Alderdoms tegn

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
madmax
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. sep 2013 14:13

Alderdoms tegn

Indlæg af madmax » 5. jan 2015 22:19

Hej alle jeg skriver til jer om et råd , vi har et hun hamster som er næsten 2 år gammel , hun har givet os 7 dejlige unger alt for tidligt i sit liv.
Nu er tiden inde måske til at sige farvel , hun har på det sidste ikke rigtigt ville komme ud og når hun endelig gjorde det , var det med øerne tilbage , hun har også tabt sig rigtigt meget , i starten af december vejede hun næsten 190 g nu vejer hun 150 g , hun vil gerne tage grønt , nødder og sin foder , men vi er i tvivl om hun spiser det.
Jeg har kigget i hendes hule og der ligger gulerødder som hun ikke vil spise mere .
Som sagt har hun en meget stor mave , kan det være forstoppelse, eller er det ved at være på det sidste af hendes liv.
Hun har være så vidunderlig , det mest kærlige hamster jeg har haft.
Når hun var ude , kom hun altid og nappede i mit hår , hun var en rigtig bulder basse som kunne flytte selv der største bjerg med sin snude og sit store gå på mod.

Nu vil vi drage til dyrlægen i morgen og få hende undersøgt , så må vi håbe på det bedste.

Jeg skriver dette fordi jeg er så ked af det , over at jeg måske skal af med min Fiona.Underligt at en voksen mand på 47 år kan sidde og græde over sådan et lille pus, men det gør bare så ondt.

madmax

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af Lotte » 6. jan 2015 09:28

Din Fiona er jo en ældre dame nu, og det er helt normalt, at de taber sig. (Min Ellie har tabt sig fra 196 g til nu 140 g og hun blev 2 år d. 14. december 2014). Og det er også helt normalt, at de sover mere og spiser mindre og anderledes, og at de heller ikke får så meget næring ud af den mad, de spiser og derfor taber sig. Den sikreste metode til at vide, om de rent faktisk spiser, er vægten (også selvom den går nedad). Det med ørerne har jeg også oplevet. Det er, ligesom om de ikke har kræfterne til at få ørerne op mere.
Jeg synes, det er en god ide at få hende undersøgt hos dyrlægen, så du kan få at vide om det er forstoppelse eller noget helt andet. Held og lykke med hende.

Og så vil jeg skrive nogle ord til dig, som en kær veninde har sagt til mig, da jeg selv syntes, at det var pinligt i en alder af 44 år at sidde og hyle over en hamster, jeg mistede:

"Kærligheden og sorgen bliver ikke nødvendigvis mindre af, at skabningen, man har kastet sin kærlighed på, er lille. Små poter sætter også spor."

I mine øjne viser det bare, at man er i stand til at elske andre og påtage sig et ansvar for et levende væsen og tage sig af det på det lille væsens præmisser. Det er helt ok at være ked af det, for det gør ondt. Små poter sætter spor.

Men jeg håber det bedste for Fiona.

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af Rasholm » 6. jan 2015 13:30

Det at den har en meget stor mave, men har tabt sig ret pænt i vægt, kunne desværre indikere at hun måske har en kræftknude i maven. Så et dyrlægebesøg vil under alle omstændigheder være det eneste fornuftige, og er det kræft må I nok desværre gå den tunge gang og få hende aflivet. Hun har det tydeligvis ikke godt, i og med at hun har ændret adfærd.

Voksne mænd på 47 må også græde/stortude når de mister noget de har kært - uanset størrelsen.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

madmax
Indlæg: 13
Tilmeldt: 7. sep 2013 14:13

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af madmax » 8. jan 2015 11:15

Ja så har vi været hos dyrlægen , men jeg måtte desværre tage hjem alene , min Fiona var ikke til at redde. :cry2:
Nu sidder jeg og stortuder .

madmax
Senest rettet af madmax 8. jan 2015 14:33, rettet i alt 1 gang.

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af Rasholm » 8. jan 2015 11:40

R.I.P Fionia

Trøstekram til dig. Bare tud, det er okay.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af Lotte » 8. jan 2015 13:09

Åh, altså, føler så meget med dig.

Sov sødt, lille Fiona.

sarah89
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13. maj 2015 22:36

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af sarah89 » 5. jul 2015 11:20

Hej alle skriver om et godt råd angående mit vinter hvide dværg hamster hun var helt grokky igår og efter hun kom ud af sit hus om aften fandt jeg hende foldet sammen nede i bunden af buret kan det være tegn på hun snart lakker mod enden :( hun er nemlig over 1 år nu står i en træls situation nemlig og havde hende oppe i ca en halv time i aftes og efter hun kom tilbage i buret lagde hun sig helt flad på sin plade :( håber i kan hjælpe mig om det er tegn på alder dom for det plejer ikke at ligne hende
Knus her fra

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Alderdoms tegn

Indlæg af Colour Point » 5. jul 2015 19:40

Der er ingen tvivl om at vores dyr også er meget påvirkede af varmen . Det kan sagtens være grunden til din hamster er dvask
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Låst