Der er noget galt med Popsi :( - Update.

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Meddie

Der er noget galt med Popsi :( - Update.

Indlæg af Meddie » 9. feb 2009 09:30

Min guldhamsterpige, Popsi, er begyndt at te sig underligt for tiden  :(
Igår aftes gav hun mig og min mor en slem forskrækkelse!
Jeg så hun var vågen og stod og gnavede tremmer og tog hende derfor op for at snakke lidt ;)
Inden jeg når at få hende op ad buret springer hun fra mig og lander heldigvis på det bord som hun (buret) står på. Hun må have landet virkelig skidt, for hun besvimer :shock:
Jeg stivner totalt! Troede hun var død!! Min mor står heldigvis lige ved siden af i køkkenet og kan høre mig. Hun siger at jeg straks skal tage hende op fordi hun "bare" er paralyseret. Popsi ligger stadig bevidstløs, men rører på sig. Jeg tager hende stille op i buret og hun vågner til livs igen. Sikke et chock!

Hun er generelt begyndt at være mærkelig for tiden.. Når jeg har hende oppe så sidder hun næsten altid med lukkede øjne (jeg vækker ikke mine hamstere - så det er ikke fordi hun er træt). Hun er begyndt at springe fra mig :? Og den anden dag bed hun min søster.. Det har hun ellers aldrig  gjort.. Har hun ondt eller sådan noget? Det virker bare mest som om der er noget galt psysisk, tror jeg.

Hvad kan der være galt med hende?? :(
Senest rettet af Meddie 26. feb 2009 20:39, rettet i alt 2 gange.
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 9. feb 2009 10:09

jeg ville ringe til dyrlægen og spørge.... det er ikke sikkert de kan se noget - så start med at ringe :wink:  

lyder godt nok mystisk!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 9. feb 2009 10:21

Jeg overvejer også kraftigt at ringe til dyrlægen idag.. Skal lige have talt med min mor om det.
Kender I nogle dyrlæger som har forstand på små gnavere?
Dem som ligger i nærheden af mig har nemlig ikke en dyt forstand på gnavere overhovedet.
~ Mvh. Mette og Clean

contraria

Indlæg af contraria » 9. feb 2009 16:06

min har syns jeg.

nybrovejs dyreklenik.  :D
de venligste hilsner amanda

Meddie

Indlæg af Meddie » 9. feb 2009 17:20

Takker :)

Lige nu er hun faktisk meget frisk.. Vil prøve at tage hende op i aften og se hvad der sker. Må stille buret på min seng, så hun ikke lander hårdt.
Hvis hun begynder på noget igen, ringer jeg.
~ Mvh. Mette og Clean

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 9. feb 2009 18:41

Det var noget værre noget. Måske har hun slået sig, så det gør ondt, når du tager hende op. Hendes eneste mulighed for at sige "av" er at bide. Noget kan være brækket, men det er kun dyrlægen, der kan finde ud af det. Det kan også være, hun "bare" er øm og det så fortager sig med tiden. Jeg synes i hvert fald, du lige skal vende det med dr. dyr.
God bedring til lille Popsi.  :)

Wampi

Indlæg af Wampi » 10. feb 2009 05:50

jeg tænker lidt på hvor gammel er det hun er? sys de der ting lyder lidt som om hun "bare" er blevet lidt underlig på de gamle dage..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Meddie

Indlæg af Meddie » 10. feb 2009 09:44

Hun er 1 år gammel.. Hendes mor og far (Spot og Topsi) blev jo heller ikke særlig gamle, så sidder også og overvejer om det ikke bare er alderdom.

Jeg tog hende op igår aftes og der virkede hun faktisk ret så normal igen :D
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 10. feb 2009 10:05

Meddie skrev:Hun er 1 år gammel.. Hendes mor og far (Spot og Topsi) blev jo heller ikke særlig gamle, så sidder også og overvejer om det ikke bare er alderdom.

hmm James som er 1½ nu (næsten ret præcist) er nu begyndt at live op igen..
han havde en nede periode oven på en masse parringer omkrin 1 år (han glemte at spise det gamle fjols :roll: )

men han er da blevet 1½ - med samme baggrund som popsi (næsten) og umiddelbart vil jeg da tro han bliver ældre også! han er frisk når man lige får ham vækket og hjuler da også i hjulet (ikke så hurtigt, men det har han aldrig gjort)

så om det er allerdom - det ved jeg ikke...
Du kan have været heldigv at hun "bare" har fåeten "mild hjernblødning" som kun har generet hende kortvarigt og trykket på hjernen er taget af nu og hun derfor måske bliver sig selv igen...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 10. feb 2009 10:13

burrus skrev:
Meddie skrev:Hun er 1 år gammel.. Hendes mor og far (Spot og Topsi) blev jo heller ikke særlig gamle, så sidder også og overvejer om det ikke bare er alderdom.

hmm James som er 1½ nu (næsten ret præcist) er nu begyndt at live op igen..
han havde en nede periode oven på en masse parringer omkrin 1 år (han glemte at spise det gamle fjols :roll: )

men han er da blevet 1½ - med samme baggrund som popsi (næsten) og umiddelbart vil jeg da tro han bliver ældre også! han er frisk når man lige får ham vækket og hjuler da også i hjulet (ikke så hurtigt, men det har han aldrig gjort)

så om det er allerdom - det ved jeg ikke...
Du kan have været heldigv at hun "bare" har fåeten "mild hjernblødning" som kun har generet hende kortvarigt og trykket på hjernen er taget af nu og hun derfor måske bliver sig selv igen...
Har jeg også tænkt.. Tror hun er inde i sådan en periode, måske lidt alla James har haft. Det kan også være oven på kuldet og alt det der. 11 unger er jo også en del! Det tager på dem. Det kan være mange ting.. Men lige nu er der ingen grund til at ringe til dyrlæge, for det går bedre ;)
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 10. feb 2009 10:14

godt  :D  lad os håbe hun blir mindst 4 år  :P  :lol:  :D
Pia B

Meddie

Indlæg af Meddie » 10. feb 2009 10:16

burrus skrev:godt  :D  lad os håbe hun blir mindst 4 år  :P  :lol:  :D
Dét ville være skønt! :lol:
Meen, det er måske lige lovligt meget at sætte næsen op til :roll:  :lol:

Jeg har lagt mærke til at hun er begyndt at sove længere.. Det kan jo også være et tegn på alderdom ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 10. feb 2009 15:13

Jeg tænkte faktisk oså lidt, at det kunne være en mild hjerneblødning.
Det du beskriver lyder ikke helt ulig min Bølle, som jeg jo mistænker for at have haft en mild hjerneblødning. Hun har dog også fået det bedre, men hun sover stadig meget, og er ikke nær så aktiv som hun var før. Hun har godt nok også rundet de 2 år, så her er det helt sikkert også alderdom der spiller ind.

Men dejligt at høre at Popsi er blevet mere frisk og sig selv igen!

Ringling

Indlæg af Ringling » 10. feb 2009 17:46

Åh håber at hun bliver helt frisk igen!!
Det er aldrig rart når man kan mærke, at de ikke er sig selv!  :(
Hilsen Lotte
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 25. feb 2009 18:45

Nu er min lille pige mærkelig igen :(

Synes ellers lige det var begyndt at gå så godt..
Men nu er hun bare begyndt at te sig mærkeligt igen :/

Igår var min veninde på besøg, hvor vi sad og så lidt film om aftenen. Popsi vågnede af sig selv ved 21 tiden, hvor jeg lod hende gå og vågne lidt op i en times tid, hvorefter min veninde gerne ville prøve at sidde lidt med hende. Pludselig bider Popsi min veninde lige i håndet og min veninde bliver selvfølgelig rigtig forskrækket! Jeg holdt øje med dem hele tiden og jeg ved at min veninde intet gjorde galt. Hun gav såmænd bare Popsi lov til at rende rundt på hende og undersøge.
Jeg satte Popsi tilbage i hendes bur med det samme.
Allerede der vidste jeg at den var gal igen.. Hvad får en tam hamster til at bide sådan? Jeg kunne forstå hvis hun var blevet klemt eller var bange, men hverken klemt blev hun, eller virkede/så bange ud.

Jeg lod hende så være indtil i eftermiddags hvor hun havde været vågen i et stykke tid. Snakkede stille til hende og tilbød et par godbidder. Derefter tog jeg hende ud på sofaen, som hun normalt elsker at rende rundt på. Da jeg ville tage hende op i buret igen, hvæste/skreg hun op til flere gange :shock: .. Så mærkeligt simpelthen.

What to do... :?
~ Mvh. Mette og Clean

Låst