Forkølelse? - Nu igen :(

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Ringling

Forkølelse? - Nu igen :(

Indlæg af Ringling » 28. dec 2008 19:42

Min guldhamster Donna Lucia lyder som om hun er forkølet, og at hendes næse er lidt tilstoppet, da hun siger nogle små gryntelyde/snotlyde.

Næsen er pæn og ren og ikke fugtig, og hun virker almindelig som hun plejer.
Har nogen prøvet noget lignende?
Senest rettet af Ringling 4. mar 2009 21:47, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lotte
Billede

Wampi

Indlæg af Wampi » 28. dec 2008 22:57

hehe.. hamstere kan godt finde på at gå og smågrynte for sig selv.. kan også være hvis hun vil sige til dig at du skal lade hende være.. alt efter situationen..

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 28. dec 2008 23:07

Hm, kan du se om næsen er tilstoppet? Gør hun det hele tiden eller kun når du er ved hende?
Jeg ville prøve at sætte hende et varmere sted og undgå nogen former for træk. Måske pakke hendes bur i et håndklæde for varmen skyld.

burrus

Indlæg af burrus » 29. dec 2008 01:14

grynte?
tja min James går ogsiger små grynte/klikke lyde når han hygger sig :wink:  det kan måskelyde forkølet nu jeg tænker over det - men det er en typisk "tryghedslyd" hamstere laver når de er trygge og har det godt :wink:  James siger det næsten konstant når han er i hænder :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 29. dec 2008 10:39

uha jeg har også et par gryntere herhjemme, jeg ved ikke hvorfor de gør det men de fejler altså ikke noget. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ringling

Indlæg af Ringling » 29. dec 2008 15:01

Jeg er helt sikker på, at det ikke er en normal lyd for hende, da hun nærmest lød som om hun ikke kunne få vejret ordentligt/hikkende.
Hendes næse er pæn og ikke fugtig. Men det lyder rigtig væmmeligt.  :(

I dag er det det samme med hende, hun lyder virkelig forkølet, på den syge måde, så jeg har lige været hos dyrlægen med hende et smut - for en sikkerheds skyld - og hun gav mig ret. Der var ikke noget på lungerne, men hun fik lige en binyrebark indsprøjtning i nakkeskindet, og nu skal hun have penicillin (Baytrill) de næste 8 dage.

Så nu står hun op ad en radiator og er blevet puttet med en sok og masser af toiletpapir, så hu håber jeg hun hurtigt bliver frisk igen!
Hilsen Lotte
Billede

liv

Indlæg af liv » 29. dec 2008 15:06

Ringling skrev:Jeg er helt sikker på, at det ikke er en normal lyd for hende, da hun nærmest lød som om hun ikke kunne få vejret ordentligt/hikkende.
Hendes næse er pæn og ikke fugtig. Men det lyder rigtig væmmeligt.  :(

I dag er det det samme med hende, hun lyder virkelig forkølet, på den syge måde, så jeg har lige været hos dyrlægen med hende et smut - for en sikkerheds skyld - og hun gav mig ret. Der var ikke noget på lungerne, men hun fik lige en binyrebark indsprøjtning i nakkeskindet, og nu skal hun have penicillin (Baytrill) de næste 8 dage.

Så nu står hun op ad en radiator og er blevet puttet med en sok og masser af toiletpapir, så hu håber jeg hun hurtigt bliver frisk igen!

krydser RIGTIG meget fingre!! du har gjort alt det du kunne! :kram:  :kram:

Ringling

Indlæg af Ringling » 29. dec 2008 15:24

Tak Liv  :D
Hilsen Lotte
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 29. dec 2008 15:26

Årh jeg er sikker på han nok skal få det godt igen Lotte :D
Synes det var godt du lige fik ham et smut til dyrlægen! ;)

God bedring lille hams :heart:
~ Mvh. Mette og Clean

Æda

Indlæg af Æda » 29. dec 2008 17:38

Donna syg?!  :shock:   :(
Nååårh, krydser fingre for lille hamstermor, men hun skal nok klare det  :pinklove2:
Hilsen Ida <3

Spot

Indlæg af Spot » 29. dec 2008 19:38

synes nu ikke du skal lade hende så lige ved radiatoren...

Min cookie havde et par dage med små nyselyde med de forsvant hurtigt igen!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 29. dec 2008 19:41

Spot skrev:synes nu ikke du skal lade hende så lige ved radiatoren...

Min cookie havde et par dage med små nyselyde med de forsvant hurtigt igen!
Jeg tror også bare jeg ville placere hende et sted hvor der var normal stuetemperatur og uden træk ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 30. dec 2008 12:44

Nåå... Lille pus. Håber der er bedring på vej.  :wink:

Ringling

Indlæg af Ringling » 30. dec 2008 17:36

Dyrlægen sagde at det var en god ide at hun havde det lidt varmt og anbefalede en varmelampe eller at hun stod ved radiatoren. Jeg har hende stående op ad radiatoren og chekker jævnligt temperaturen, det er ikke så meget varme der slipper ind til hende, men hun har det lunt, hun kan også sagtens vælge at lægge sig et andet sted i buret, men hun putter sig op ad væggen mod radiatoren, så jeg synes det virker fint.

Det skal lige siges at hun ikke har tremmebur - så det er begrænset hvor meget træk hun kan få i sit bur, og hun står normalt i vores gang, hvor der er alm. stuetemp og minimalt med træk.

Hun snotter stadig meget, men hun virker mere frisk, så forhåbentligt går det den rigtige vej - men puuuh hvor det der penicillin smager, det kan hun ikke lide!!   :(
Hilsen Lotte
Billede

Ringling

Indlæg af Ringling » 4. mar 2009 21:46

Nu er den desværre gal med Donna igen, æv, og ungerne er kun 10 dage gamle.
Hun var ellers blevet helt frisk sidst, ellers havde jeg selvfølgelig heller aldrig fået hende parret igen.
Hun "snotter" og ligger meget for sig selv, så er bange for om de små får nok næring...
jeg ringede til dyrlægen, og hun mente, at jeg skulle "strække" den så lang tid som muligt med at give hende penicillin,
af hensyn til ungerne. Men hun ligger for sig selv og virker ikke videre frisk, så er ret ked af det.

Den mindste af ungerne er ca ½ så stor som de andre, og spiser ikke selv, de andre er så småt begyndt selv at gnaske lidt.
Men hvis jeg skal forsøge at made den lille, ville det så være bedst med killingemælk?
Dens mund er jo mikro, her er lige et billede af den lille, vil så gerne have at den klarer den...  :(
Billede
Hilsen Lotte
Billede

Låst