er bare liiidt nysgerrig og har lidt planer i hovedet
tid?!!
det kommer vel an på hvor meget tid du har dem oppe! 
Puk: er meget tilfreds med at være i sit bur. Sover længe så tror kun han er i hænder 1 gang om ugen. Synes det er helt ok når man er en ældre herre !!
Ludvig: Er nok ham jeg bruger mest tid på. et par minutter i hænder hver dag, børste pels og så løbe fri på værelset mens jeg fx sidder i sengen og læser.
Isma: Hun bliver taget op og sidder lidt i min hånd og løber frit på værelset.
Tror ikke jeg bruger meget mere end 10 minutter på mine dyr om dagen.. medmindre man tæller den tid hvor de er frie med
Puk: er meget tilfreds med at være i sit bur. Sover længe så tror kun han er i hænder 1 gang om ugen. Synes det er helt ok når man er en ældre herre !!
Ludvig: Er nok ham jeg bruger mest tid på. et par minutter i hænder hver dag, børste pels og så løbe fri på værelset mens jeg fx sidder i sengen og læser.
Isma: Hun bliver taget op og sidder lidt i min hånd og løber frit på værelset.
Tror ikke jeg bruger meget mere end 10 minutter på mine dyr om dagen.. medmindre man tæller den tid hvor de er frie med
-
darkangel87
Re: tid?!!
jeg har ikk alle oppe hver dag men siger da hej til dem alle hver dag og har alle ude og snakke med når de bliver fodret ca.. hver anden dagliv skrev:hvordan får alle jer med 3-4 eller flere hamstere egentlig tid til dem?:D altså hvis de skal op hver dag
![]()
er bare liiidt nysgerrig og har lidt planer i hovedet:D

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Re: tid?!!
Ja, den korte version er nok, at jo flere hamstere man har, jo mindre tid får hver enkelt.liv skrev:hvordan får alle jer med 3-4 eller flere hamstere egentlig tid til dem?:D altså hvis de skal op hver dag
![]()
er bare liiidt nysgerrig og har lidt planer i hovedet:D
Jeg kigger til mine dagligt, men jeg har ikke dem allesammen oppe. Især ikke når der også er unger, der skal håndteres - så er det ungerne der får mest opmærksomhed.
-
AnetteFrost
jeg hilser på alle hver dag og gerne morgen og aften også selv om de ikke er oppe...
I de perioder jeg har unger koncentere jeg mig mest om dem og deres mor, og er de vågne bliver de lige strøget over en tur over ryggen, men de kommer ikke nødvendigvis oppe.... men tilgengæld sidder jeg somregel et par timer hver dag og laver lektier derinde, og de virker til at nyde jeg er der, for de kommer altid ud.
I de perioder jeg har unger koncentere jeg mig mest om dem og deres mor, og er de vågne bliver de lige strøget over en tur over ryggen, men de kommer ikke nødvendigvis oppe.... men tilgengæld sidder jeg somregel et par timer hver dag og laver lektier derinde, og de virker til at nyde jeg er der, for de kommer altid ud.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
jeg har godt 13 guld hamstre og måske 28 unger hvis begge mine hunner beslutter sig for store kuld.
jeg har ikke alle oppe vær dag, dog er der nogen hvis pels kraver mere ind andres.
f.eks.
Lucifer: hans bukser kravere mere planje ind alle de andre langhårs hamstre jeg har. hvorfor ved jeg ikke men det ser ud til at alle de små partikler i (lorte hemp blandningen) jeg fik hjem her. sætter sig fast i hans bukser. så han kommer lige op i hænderne nu jeg har fat i hans bur ved foder og vand skift
Harry: hans pels er næsten selv holdt. hvilket vil sige at han kun lige skal ha en hånd med pelsen så den ikke stritter. harry er også oppe nu når jeg lige skifter mad og vand.
Orca: ham har jeg ingen pelspleje ved, han er jo kårthåret. dog har jeg ham oppe om aften når jeg lige tjekker til dem alle.
Audry: holder sin pels selv, så hun er også oppe en 5 min vær anden dag.
Parmesan: også vær anden dag at han er oppe i hænder.
Cantal er lige pt ud lånt. men hende brugte jeg også tid på vær dag.
jeg har jo kattene. så ud på gulvet kommer hamstrene ikke. men jeg har to leje kasser og en dunatop som er vent om og lagt oven på pia's terrerie som løbegår(jeg står seføljeligt ved den så kattene ikke hopper op til hamstrene). vær dag efter skole er disse tra udflugt steder besøgt på skift. en ca. 10 til vær, helst mere.
fredag er dog lavet om da jeg først er hjemme sent. så der står jeg endnu tidliger op om mårgen så de kan få opmærksomhed der.
jeg har ikke alle oppe vær dag, dog er der nogen hvis pels kraver mere ind andres.
f.eks.
Lucifer: hans bukser kravere mere planje ind alle de andre langhårs hamstre jeg har. hvorfor ved jeg ikke men det ser ud til at alle de små partikler i (lorte hemp blandningen) jeg fik hjem her. sætter sig fast i hans bukser. så han kommer lige op i hænderne nu jeg har fat i hans bur ved foder og vand skift
Harry: hans pels er næsten selv holdt. hvilket vil sige at han kun lige skal ha en hånd med pelsen så den ikke stritter. harry er også oppe nu når jeg lige skifter mad og vand.
Orca: ham har jeg ingen pelspleje ved, han er jo kårthåret. dog har jeg ham oppe om aften når jeg lige tjekker til dem alle.
Audry: holder sin pels selv, så hun er også oppe en 5 min vær anden dag.
Parmesan: også vær anden dag at han er oppe i hænder.
Cantal er lige pt ud lånt. men hende brugte jeg også tid på vær dag.
jeg har jo kattene. så ud på gulvet kommer hamstrene ikke. men jeg har to leje kasser og en dunatop som er vent om og lagt oven på pia's terrerie som løbegår(jeg står seføljeligt ved den så kattene ikke hopper op til hamstrene). vær dag efter skole er disse tra udflugt steder besøgt på skift. en ca. 10 til vær, helst mere.
fredag er dog lavet om da jeg først er hjemme sent. så der står jeg endnu tidliger op om mårgen så de kan få opmærksomhed der.
de venligste hilsner amanda
-
HamsterMiaah
Jeg har altid tid til dem...
Bella er dog blevet en hidsig dame lidt igen, hun er blevet anorektiker (hun spiser aldrig, er bange for hendes tid er knap og kan intet gøre...) og drikker ikke...
Luke har jeg oppe når han ikke sover, og det gør han det meste af dagen... jeg kan bruge 1 time på at have ham liggende på mig på sengen og ser tv samtidig
Trøffel har jeg ikke fast skema for, er stadig ved at træne ham så jeg får hans tillid...
Bella er dog blevet en hidsig dame lidt igen, hun er blevet anorektiker (hun spiser aldrig, er bange for hendes tid er knap og kan intet gøre...) og drikker ikke...
Luke har jeg oppe når han ikke sover, og det gør han det meste af dagen... jeg kan bruge 1 time på at have ham liggende på mig på sengen og ser tv samtidig
Trøffel har jeg ikke fast skema for, er stadig ved at træne ham så jeg får hans tillid...
-
liv
jeg har prøvet at lave et nogenlunde skema over min daglig dag hele ugen
:) og hvis jeg dog bare kunne tage mig sammen til at lave lektierne efter turen med hunden og jeg kunne lade være med at dovne alt for mange timer bag efter havde jeg 2 timer + ik - til at passe hamsterne
så hvis de fik deres daglige 30 min tur ville jeg kunne have 4 hamstere
:lol: lige min drøm !! 1 guld avlspar og et dværg avlspar
:lol: nåh men det er jo bare en drøm meeen tror nu snart en lille brie kan klemme sig ind og så skal jeg bare have mor taget sammen til at bygge et skabsbur og wupti så er der plads til 2 guld og inde i den åbne reol 2 dværg og oppe på den anden tøj reol unger
:lol: så skal jeg bare støvsuge lidt hver dag og voila! :lol: :lol:
DING DING drøm opfyldes!!
:lol:
DING DING drøm opfyldes!!
Citere lige fra hvad jeg skrev til dig i pb'en.
Jeg har alle 4 ude hver dag (nogen gange kun 3, da Polet er meget gammel, og helst vil have fred og ro). Jeg synes ikke det er så svært at finde tid.. Som regelt vågner de jo først op om aftenen (med mindre jeg har haft tid til at vække dem om dagen), og der er jeg jo færdig med lektier og andre "pligter".
Jeg tager det som det kommer
Tror også det betyder noget at man får hver enkelt hamster med et godt tids mellemrum, så man "vænner" sig til at få dem dagligt ud, så det til sidst bliver en (god ) vane ;)
Jeg har alle 4 ude hver dag (nogen gange kun 3, da Polet er meget gammel, og helst vil have fred og ro). Jeg synes ikke det er så svært at finde tid.. Som regelt vågner de jo først op om aftenen (med mindre jeg har haft tid til at vække dem om dagen), og der er jeg jo færdig med lektier og andre "pligter".
Jeg tager det som det kommer
Tror også det betyder noget at man får hver enkelt hamster med et godt tids mellemrum, så man "vænner" sig til at få dem dagligt ud, så det til sidst bliver en (god ) vane ;)
~ Mvh. Mette og Clean
Jeg tager alle mine op og dikke-dikker/snakker lidt med dem når jeg fodrer. De gamle plejer jeg så at lade løbe rundt på gulvet et kvarters tid, men det er blevet et problem efter jeg har fået Sera (killing). Hun lader dem IKKE være, som Eigil (voksen hankat) gør. De yngre ryger i kugler, dem har jeg 6 af, kugler altså. Alle kommer ud når jeg skifter bure, men ikke hver gang jeg er i rummet. Hvis der kommer nogle ud og meget gerne vil snakke når jeg fodrer, så kan jeg ikke lade dem være :oops:
Derfor bliver den halve time jeg har sat af efter siris sengetid gerne til et par timer...
Jeg er nået til et punkt nu hvor de alle sammen er tamme, det er dejligt ikke at skulle bruge tid på at fange dem. Især de langhårede hanner, som skal 'pilles' hver anden dag, de har nok fundet ud af at det er rarere at slippe af med den bunke spåner de ellers slæber rundt på.
De ældre vil jeg se er ok hver dag, så der er pulscheck. Når de yngre hører jeg pludrer med de gamle, kommer de som regel frem og vil snakke med.
Derfor bliver den halve time jeg har sat af efter siris sengetid gerne til et par timer...
Jeg er nået til et punkt nu hvor de alle sammen er tamme, det er dejligt ikke at skulle bruge tid på at fange dem. Især de langhårede hanner, som skal 'pilles' hver anden dag, de har nok fundet ud af at det er rarere at slippe af med den bunke spåner de ellers slæber rundt på.
De ældre vil jeg se er ok hver dag, så der er pulscheck. Når de yngre hører jeg pludrer med de gamle, kommer de som regel frem og vil snakke med.
mvh Desiree
Hvad mener du med pulscheck? Prøver du seriøst at måle pulsen eller er det mere noget med om de bevæger sig?Desiree skrev:Jeg tager alle mine op og dikke-dikker/snakker lidt med dem når jeg fodrer. De gamle plejer jeg så at lade løbe rundt på gulvet et kvarters tid, men det er blevet et problem efter jeg har fået Sera (killing). Hun lader dem IKKE være, som Eigil (voksen hankat) gør. De yngre ryger i kugler, dem har jeg 6 af, kugler altså. Alle kommer ud når jeg skifter bure, men ikke hver gang jeg er i rummet. Hvis der kommer nogle ud og meget gerne vil snakke når jeg fodrer, så kan jeg ikke lade dem være :oops:
Jeg har 36 voksne guldhamstere + pt. 2 kuld unger + en dværghamster. Jeg ser til dem alle HVER dag, men bruger mest tid på unger og ungdyr, der skal tæmmes. Nogen (voksne hamstere) er mere ivrige for at komme ud og lige blive nusset lidt - dem der er det, kommer ud i forbindelse med, jeg fodrer - andre bliver kun taget op ca. 1 gang om ugen. Særligt de gamle hamstere er glade og tilfredse - bare de får deres mad :D
Mange hilsner fra Jeanne.
Jeg checker at de er friske og ok, så sundhedscheck er nok mere passende.Lykke skrev:Hvad mener du med pulscheck? Prøver du seriøst at måle pulsen eller er det mere noget med om de bevæger sig?Desiree skrev:Jeg tager alle mine op og dikke-dikker/snakker lidt med dem når jeg fodrer. De gamle plejer jeg så at lade løbe rundt på gulvet et kvarters tid, men det er blevet et problem efter jeg har fået Sera (killing). Hun lader dem IKKE være, som Eigil (voksen hankat) gør. De yngre ryger i kugler, dem har jeg 6 af, kugler altså. Alle kommer ud når jeg skifter bure, men ikke hver gang jeg er i rummet. Hvis der kommer nogle ud og meget gerne vil snakke når jeg fodrer, så kan jeg ikke lade dem være :oops:
mvh Desiree