en han du har fået dig - Prøv at tage et billede af det
Det ser bare ikke rigtigt ud, og det føles forkert.... Men, det er første gang vi har hamstre
- Vedhæftede filer
-
- 1390722_10201651670906433_25276332_n.jpg (35.16 KiB) Vist 7259 gange
Puha nej, det ser da helt forfærdeligt ud! Til dyrlæge med det samme vil jeg foreslå! Det ser ikke rart ud! Øv altså!
-
Åhh nej, det ser ikke rart ud. Jeg vil også sige en tur til dyrlægen er en nødvendighed.
Krydser fingre for hende
Krydser fingre for hende
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Puha da det ser ikke godt ud, en tur til Dr. dyr.
Jeg for det ikke er alvorligt.
God bedring til hende.
Jeg for det ikke er alvorligt.
God bedring til hende.
Fra mig og Zoo
Det skal til dyrlæge asap!
.... Det LIGNER grim duftkirtelcancer ... Og så skal i måske indstille jer på ikke at få hamsteren med hjem igen, hvis det er cancer
.... Det LIGNER grim duftkirtelcancer ... Og så skal i måske indstille jer på ikke at få hamsteren med hjem igen, hvis det er cancer
Pia B
der er jeg enig med de andre. I skal helt klart en tur til dyrlægen. Vi krydser fingre!
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
http://husfred-hamsteri.dk
http://husfred-hamsteri.dk
-
Åh den stakkel. Det ser godt nok ikke rart ud.
Jeg ringede til dyrlægen, som sagde - at jeg først skulle rense såret i et par dage. Det går faktisk godt. Såret er blevet mindre, og huden er blevet mere blød. Hamsterens humør er også blevet bedre.
Puha det ser slemt ud
Du er godt nok ikke for heldig med de små i øjeblikket - og så endda som førstegangs hamsterejer
Medfølende knus og bedste ønsker fra mig
Du er godt nok ikke for heldig med de små i øjeblikket - og så endda som førstegangs hamsterejer
Medfølende knus og bedste ønsker fra mig