Hejsa ..
Jeg skriver til jer fordi jeg lige har haft min lille vinterhvide pige oppe på knap 7 uger da jeg tog hende op lugtede hun vildt mærkeligt, sådan lidt surt/opkastagtigt.. Hun er bestemt ikke syg, har tjekket fra hale til mund og hun fejler intet og spiser, graver og er aktiv
Troede først det var brunst, men snakkede med ulvmose og hun nævnte det kan være pga. Hun afmærker sit teritorium. Jeg skiftede hendes bundstrøelse igår til noget nyt og flyttede lidt rundt i buret. Afmærker hun sit teritorium eller hvad er der galt?
Selvom hun er helt frisk synes jeg bare det virker mærkeligt?
Håber i kan hjælpe!
Mærkelig lugt :(
-
Mærkelig lugt :(
Venlige hilsner Anne Katrine & Effie
Re: Mærkelig lugt :(
De afmærker deres bur - det er måden de finder rundt. Dvs hver gang man skifter bundlag, ødelægger man deres spor.
Dværgene har deres duftkirtel på maven, så det er nemt at sætte duftspor, det sker helt automatisk når de går hen over bundstrøelsen.
Jeg har dog ikke haft hunner før jeg har fået en lille hun for lidt over en uge siden, så har ingen erfaring med om de lugter.
Dværgene har deres duftkirtel på maven, så det er nemt at sætte duftspor, det sker helt automatisk når de går hen over bundstrøelsen.
Jeg har dog ikke haft hunner før jeg har fået en lille hun for lidt over en uge siden, så har ingen erfaring med om de lugter.
Ha' en glad dag
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk