Hårtab og rødme omkring øret

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Ceciliesbr
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. aug 2016 16:48

Hårtab og rødme omkring øret

Indlæg af Ceciliesbr » 19. aug 2016 17:03

Mit dværghamster er rimelig gammel efterhånden, og har altid opført sig mærkeligt.
I dag opdagede jeg, at hans højre øre var lidt rødt, og der var også lidt snask inde i hans øre tror jeg. Han har også mistet hår lige under hans øre og op til øregangen, det ser ret underligt ud! Hans højre øje er også mere lukket end det andet Kan det være ørebetændelse, og hvad kan jeg gøre?

Jeg har søgt over alt på nettet omkring det, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det er :|

Jeg tog ham også op for at kigge lidt nærmere på det (uden at røre hans øre eller den skaldet plet), men han bed rimelig hårdt (men han plejer altid at bide), så jeg satte ham ind i buret Igen.
Han opfører sig helt normalt ellers, spiser, drikker og løber i hjulet, som han plejer.

Tak på forhånd :)

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Hårtab og rødme omkring øret

Indlæg af Hamsterguf9000 » 22. aug 2016 13:05

Det lyder som en tur til dyrlægen. Vi kan umuligt diagnosticere over nettet og uden en uddannelse :)

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Hårtab og rødme omkring øret

Indlæg af mjoller » 22. aug 2016 15:20

Jeg vil også sige tur til dyrlægen. Sygdomme i og omkring øjnene kan ofte være smertefulde så det altid godt at få tjekket.
Hamstere er byttedyr så derfor skjuler de altid deres smerter og skavanker så godt som muligt og det kan derfor være svært at se om de ondt.
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Låst