Alderspræsident hos de vinterhvide?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Freja » 24. mar 2014 22:03

Toke har i dag fejret Snes to års fødselsdag. Det er jo en høj alder for en vinterhvid, men han er stadig stor og muskuløs med en tyk, lækker snehvid pels. Stadig nysgerrig og vimser rundt, spiser og drikker som vanligt. Bare lidt grå stær. Men vi ved også, at hver dag med Sne er en gave, og vi nyder ham, så længe vi kan.

Tænk, han gik fra at få ærespræmie som børnedyr, være publikums favorit og senere dommerens favorit til at miste sin stamtavle - men det ved han heldigvis ikke selv :wink:

Hvad er jeres aldersrekord for en vinterhvid? Vi håber, Sne slår alle rekorder...men en lille ny unge er kørt i stilling til Toke, der får sin lille Honning på søndag, om alt går vel.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Laeborg » 24. mar 2014 22:20

Vores Gemyse (også en af dem som mistede tavlen) er efterhånden 28 måneder, og stadig rask og rørig :)

Stort tillykke med Sne! :fest:
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 25. mar 2014 08:34

Jeg har haft en der var 5 dage fra at blive 2 år. Det er den ældste jeg har haft.

Jeg håber jeg bliver heldigere i fremtiden og de bliver ældre ligesom jeres :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Lotte » 25. mar 2014 09:16

Hvor er det dejligt at høre, at Sne stadig har det godt. Jeg var jo så heldig at passe ham i 3 uger for 1½ år siden, og jeg husker ham som en dejlig og smuk vinderhvid dværghamster. Stille, sød og rolig. En dejlig hyggetrold.
Tillykke lille Sne med de 2 år.
:bday2

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Freja » 25. mar 2014 21:56

Tak skal I have alle tre.

Jonas, det er da helt vildt, at Gemyse er 28 måneder! Håber, I må nyde hende et godt stykke tid endnu.

Maria: Det er som at spille i lotteriet, hvor gamle de bliver. Vores første Happy blev to år og seks dage. Lykke kun lidt over et år :( Hun er stadig savnet. Til gengæld er du rigtig heldig med at få unger.

Og Lotte: Jeg kan tydeligt huske, hvordan du forkælede Sne ud over alle grænser - han var i dén grad på luxusferie hos dig og Hannibal og Futte. Jeg var helt nervøs for, om han kunne finde sig til rette i sit almindelige bur igen efter ferien, men det gik heldigvis fint. Ingen hamstere har bedre fysiske forhold end dine, Lotte!

Kh. L
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Lotte » 26. mar 2014 09:43

Du siger bare til, Linea, både du, børnene og hamsterne er velkomne. Og legepladsen er altid åben for dværgene :mrgreen:

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Freja » 27. mar 2014 09:16

Tak Lotte-ven. Og i lige måde :D
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Jannepigen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. sep 2015 09:52

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Jannepigen » 28. sep 2015 10:07

Hejsa
Vi slår nok rekorden med en vinter hvid på næsten 4 år. Han har dog alle alderdomstegn. Grå stær, bare pletter, langsom gang meeeen han spiser, drikker, leger i sand og løber i hjul :)

Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Catta » 3. okt 2015 11:09

Oj! Fire år! Det er imponerende :D

Jeg har i hvert fall ikke den eldste :) Jeg har bare hatt fem, og den eldste av de ble født i februar i år :) :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

livaliv
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. okt 2015 19:20

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af livaliv » 9. okt 2015 21:03

Ved godt det er en gammel tråd, men måtte lige fortælle om vores tidligere hamster..

Han blev over 3 1/2 og var frisk helt til det sidste, bortset fra han blev "døv" til sidst.

Fire år woooow.

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af Freja » 8. dec 2015 21:38

Jeg har da helt glemt at opdatere denne tråd. Sne blev 2 år og 3 måneder gammel. Han fik kræft og blev aflivet, men havde haft et skønt og langt liv.

Nu har vi Dumbo (Hamsterheaven´s Paris), som næsten er 2½ år gammel. Hører og ser ikke for godt, men er en stor, lækker bamse med fin, ren pels, elsker stadig sit hjul og at komme ud og blive nusset. Æder som et tærskeværk og er bare en dejlig hamster. Vi nyder hver dag med ham.

Frejas opdræt er sat på pause, da det fyldte rigtig meget og ikke helt harmonerede med længere skoledage og mange lektier. Derfor har vi haft en del "naturlig afgang" og en enkelt hamster er bortadopteret til Frejas veninde, der var håbløst forelsket i hende efter at have passet hende mens vi var på ferie. Så nu har vi kun gamle Dumbo og lille, fine Sakura (Erantis er stamtavlenavnet), som nok ville bo sammen med en han, venligst udlånt af Jane, i buret, men absolut kun ønskede et platonisk forhold. Derfor har vi accepteret, at Sakura forbliver barnløs.

Måske i fremtiden, der kommer småfolk i vores bure igen.....
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af darkangel87 » 3. jan 2016 23:09

Min ældste pt. er Hamsterheavens New Vision som er 2 år og 3 måneder nu, og stadig en frisk fyr, man kan dog godt se han er ved at være gammel
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Alderspræsident hos de vinterhvide?

Indlæg af JaneSørensen » 15. mar 2016 04:45

Min ældste er 17 måneder gammel og still going strong :D
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Låst