Tør hud på ører

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
ronkarsten
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. jan 2016 13:28

Tør hud på ører

Indlæg af ronkarsten » 3. jan 2016 13:35

Hej alle!
Jeg har for nyligt anskaffet mig et guldhamster som jeg er rigtig glad for, men det er som om han har fået lidt tør hud på ørerne? Han er 5 uger gammel. Opfører sig normalt og trives godt. Mit spørgsmål er, har andre oplevet en smule "tør hud" på jeres hamsters ører? - jeg kan ikke Google mig frem til nogle symptomer der passer på nogle sygdomme, da alt ellers er som det skal være. Vh

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Tør hud på ører

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 3. jan 2016 14:58

Det har jeg før oplevet, men især ved ældre hamstere eller syge hamstere
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

CecilieH
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. nov 2014 18:18

Re: Tør hud på ører

Indlæg af CecilieH » 18. jan 2016 15:28

Min guldhamster begyndte også at få "flager" / tørt hud på sine ører, som efterhånden spredte sig til bagdelen og poterne hvor pelsen begyndte at falde af. Han var ca. 6 mdr på det tidspunkt. Dyrlægen satte ham i behandling for mider med ivomectin og nogle dråber til huden som fjerner lopper og lus.. - måske kan det du beskriver skyldes mider :)? det kan være normalt hvis man køber dem hos en dyrehandler..- hvilken form for bundlag har du hos din hamster? der er meget større sandsynlighed for at der er mider eller andre små dyr hvis du bruger alm. træspåner end fx. carefresh.

- Vi skiftede dyrlæge da det ikke hjalp med alt den antibiotika og det lille pus ikke kan tåle så meget af den slags, og den nye dyrlæge satte ham på en "kur" med flere fedstoffer i maden såsom flere kerner og nødder og noget shampoo til heste og hunde for uren hud :roll: :? .. det mystiske er dog at det har virket med den shampoo og det at han har fået mere tilskud af fedtstoffer, på trods af at han får hamster complete mixet med hamster nature. :)

gumle43
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29. mar 2016 12:09

Re: Tør hud på ører

Indlæg af gumle43 » 25. maj 2016 10:01

Hej - hvad hedder den shampoo til hunde du brugte? :) Billede

MorTilKatja
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. feb 2012 09:03

Re: Tør hud på ører

Indlæg af MorTilKatja » 25. maj 2016 10:06

Man skal ikke begynde at selv-behandle..

Tag til dyrlægen og få det tjekket.. Det kan være alt fra det "bare" er tørt hud og til det er ringorm
Hilsen Tanja.

Mor til en dejlig hambamse fra 2016 og en dyretosset datter fra 2009

Låst