Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
-
ErfanD
Hej folkens, vi har lige fundet jeres fantastiske forum og vi er simpelhen for bekymrede til at lede alle oplæg igennem for at få svar! Vi håber i kan bære over med at i sikkert har skulle svare en milion gange på samme spørgsmål!
Nu til sagen! Vores dejlige smukke dværghamster (vinterhvid) Babe er blevet syg! Hun har fået en slem forvoksning bag begge for ben som ligner en svulst! Der er lidt sår og den er helt hård! Hun er stadig frisk og reagerer som hun plejer, men hun bidder når vi prøver at tjekke hende. Hvad kan vi gøre? Hvad er det? Og hvordan skal vi gøre det når vi ikke har så mange åenge at gøre godt med?!?

håber der er nogen der kan hjælpe os!! På forhånd tak. Ps! Jeg har mulighed for at sende billede pr mail (billedet er for stort til at blivr opladet på siden her)
-
Hamsterguf9000
Når hun vil bide så er det fordi det gør meget ondt på hende desværre. Der er ikke så meget andet at gøre end at tage til dyrlæge snarest muligt :/
-
Laeborg
Enig med Mia - lyder som en god idé med et dyrlægebesøg.
God bedring til hende!
-
louisekold
Der er jeg enig med de andre. Det er en god ide og tage hende med til dyrlæge, og få det tjekket
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

-
ErfanD
Hmm

det er da godt nok øv at det gør ondt på hende! Har i nogen ide om hvor der er en dyrlæge i københavn, til studentent venlige priser?
-
taysha
ring til nogle stykker og spørg.
Men kom afsted hurtigst muligt - det bliver ikke bedre af at vente, og jo før man kommer afsted, jo før kan behandlingen komme igang. Og jo bedre chancer har dyret - og samtidig vil en tidlig behandling ofte være billigere fordi den ikke er så omfattende.
Prøv evt smådyrshospitalet på KU Sund - det er der dyrlægestuderende bliver uddannet, i hvert fald før i tiden var de lidt billigere, måske gælder det stadig? Selv om studerende undersøger dyret er der en færdiguddannet dyrlæge med inde over hele forløbet, så du kan være helt tryg ved det. Det er jo også et universitetshospital, så der er en masse ekspertise, som man ikke inder andre steder.
Senest rettet af
taysha 4. maj 2014 12:42, rettet i alt 1 gang.
-
ErfanD
Tak, vi undersøger det asap! hun skal ind hurtigst muligt
-
Laeborg
Jeg har hørt flere tale godt om Frihedens Dyreklinik (Dan Herlev) i forbindelse med gnavere, så umildbart ville jeg tænkte at han var et godt bud på en gnaverkompetent dyrlæge (dem kan der desværre være langt imellem). Der står adresse og nummer på hjemmesiden:
http://www.frihedens-dyreklinik.dk/
-
Colour Point
Der kan desværre være rigtig langt mellem kompetente gnaver dyrlæger
Jeg bruger bagsværd dyreklinik , han er super dygtig.
Opdater gerne hvad dr dyr siger

og pøj pøj med det lille pus
-
Lotte
Nu ved jeg ikke, om I kan bruge denne oplysning, eller om I allerede har været til dyrlæge, men City Dyreklinik, Kronprinsessegade i Kbh. har en superfantastisk gnaverdyrlæge (Rikke). En almindelig konsultation koster lidt under 300 kr. sådan ca., alt efter hvad der skal ske (ved ikke, om det er for dyrt).
Håber det bedste for lille Babe.
-
Taria
Hej.
Jeg ville bare sige at jeg bruger Frihedens dyreklinik i Hvidovre som Jonas nævnte tidligere. Jeg har været dernede med min ørkenrotte Marmelade fordi hun ikke åbnede sit ene øje helt. Det kostede os kun 100 kr, og jeg har senere været til kontrol med hende og det var gratis

Jeg fik også gratis medicin til hende, og jeg er blevet tilbudt at komme tilbage med hende i næste uge til endnu en gratis kontrol
Jeg håber din hamster får det bedre

Sanne
Ejer af Daenerys (Hybrid) og Tut-Zoo's Fudge (Hårløs guldhamster) og Leeloo (Langhåret Guldhamster)