Slidt hårene af på næsen

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
nyhamsterven

Slidt hårene af på næsen

Indlæg af nyhamsterven » 19. aug 2015 13:30

Hej med jer,
Jeg er ny her og ved ikke helt om jeg har slået det op i det rigtige forum, så ret endelig hvis det er!
Jeg har en fin dværghamster på lidt over et år, som hygger sig rigtig meget. Han vil dog rigtig meget ud af sit bur, RIGTIG meget, så han gnaver i tremmerne. Det har resulteret i at han har slidt hårene af på næsen og jeg er bange for at det vil blive til et sår.
Selvom jeg er ny hamsterejer (har haft ham i et år, men han er første hamster) har jeg gjort noget research.
Han er ude når jeg er hjemme, hvilket er ret mange timer om dagen. Her får han lov til at løbe på hele mit kollegieværelse. Han kan ikke komme ud når jeg ikke er hjemme og om natten, da jeg er bange for han gnaver i ledninger osv. Hans bur er vidst en fin størrelse og jeg rykker ofte rundt på tingene, gemmer mad rundt omkring, giver nye ting han kan undersøge og grene.
På trods af dette, må han så bide i tremmerne når jeg ikke er hjemme samt om natten. Har I nogle gode råd ?
Han er alene (jeg fik ham af et tilfælde), men jeg kan ikke finde ud af om hans type kan lide andre, så jeg har ikke turdet sætte nye ind til ham. Er det måske det der er problemet? At han er alene?
Han ligner denne hamster ret meget, så tror han er sådan en : http://www.hamsterviden.dk/sibirisk-dva ... ybrid.html

På forhånd tak,
Regitze

mosegaardmortensen89

Re: Slidt hårene af på næsen

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 19. aug 2015 20:05

Det lyder til han er en tremmebider som enten aktivere sig ved det eller bare gerne vil ud. Det lyder til du har gjort alt hvad du kunne og må acceptere at sådan er han :mrgreen:

Hamstere skal helst gå alene, så jeg kan ikke forstille mig det er fordi han mangler en ven :D

Jeg kom lige til at tænke på, har han et hjul?
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

nyhamsterven

Indlæg af nyhamsterven » 20. aug 2015 14:02

mosegaardmortensen89 skrev:Det lyder til han er en tremmebider som enten aktivere sig ved det eller bare gerne vil ud. Det lyder til du har gjort alt hvad du kunne og må acceptere at sådan er han :mrgreen:

Hamstere skal helst gå alene, så jeg kan ikke forstille mig det er fordi han mangler en ven :D

Jeg kom lige til at tænke på, har han et hjul?
Tak for det!
Jeg glemte egt. at pointere at det ikke betyder så meget for mig at han bider i tremmerne - han har altid gjort det, så har accepteret den lille satan bare er sådan :lol: Men det der bekymrer mig, er at han bider så meget, at han slider hårene væk på sin næse. Og er bange for det vil blive til et sår med tiden. Hvad kan man så gøre ? skifte bur til uden tremmer?

Jeps, han har et af de der " flade" hjul, hvor de ikke skader ryggen :thumb:

mosegaardmortensen89

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 20. aug 2015 18:10

Ja, skifte bur er en mulighed, men så længe han ikke har sår tænker jeg ikke du behøver gøre det :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst