hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Monty86
Indlæg: 92
Tilmeldt: 15. dec 2013 19:28

hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Monty86 » 4. jan 2014 09:39

Beklager, ved ikke I hvilket emne jeg skal lægge dette indlæg..

Jeg er lige nysgerrig og tænkte på hvor lang tid bruger I på hvert hamster om dagen? :)

Er selv I tvivl om jeg giver ham nok eller for lidt opmærksomhed.. Han virker tilfreds og går selv når han ikke gar lyst til at snakke mere, men kunne være hyggeligt at høre hvor lang tid I bruger osv :)
Med Venlig Hilsen

Mona og Bigfoot

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Maria1997 » 4. jan 2014 09:58

Det er meget forskelligt, men oftest omkring tre timer om dagen på hver af mine hamstere :D Den ene sover dog oftest ved mig, så måske lidt længere
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af PiaH » 4. jan 2014 11:07

Det er meget forskelligt, alt afhænger af hvad de gider, men fra ½ time til 1½ om dagen på hver.
Fra mig og Zoo

procion
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. jun 2013 23:03

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af procion » 20. jan 2014 10:08

Vi har to guldhamster : Beauty, som er datter af vores første, nu afdøde hamster Smørblomst. og så har vi Perle. Vi bruger nok et par timer sammenlagt hver dag på dem. De siger godnat om morgen når vi står op, der får de gerne lidt lækkert at sove på. Om aften når de to står op står den på kæl og så render de frit i stue og gang og op og ned af os hvis vi ikke løfter benene :D

Heidi Hansen
Indlæg: 32
Tilmeldt: 20. mar 2013 10:43

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Heidi Hansen » 20. jan 2014 11:46

Jeg bruger også en 3-4 timer om dagen på mine hamster, men nu har jeg rimelig mange, så de kommer ud og bliver nusset lidt, så vejer jeg dem og så kommer de i løbekugler ca 1 time, alt afhæning af alder, de gamle ikke så længe, det gider de ikke.De gamle vil hellere op i børnebadekaret som jeg har lavet til lege snuse rum :) Der er selvfølgelig dage hvor man er træt eller skal noget andet og så kan det da godt være at ens samvittighed bliver øv. Men de klare sig :) Heidi
Heidi Hansen

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Hamsterguf9000 » 20. jan 2014 14:26

Det er meget forskelligt hvor ofte og hvor lang tid jeg har hamserne ude. Lucien og Elton er ude mindst 3 gange om dagen af 15-30 minutter, mens Cleo bliver snakket med hver dag lige inden jeg går i seng.
Agnes er en reserveret dame som nok skal sige til når hun vil snakke. Det er ikke hver dag hun vil, men når hun vil så kommer hun også ud :)

Nogle dage bruger jeg al min tid på hamsterne mens andre dage må de klare sig selv :)

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Rasholm » 20. jan 2014 17:18

Har kun Peanut, som jeg bruger alt mellem 15 min. til 1 1/2 time på om dagen, afhængig af hvad dagen byder på og hvornår han er vågen. Som minimum er jeg altid inde hos ham og sige godmorgen og godnat.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Simse
Indlæg: 268
Tilmeldt: 22. sep 2008 19:31

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Simse » 21. jan 2014 15:05

Alt mellem 10 min. og flere timer - i alt.
Alle bliver kigget til dagligt, men de kommer altså ikke ud og "bliver kælet med". :-)
Håndtere dem dog en gang i mellem - dem, der vil have det. Nogle er mere medgørlige end andre.
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af LiseJuul » 21. jan 2014 16:07

Det er meget forskelligt, jeg har 5 guldhamstere og den ene har unger lige nu.
Af princip siger vi altid godmorgen og godnat, og Chanel og Mudder kommer ud omkring kl. 9 hvor de (en af gangen) kommer med ind og snakker. Rula er mest vågen om morgenen så det er der vi snakker, og Franz er blevet en sær gammel mand, så han får helt selv lov til at bestemme :-) Men Olympia og hendes 7 unger får super meget opmærksomhed, og når de er vågne om eftermiddagen så sidder der næsten altid en og leger/snakker med dem :p
Men alt fra ½ time til, ja mange timer :-)
Billede

taysha
Indlæg: 455
Tilmeldt: 1. okt 2013 19:00

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af taysha » 21. jan 2014 16:34

aner det faktisk ikke. Det kommer an på hvor travlt jeg har, hvornår han er vågen og om han gider lege, om der skal gøres hovedrent hos ham... mv... jeg tjekker altid lige om alt er ok om morgenen og om eftermiddagen og inden jeg går i seng
Only in our dreams are we free. The rest of the time we need wages.~ Terry Pratchett
Billede
http://husfred-hamsteri.dk

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af vonJul » 21. jan 2014 19:50

Utroligt forskelligt.

Jeg har 2 dværge som jeg prøver så vidt muligt at håndtere hver dag således de er vant til at blive kigget på og få ordnet kløer, men da de er af arten Roborovskis Dværghamster har de bare ikke meget tålmodighed med mig og vil egentligt hurtigt væk igen.

Min guld-pige, Snehvide, kan jeg godt bruge nogle timer på alt efter hendes humør og hvornår på dagen jeg tager hende ud af buret. Det længste hun har haft tålmodighed til, var halvanden time, men der havde hun også fundet en hule i dynen at sove i. Normalt gider hun kun i en halv times tid før hun begynder at blive muggen og vise tegn til at nu vil hun ikke mere xD

Cecilie_khk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. maj 2014 17:39

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af Cecilie_khk » 12. maj 2014 17:54

Forskelligt...

Nogle gange kan jeg godt finde på at tage ham op på min seng og hygge mig med ham i halvanden time og så tage ham op et par gange i løbet af dagen.

Andre dage kan jeg også bare sidde med ham i 10 min. hver 4 time :)

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af louisekold » 12. maj 2014 18:28

Det er meget forskelligt.

Jeg tager mine hamstere op flere gange om dagen,
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: hvor lang tid bruger i på jeres hamster om dagen?

Indlæg af gnaverhuset » 12. maj 2014 21:58

Mine hamstere er oppe 1-2 gange om dagen <3

Lige nu hvor jeg er Startet i udd er det nok kun 1 gang om dagen indtil jeg vænner mig til at arbejde :)
Alle mine hamstere er Tamme :)
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Låst