våd om munden

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
sillerumler
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. jan 2016 09:57

våd om munden

Indlæg af sillerumler » 10. jan 2016 10:06

Det skal startes med at sige at jeg ikke har været meget hjemme de sidste par dage. Han plejer at være ude i hvert fald en time om aftenen og et par gange om dagen/morgenen også.

Da jeg tog Sofus op i morges var han våd i pelsen fra snuden og ned til mellem forbenene. Han var selv kommet hen til lågen, så jeg tog ham ikke mens han drak eller vaskede sig.
Der var også nogle små klumper (ligesom når man var søvn i øjnene) i et par af knurhårene, som jeg har fjernet med det samme.
Han plejer aldrig at pive men har gjort det lidt efter jeg tog ham op. Det kan dog være han bare være irriteret over at jeg pillede ham i ansigtet hele tiden...

Han er ellers et meget aktivt guld hamster, Stor (og tung) i størrelsen med angorapels. Han spiser og hopper rundt som han plejer. Han er 1,5 år.

Hvis der er nogen der tror det kan være noget galt, må i meget gerne sige til !!

MatildeL
Indlæg: 6
Tilmeldt: 1. jan 2016 21:23

Re: våd om munden

Indlæg af MatildeL » 11. jan 2016 17:18

Har ikke hørt om det før. Men et smut til dyrelægen, tror jeg ikke ville være en dårlig ide.
Som sagt, så ved jeg ikke hvad det kunne være, om det er noget at bekymre sig over, eller ej. Men jeg havde nok lige ringet til dyrelægen. Du kan evt. bare spørge over telefonen, om de havde nogen ide om hvad det var?

Held og lykke!
Dejlige Bendt<3

Låst