Pelsmider helbredes hvordan?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Zenia
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jun 2018 22:19

Pelsmider helbredes hvordan?

Indlæg af Zenia » 19. jun 2018 22:38

Hej

Jeg står med en hamster som viser symptomer på pelsmider. Har læst frem til 2 muligheder for at behandle det, som gør at jeg har nogle spørgsmål.
1. Nogle skriver man kan kurere det med frontlinespray, som er imod lopper osv. Men kan det kurere mider under huden, altså i hårsækkene? Eller er det kun parasitter uden på huden, det kan hjælpe på?

2. Ivomec bliver også nævnt som en kur. Dog er den eneste mulighed vist at tage til dyrelæge, hvor lægen vurderer om det er det, der skal til. Hvor lægen også er den eneste der kan behandle med midlet. Dette vil dog løbe op i et højere beløb, ud fra mine beregninger og undersøgelser.

Vil derfor hører om nr. 1 kan hjælpe imod mider under pelsen, eller om den eneste mulighed er at tage til dyrelæge.
Er der nogen der kender den endelige pris, hvis dyrelæge er den eneste udvej?

Tak på forhånd

Cricetos
Indlæg: 750
Tilmeldt: 15. apr 2018 10:25

Re: Pelsmider helbredes hvordan?

Indlæg af Cricetos » 20. jun 2018 17:42

Du bliver nødt til at tage til dyrlægen, så vedkommende kan vurdere om det rent faktisk er pelsmider hamsteren har, og derved hjælpe dig med den bedste behandlingsform. Priser afhænger meget af din dyrlæge, men en konsultation plus skrab og medicin. Ring eventuelt og hør dem ad. Husk at benyt dig af en hamsterkyndig dyrlæge.

Låst