rygter?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Spot

Indlæg af Spot » 21. dec 2008 10:03

Jeg tror faktisk jeg er mest til dværgene :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 23. dec 2008 19:42

Jeg har ingen personlige erfaringer med dværge.
Grunden til jeg valgte en guldhamster var simpelthen pga. størrelsen. Og så synes jeg også, at guld har en sødere udseende - hermed ikke sagt, at dværge ikke ser søde ud, det gør de alle på hver deres måde, synes bare guld ser endnu sødere ud  :)
Så mit valg af hamster har ikke noget med rygtet at gøre. Jeg stiftede faktisk først bekendtskab med rygtet om dværgenes temperament efter at jeg havde købt min guld.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. dec 2008 01:50

Jeg købte min Campbells hun (muligvis hybrid) i en dyrehandel. Hun havde da lige født 6 unger, som jeg fik med. Hun har altid gerne ville bide og brød sig ikke om at blive taget op, men hendes unger, som jeg selv beholdt 3 af, blev rigtig søde og medgørlige.
Det er vigtigt, at de vænner sig til at blive håndteret en del lige fra de er små. Det bliver de ikke i en dyrehandel og hvis de endelig gør, er det måske ikke på samme rolige måde, som vi gør hjemme.

Da jeg blev medlem herinde lærte jeg om hybrider og derfor har jeg valgt ikke at holde Campbells eller vinterhvide, før jeg kan være rimeligt sikker på, at de er så rene som muligt via planlagt opdræt.

Roboerne er jeg faldet pladask for og de er virkelig underholdende at sidde og se på, så dem vil jeg nok beholde fremover.  :)

Guldhamsterne er jo bare dejlige, selskabelige (i hvert fald når det passer dem) og interessante pga. de mange muligheder der er for forskellige varianter i farve og tegning.  :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 24. dec 2008 10:16

tja om rygterne er sande eller ej - de er jo startet på nogle personlige erfarringer et sted... måske dværgene har været små hystader indtil man fik sig lavet en ordentligt tam stamme :wink:

jeg ved nu ikke hvem der er mest hysterisk hos mig...  :lol:
James er roligheden selv - og det er hans søn også.. men Audrey skal man ikke bare gribe i reden :lol:  
mine to robo'er er det klart hunnen som er mindst hysterisk - rudolph er bange for at jeg stjæler afrodithe, så han er lidt hysterisk med at puffe mig væk fra hende :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 24. dec 2008 10:55

ja det er jo svært at sige men de kommer nok fra personlige oplevelser som mange siger :wink: men det som lemou også siger at det har bredt sig til bøgerne synes jeg er irriterende! for jeg har VIRKELIG aldrig oplevet at en dværg har bidt hul eller været så muggen at den ikke var til at få op! de kan måske godt nappe lidt men det begyndte feta kun på da hun fik en han ind i buret og det gør altså ikke ondt..

guldhamsterne er måske sjovere at avle pga de mange mutationer og farver og al den genetik! men (jeg ved godt nogen allerrede gør det) kan avlerne ikke have plads til et vinterhvid par eller et campells bar så vi får udbredt arten? og så må vi være 100% sikker på der er rene gener i flere generationer! bare så vi alle giver en lille hånd med til at udbrede arterne?? jeg har jo selv lige haft en ren han på besøg :)

synes bare det kunne være en god idè  vi har jo et par stykker der har rene arter de avler  på og så var det muligt at i købte en unge et sted og en anden et andet sted :wink: kunne det ikke være en idè eller tager jeg helt fejl?? :oops:  :)  :D

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. dec 2008 11:24

Nej, du tager ikke fejl, men som du også selv siger, så er der flere herinde, der allerede er i fuld gang med projektet. Det tager måske bare lidt tid at komme så langt, men vi skal nok nå dertil. Hamsterne er jo ret ynglevillige, heldigvis.  :D

Tro mig en lille Campbells kan skam godt bide hul så det gør ondt og bløder. Det oplevede jeg et par gange med min lille Mini, som jeg har omtalt ovenfor. Trods det holdt jeg meget af hende og vi havde mange sjove stunder med hende. Hun blev bare ikke håndteret så meget som hendes unger gjorde og det var også fint nok.  :)

liv

Indlæg af liv » 24. dec 2008 11:27

Mahonia skrev:Nej, du tager ikke fejl, men som du også selv siger, så er der flere herinde, der allerede er i fuld gang med projektet. Det tager måske bare lidt tid at komme så langt, men vi skal nok nå dertil. Hamsterne er jo ret ynglevillige, heldigvis.  :D

Tro mig en lille Campbells kan skam godt bide hul så det gør ondt og bløder. Det oplevede jeg et par gange med min lille Mini, som jeg har omtalt ovenfor. Trods det holdt jeg meget af hende og vi havde mange sjove stunder med hende. Hun blev bare ikke håndteret så meget som hendes unger gjorde og det var også fint nok.  :)
ok men nu ud fra dem jeg har mødt aldrig sket :wink: så kan man være uheldig men det kan man jo også med guldbamser :wink: min mor havde fx en guldhamster som bare bed sig fast i fingeren og så gik den ikke af ligemeget om hun løftede hånden op! :shock: tilgængæld havde hun også en der sad i hendes skjortelomme hver dag hun stod op så sad han bare og kiggede :D (han kom ved et uheld faktis med i skole en dag :lol:  :lol: så  måtte hun løbe tilbage med ham :lol:  :lol: )

liv

Indlæg af liv » 24. dec 2008 11:33

burrus skrev:tja om rygterne er sande eller ej - de er jo startet på nogle personlige erfarringer et sted... måske dværgene har været små hystader indtil man fik sig lavet en ordentligt tam stamme :wink:

jeg ved nu ikke hvem der er mest hysterisk hos mig...  :lol:
James er roligheden selv - og det er hans søn også.. men Audrey skal man ikke bare gribe i reden :lol:  
mine to robo'er er det klart hunnen som er mindst hysterisk - rudolph er bange for at jeg stjæler afrodithe, så han er lidt hysterisk med at puffe mig væk fra hende :lol:
hihi jamen det er da også mærkeligt der kommer en kæmpe hånd og løfter ens kone op :lol:  :lol: hvor sødt!! sådan var brie også lidt :lol: men feta mest beskyttede ham! og det vaar umuligt at give ham en godbid uden feta kom og skubbede og slikkede på min hånd for hun fik den :lol:  :lol: hun er en lille sukergris :roll:  :roll:  :lol:  :lol: heldigvis kan feta ikke lide tørred banan og det kunne han så der fik han nogenlunde lov dog kom feta stadig hen til min hånd og hioppede op og ned af den :roll:  :lol:  :lol:

på det her billede kan man også se hvor glad hun er for godbidder :lol:

http://i492.photobucket.com/albums/rr28 ... G_7901.jpg

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. dec 2008 11:57

liv skrev:
Mahonia skrev:Nej, du tager ikke fejl, men som du også selv siger, så er der flere herinde, der allerede er i fuld gang med projektet. Det tager måske bare lidt tid at komme så langt, men vi skal nok nå dertil. Hamsterne er jo ret ynglevillige, heldigvis.  :D

ok men nu ud fra dem jeg har mødt aldrig sket :wink: så kan man være uheldig men det kan man jo også med guldbamser :wink: min mor havde fx en guldhamster som bare bed sig fast i fingeren og så gik den ikke af ligemeget om hun løftede hånden op! :shock: tilgængæld havde hun også en der sad i hendes skjortelomme hver dag hun stod op så sad han bare og kiggede :D (han kom ved et uheld faktis med i skole en dag :lol:  :lol: så  måtte hun løbe tilbage med ham :lol:  :lol: )
dværgene kan også bide sig fast og ikke slippe!
Jeg har til gengæld ikke oplevet det med guldhamsterne...  :)

liv

Indlæg af liv » 24. dec 2008 12:13

Lykke skrev:
liv skrev:

dværgene kan også bide sig fast og ikke slippe!
Jeg har til gengæld ikke oplevet det med guldhamsterne...  :)
jaja det kan de begge de begge kan bide sig fast bide hul og alt det der! men det jeg er irriteret over er at dværgene betragtes som om de gør det     mere end guldhamsterne! og det synes jeg ikke og slet ikke heller hvad i siger ud fra jeres oplevelser! har man købt den et ordentlig sted er den ordenlig har man ikke er den ikke (dog kan den godt være det) . så de er vel lige sådan set :wink: jeg mener bare at man ikke bør skræmme folk der er nye for dværge pga rygterne! fordi dværge altså også er super søde!  :wink:

Besvar