Et svært farvel

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Et svært farvel

Indlæg af Lotte » 11. jan 2015 18:46

Jeg skal i morgen ringe til dyrlægen for at få en tid til Ellie, fordi jeg synes, det nu er tid til, at hun skal aflives.
Pyha, sidder med tårer i øjnene og er helt knust over at skrive den sætning.

Ellie blev 2 år d. 14. december, så det er jo egentlig ikke så mærkeligt, hvis hun ikke kan mere, men derfor er det sgi svært alligevel. Hun har her i weekenden næsten ikke spist (har givet hende æg og banan, så jeg ved, hun har fået noget), hun drikker næsten ikke og er næsten heller ikke på toilettet (reden er ikke våd, så dér tisser hun ikke). Hun sover bare. Hun er bare så gammel og så træt og vil ikke mere. Og det er også helt i orden ... men det er stadigvæk svært. Selvom jeg også er superglad for at have haft hende så længe og ikke skulle få hende aflivet tidligere pga. sygdom. Dette bliver en planlagt aflivning, og jeg ved, at hun har været en glad hamster og har haft det godt.
Men jeg vil savne min lille Ellie helt afsindigt. Alle, som har set hende, har været helt vilde med hende, ikke fordi hun er særligt smuk, men fordi hun har det dejligste, milde sind.
Åh, hvor bliver det svært at sige farvel, også selvom jeg har kunnet vænne mig til tanken det sidste halve år, hvor jeg har set, at hun blev ældre og ældre. Jeg har nydt at have hende – også som gammel, hvor jeg har hygget og nusset om hende. Det er egentlig en mærkelig følelse, både at være glad for og ked af, at hun er blevet gammel. Glad for at beholde hende uden sygdom, men ked af det, fordi man ved, at den frygtelige dag kommer.
Ved egentlig ikke, hvorfor jeg skrev dette, havde vel brug for at få det ud. Føj for en uge det bliver. :hcry:
Håber, jeres bliver bedre. Knus til jer og til alle jeres hamstere.

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: Et svært farvel

Indlæg af Colour Point » 11. jan 2015 18:52

Puha, det er altid hårdt at sige farvel :(

Jeg synes du skal "klappe dig selv på skuldren" det er kun de bedste hamstermødre der er store nok til at sende deres dyr på vej når de ikke selv kan give slip.


Håber i får en hyggelig aften, og jeg er sikker på hun stadig vil have sin egen plads i hjertet hos dig efter i morgen.
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Et svært farvel

Indlæg af Lotte » 12. jan 2015 11:26

Tak, Trine, ordene varmer, mere end du aner.
Ellie har fået tid i dag kl. 14.30 hos verdens bedste dyrlæge (synes jeg). Jeg tror heller ikke, Ellie selv synes, det er så morsomt mere.
Er helt afklaret og har det godt med det, og selvom jeg selvfølgelig vil tude øjnene ud af hovedet, er jeg alligevel så glad for, at jeg nåede at opleve hende blive gammel. Så heldig er man jo ikke hver gang.

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Et svært farvel

Indlæg af Maia » 12. jan 2015 11:55

:(
God beslutning. Vi står også med en gammel hamster. Ikke at hun skal aflives nu, men tror ikke vi har hende til hendes 2 års fødselsdag. :(
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Et svært farvel

Indlæg af Lotte » 12. jan 2015 13:28

Men Comtessa Cirkeline er da ikke så gammel, er hun? Eller også er tiden bare gået rigtig, rigtig hurtigt.
Nyd hende hvert et minut. Håber, hun bliver gammel, så I kan nyde hende rigtig længe.

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Et svært farvel

Indlæg af Lotte » 12. jan 2015 13:31

Hov, glemte lige at skrive, at jeg da selv troede, at den stod på aflivning af Ellie i juli/august, fordi hun havde noget sygdom og var lidt sløv (hun kom heldigvis over det), men hun har da alligevel holdt længe og godt.
Så man ved aldrig, hvor længe man har de små. Det kan være, I får lov at nyde Comtessa Cirkeline meget længere, end I tror. Det håber jeg for jer.

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Et svært farvel

Indlæg af Maia » 12. jan 2015 14:49

Nej, hun er 1 år og 5 mdr.
Jeg nyder hende i den tid der er tilbage, ingen tvivl om det :)
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Et svært farvel

Indlæg af Hamsterguf9000 » 12. jan 2015 20:44

Jeg har også sagt farvel til 2 af mine vinterhvide her i weekenden og det var virkelig forfærdeligt! Selvom det var planlagt så er det alligevel hårdt for jeg er alligevel aldrig helt klar til at sige farvel :'(

Jeg føler virkelig med dig, Lotte. Det er en stor beslutning at tage når de små skal herfra og det er virkelig flot at du kan tage den. Jeg er sikker på din hamster har fået al den kærlighed som den havde brug for <3

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Et svært farvel

Indlæg af Rasholm » 12. jan 2015 21:48

Jeg har mange gange igennem mit liv, måtte tage den svære beslutning og tro mig, det bliver ikke nemmere - det er lige svært hver gang.
Men når man tager den, som du har gjort her, så er det den helt rigtige beslutning, så "thumbs up" til dig.

Jeg føler med dig, men den har det godt nu, er klar og frisk igen til at nyde hamsterhimlen.
Varmt kram til dig
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Et svært farvel

Indlæg af Lotte » 13. jan 2015 13:24

Tak for de varme tanker og ord.
Ellie blev aflivet i går kl. 14.30 (har også skrevet i mindesiden).
Ja, det er bare hårdt at miste sin lille guldklump.
Men jeg har stadig lille Mickey. Overvejer også, om han evt. skal have en kæreste, men lige nu er det kun ved overvejelserne.

Jannepigen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. sep 2015 09:52

Re: Et svært farvel

Indlæg af Jannepigen » 18. dec 2015 23:18

Så fik vores lille jussi fred for præcis 14 dage siden. Næsten 4 år blev han og sov stille ind på brystkassen af mig. Utroligt så meget sådan et lille væsen kan betyde og hvor stort savnet er. Han ligger nu og hviler i mine forældres baghave i en fin lille kiste, kors og friske blomster. R.I.P

Lotte
Indlæg: 163
Tilmeldt: 24. apr 2011 18:23

Re: Et svært farvel

Indlæg af Lotte » 21. dec 2015 18:15

Har først set det nu.
Hvor er jeg ked af, at du har mistet Jussi, men sikke en flot alder, han fik. Og han fik trods alt en god afsked med livet, han fik lov til at sove stille ind hos dig. Det er dejligt, når man får lov til at beholde dem, til de bliver gamle. Det gør bestemt ikke savnet mindre, når de forlader en, og ja, sådan en lille fyr kan virkelig fylde godt op i ens hjerte.

R.I.P. lille Jussi. Du må have haft et fantastisk liv. :engel2:

Låst