Byld
Byld
Mit gamle hamster Rubin som er godt 1½ år er gået hen og fået noget jeg vil tro er en byld, hun er stadig meget frisk og rørlig men den fylder altså utrolig meget af hendes underkrop, den befinder sig lige under venstre forben og går næsten en hel cm ud fra hendes krop, hun har mistet meget af pelsen og er blevet rød.
Er bekymret for hende, men tror i der er noget jeg kan gøre for hende?
Er bekymret for hende, men tror i der er noget jeg kan gøre for hende?
- Vedhæftede filer
-
- Byld.jpg (25.32 KiB) Vist 7667 gange
-
- Byld...jpg (25.21 KiB) Vist 7667 gange
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
Jeg vil tro det er en Kræft knude Desværre. 
En af mine Dværghamster hanner har også sådan en men den er ikke særligt stor og han er uberørt af den.
Men den der er da godt nok stor i forholdt til min hamsters knude.

En af mine Dværghamster hanner har også sådan en men den er ikke særligt stor og han er uberørt af den.
Men den der er da godt nok stor i forholdt til min hamsters knude.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil

puha jeg ville ringe til dyrlæge og høre ad - det koster jo intet at ringe
ellers ville jeg nok lade den værre og den dag hun er generet af den ville jeg nok lade hende få fred... den ser ikke spor god ud - ligner kræft!

ellers ville jeg nok lade den værre og den dag hun er generet af den ville jeg nok lade hende få fred... den ser ikke spor god ud - ligner kræft!

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Jeg ved desværre ikke hvad det er men begyndte at tudbrøle da jeg så den..
- Men så længe hun ikke ser ud til at lide eller have ondt hvis jeg blot elske og nusse lidt mere med hende, kender dog ikke nogen human måde at aflive hende på (hvis hun begynder at blive rigtig syg) udover dyrlægens sprøjte eller lade hende sove ind.
- Men så længe hun ikke ser ud til at lide eller have ondt hvis jeg blot elske og nusse lidt mere med hende, kender dog ikke nogen human måde at aflive hende på (hvis hun begynder at blive rigtig syg) udover dyrlægens sprøjte eller lade hende sove ind.
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
Er knuden "fast", når du rører ved den - eller føles den, som om, det er væske, der er i den ? Hvis den er fast, er det temmelig sikkert en kræftknude, og i sidste tilfælde ville jeg også lade hende gå og hygge sig, til hun begynder at være generet af den. Virker det som væske, kan dyrlægen tømme den.
Mange hilsner fra Jeanne.
Rigtig trist - så er der desværre ingen tvivl :(
Jeg ville som sagt lade hende gå og hygge sig, til du en dag kan se, at nu generer den hende, og så lade hende få fred til dén tid. Jeg véd, det er hårdt, men tænk sådan på det, at hun er en dame som trods alt allerede har en høj alder for en dværg-hamster, og at hun har haft et godt liv i dén tid, hun har været hos dig... Trøst og tanker herfra.
Jeg ville som sagt lade hende gå og hygge sig, til du en dag kan se, at nu generer den hende, og så lade hende få fred til dén tid. Jeg véd, det er hårdt, men tænk sådan på det, at hun er en dame som trods alt allerede har en høj alder for en dværg-hamster, og at hun har haft et godt liv i dén tid, hun har været hos dig... Trøst og tanker herfra.
Mange hilsner fra Jeanne.
Når hun begynder at sove hele tiden eller lugte lidt grimt, så er det afsted til dyrlægen og få hende aflivet. Hvis hun taber sig eller taber meget pels er det også tegn på at det bør være slut.
Alle mine dværghamstre er blevet aflivet pga. den slags kræftknuder. Det begyndte også ca. i 1½-2 års alderen.
Det er bare rigtig øv øv øv...
Hilsen
Heidi
Alle mine dværghamstre er blevet aflivet pga. den slags kræftknuder. Det begyndte også ca. i 1½-2 års alderen.
Det er bare rigtig øv øv øv...

Hilsen
Heidi
Hvor jeg dog hader at være så følsom!
Græder hver gang jeg står ved hendes bur for hun er ikke længere glad for at komme ud af sit hus når jeg piller ved savssmuldet, før kom hun springene ud næsten..
Og hun bruger heller ikke hjulet længere..
- Tror i det på tide jeg lader hende på fred? Hun spiser og drikker fint og har altid været lidt tyndpelset da hun er en hybrid..

Og hun bruger heller ikke hjulet længere..
- Tror i det på tide jeg lader hende på fred? Hun spiser og drikker fint og har altid været lidt tyndpelset da hun er en hybrid..
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby