En svær, men nødvendig beslutning

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
malthesmor

En svær, men nødvendig beslutning

Indlæg af malthesmor » 17. feb 2009 19:05

Tog en meget svær beslutning igår :( , som flere af jer ved var Birte min datter Cecilie´s elskede hamster syg, havde en meget stor opsvulmet mave, hun plet blødte lidt i weekenden, så beslutningen om at få hende aflivet inden hun led, blev taget :(

Så min datter Cecilie og mig har i eftermiddag været hos  dyrelægen og få Birte aflivet, Birte kunne være blevet 2 år om 1½ måned :(

Da vi kom ud på dyrehospitalet blev vi spurgt at vi ville med ind, selvom det godt kunne virke lidt hårdt at se på, det blev Cecilie´s beslutning og hun ville det, det ville hun gerne :(

Den flinke dyrelæge fortalte meget detaljeret hvad hun ville gøre ved Birte, så intet ville komme som en overraskelse for Cecilie.
Jeg spurgte dyrelægen om hun kunne se hvad det var hun fejlede, hun sagde at det var en kræft tumor i mavesækken, sagde også at der var mange små gnavere der fik kræft.
Hun ville kalde på en sygeplejeske som skulle holde Birte imens bedøvelses væsken blev sprøjtet ind i hendes mave med en lille kanyle, jeg sagde at hvis det var okay ville jeg gerne selv holde hende :(
Det gjorde jeg så, da væsken var sprøjtet ind blev Birte meget hurtigt døsig, hun blev lagt ned i transport boxen som var dejlig varm med hø, iløbet at få minutter var hun væk :( .
Cecilie græd, og jeg er også meget ked af det, men vi er begge glade for at Birte endlig har fået fred og er draget afsted til hamster himlen.

Så sent som igår sagde Cecilie til mig "mor skal vi ikke få Birte aflivet", Cecilie kunne også se at kræften havde fået godt fat i Birte, og det kun var et spørgsmål om tid, så derfor vores valg at hjælpe hende væk :cry:

Tog et billede af Birte´s mave, så i kan se hvor udspilet den var
Billede
Billede

Tog også lige et par billeder mere af hende i aftes, hvor hun "fes" rundt på køkken bordet som en lille frisk hamster.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Senest rettet af malthesmor 17. feb 2009 20:40, rettet i alt 1 gang.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 17. feb 2009 19:10

Kan godt jeg forstå I valgte... sidder helt og får tåre i øjnene...synes det er stærkt at du selv ville holde birthe, men hun var i trykke hænde og er sikker på at hun kunne mærke at I ville hende det bedste.

R.I.P Birthe er sikker på du våger ogver dine børn.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Æda

Indlæg af Æda » 17. feb 2009 19:16

Årrh!  :(  føler med dig og Celilie  :kram:
Sov sødt, Birte  :engel2:
Hilsen Ida <3

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 17. feb 2009 19:32

Åhh hvor trist :(
Føler med jer begge, og føler også med stakkels lille Birthe.
Men heldigvis har hun det bedre nu.
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 19:59

hvor trist  :cry:

sov godt lille birte :(
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 17. feb 2009 20:06

Lille Birthe da :(
R.I.P <3

Stort trøstekram til dig og Cecilie :kram:
~ Mvh. Mette og Clean

Lykke

Indlæg af Lykke » 17. feb 2009 20:25

åh nej...
men det lyder som den rigtige beslutning!

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 17. feb 2009 20:35

Tak alle sammen  
Birte betød så meget for os alle, hun var jo flere af mine hamsters "overhoved" ,Farmor til Jacob, Farmor til Victoria, olde til Victoria´s kuld, og olde til de 3 kuld Jacob er Far til   :cry:

Gjorde hendes bur godt rent med detsamme da vi kom hjem, så er det klar til lille Æsel og de andre tøser når  de skal flytte fra Dana på Torsdag.

Anette: Er helt sikker på at Birte var glad for at jeg holdte hende, hun var 110% tryg ved mig, dyrelægen sagde godtnok at hun måske ville bide, men det sagde jeg at det gjorde hun ikke.

Pia: Tak fordi du hjalp mig til at tage den beslutning

burrus

Indlæg af burrus » 17. feb 2009 20:42

malthesmor skrev:
Pia: Tak fordi du hjalp mig til at tage den beslutning
Tja det virkede i mine øre som det rigtige og rådede kun ud fra hvad jeg selv ville have gjort.. Pletblødningen og den store knude i maven så helt skidt ud... det ville hurtigt have stjålet al hendes energi herfra :(

især også fordi din datter kunne se den var gal - når små "forelskede" børn kan se det, så er det tid at sige farvel, mens barnet stadig kan sige farvel til hamsteren uden at den "forandre" sig psykisk og mindet bliver dårligt...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Ringling

Indlæg af Ringling » 17. feb 2009 20:57

Det må have været meget hårdt og jeg har stor respekt for jeres beslutning.
Sov godt lille Birthe  :kram:
Hilsen Lotte
Billede

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 17. feb 2009 20:59

Det er hårdt - men nødvendigt at tage en sådan beslutning i dén situation.
Jeg oplevede selv det samme med en hun, der så ud som din - og valgte også at få hende aflivet.....
Mange hilsner fra Jeanne.

Desiree

Indlæg af Desiree » 17. feb 2009 21:30

Åh nej hvor trist  :cry:  I tog den rigtige beslutning, trøstrekram.
mvh Desiree

liv

Indlæg af liv » 17. feb 2009 22:16

århh!! :cry2:  :cry2:  :cry2: har rigtig meget ondt af jer begge! men i tog den rigtige beslutning!

sov sødt lille birte!  :kram:  :kram:  :kram:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 17. feb 2009 22:46

ej hvor trist fik helt tårer i øjnene af at læse det
stort trøstekram herfra
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 18. feb 2009 15:28

Stakkels lille Birthe.  :cry:  
Det var flot set og gjort af Cecilie. Det lærer jo også børnene at tage det ansvar, selv om det gør rigtigt ondt.

Et stort kram til dig og Cecilie fra mig.  :kram:

Låst